Voiko joku loukkaantua kehuista?
Pari kaveria ovat suuttuneet minulle, vaikka en muista sanoneeni heille mitään ilkeää. Se suuttuminen näkyy siinä, että he eivät näy enää kavereina somessa, vaikka käyttäjä heillä kyllä on olemassa.
Jos he ovat haukkuneet itseään tai meinanneet lannistua jostain tekemisestään, olen halunnut nostaa heitä ylös kehuilla. Tarkoitukseni on ollut vaan kannustaa.
Kommentit (6)
Jos vaikka sanot jollekin ujolle, että oletpas sinä nyt reipas kun se tekee normaaleja asioita
Voitko kertoa lisää minkälaisia nämä kehut ovat olleet?
Vain kerran olen kehumisesta saanut vastaukseksi , että vittuilenko. Normaalit ihmiset kyllä ovat hyvillään kehuista.
Kaikista löytää jotain kaunista sanottavaa, jos haluaa,
Vierailija kirjoitti:
Vain kerran olen kehumisesta saanut vastaukseksi , että vittuilenko. Normaalit ihmiset kyllä ovat hyvillään kehuista.
Kaikista löytää jotain kaunista sanottavaa, jos haluaa,
Esimerkki: sinä olet taitava maalari. Sinä tiedät sen ja niin tietää moni muukin. Minä pyydän sinua maalaamaan taulun. Kun näen valmiin teoksen, kehun sinua sanomalla "tästähän tuli yllättävän hyvä". Sinä et todellakaan ottaisi sitä kohtelaisuutena vaan todennäköisesti suuttuisit.
Kaikki riippuu täysin siitä millainen kehu on ja erityisesti miten sen kertoo. Kehukin siis voidaan helposti kokea vittuiluksi.
Riippuu kehuista. Jos ne vähänkin vivahtavat omahyväiseen nälvimiseen, ei juuri kannata odottaa, että normaali vastaanottaja niistä kovasti ilahtuisi.
Jos ne kuulostavat passiivisagressiivisilta