##JOULUMAMMOJEN LOPPUVIIKKO###
Jos vaik uuteen pinoon jatkettais!
Kommentit (20)
Minulla tuo pikaviesti tarkoittaa sitä, että ehdin kirjoittaa vain pari riviä. :-)
Voi, PIMMI, kyllä kurjosti kurjalta ja väsyttävältä tuo teidän yönne ja aamunne! Kunpa voisikin jotenkin auttaa tai yrittää miettiä apukeinoja. Koska ei oikein voi, toivotan vain kovasti tsemppiä! *halaa*
Nefilin gallup:
Vauvan nukkuessa minä luen lehtiä tai katselen tv:ä. Kotitöitä en niinä aikoina tee, vaan teen niitä vauvan ollessa hereillä. Onneksi tyttö viihtyy, kun ollaan pyykki-, ruoanlaitto- tms. hommissa. Itselleni en kunniaa siitä ota, vaan on ihan tytöstä kiinni. :-)
Esprit-asiaa taas. Itsekin pidän niitä aika kalliina vaatteina, joten olin eilen ihan täpinöissäni, kun sait kahdet housut eilen puoleen hintaan. Sain naapurilta alekupongin, toisen leikkasin omasta Hesarista. Nyt tytsyllä on kahdet ihanat punaiset housut odottamassa kasvamaista. Aah!
Mutta nyt kutsuhuuto taas käy.
Ai niin, tyttö kääntyy jo selältä masulle ihan tasamaalla. Eilen sitä todisti neuvolantätikin. :-)
Hyvää päivän jatkoa!
Iituli + ihanainen tyttö 19.12.
PS. Eilen oli tosiaan neuvola. Eka rokotus annettiin, mutta ei ainakaan vielä ole ollut oireita. Painoa oli 6070 g ja pituutta 61,5 kg. Maanantainahan tulee se 3 kk täyteen!
..ymmärtävistä viesteistä =)
Lassi on näköjään tänään aika kiukkuisella päällä ja ei näytä kelpaavan mikään muu kuin äipän syli ja siinä pitäis vielä saada jotain viihdykettä =0
Mulla on päivätkin niin sekaisin että kirjottelin tuonne vanhaan pinoon ku olin sitä mieltä että tänään on keskiviikko =)
Sisko on tulossa linkkurilla tänne poikansa kanssa ja lähdetään vaunuttelemaan. Lassi saa nukkua kunnon päikkärit ja jos tuo ulkoilma piristäis mammaa =)
Lassin nukkuessa mä lähes poikkeuksetta siivoan, pyykkään, teen ruokaa/ leivon, käyn koneella ja joskus katson jopa telkkuakin. Eilen aloitin uuden mieltärauhoittavan (?) puuhan kun aloin tekemään palapeliä =D Ostettiin sellanen Kaj Stenvallin ankka-taulu palapelinä ja se ois tarkotus pistää valmiina kehyksiin ja seinälle. Yks meillä onkin jo =)
Poju alkaa olla täys eli täytyy lähtä vaipan vaihtoon ja pukemishommiin...
Taas vaihteeksi pimmi & Lassi =D
Eipä mitään ihmeempää. Ajattelin nostaa pinoa.
Kiva lukea, että monilla arki on alkanut rullaamaan helpommin. Oliko se Pimmi jonka vauva nukkuu huonosti vielä. Tsemppiä sinne suuntaan!
Meillä rytmi on sellainen, että iltaunille käydään klo 20.30-21.30 välisenä aikana, syödään yleensä yhden kerran n. klo 4-5 ja jatketaan unia n. 6.30 asti. Silloin ollaan hereillä omassa sängyssä ja jutellaan ihan mahdottomasti. Usein siitä vielä nukahtaa ja ylös 8-9 maissa. Sitten 9.30-10.30 alkavat kunnon päikkärit, yleensä 2-3,5 tuntia. Iltapäivät on vähän rikkonaisemmat. usein nukutaan parit lyhyemmät päikkärit vielä.
Tyttö on alkanut kehittyä omaksi persoonakseen ja on varsin valloittava ja naureskelee ääneenkin jo. Ei kyllä ole osoittanut mitään kääntymisen merkkejä itsekseen vielä. Hyvin kyllä kannattelee päätään ja haluaa olla pystyssä. Makuulta kun käsistä vetää istuman niin tulee ihan innoissaan mukana ja on kovin ylpeä itsestään...
Iltaisin on kovin nälkäinen ja imee molemmat rinnat tyhjiksi ja olen lisöksi antanut Tuttelia. Ajattelin kokeilla maissivelliä iltaisin. Pitää varmasti alotella varovasti. Pulautuksia on nykyisin paljon.
Meni aika omanapaiseksi... Voikaa hyvin kaikki!
t. Maituliini ja tytöt 6v ja 3 kk + 1vko
Mitäs.. mitäs.. miten tosiaa on näin kuollutta???
Meillä on ihan kamala yö takana, en tiedäkuinka monta kertaa oltiin taas hereillä.. varmaa ainakin kymmenen!
Sataa ja tuulee.. ei sit tarvi tehdä pitkää lenkkiä tänään.. HÖH.. nyt kun olis kerrankin lenkki kaveri(siskon koira). Toki olis kiva kun sais oikeen ihmisen seuraksi, vaan minkäs teet kun ei ole noit ystävii näillä nurkilla.
Siitä tapaamisesta: Onko se Tampere nyt kaikille ok? vai ehdotetaanko jotain muuta??? sit pitäis sopia se päivä?? olisko se viikonloppuna?? vai arkena? mieslestäni viikonloppu olis parempi. Ehdotuksia naiset!!!
nefili ja allu 2.5kk
Täytyypä itsekin kirjoitella, ettei meidän pino kuole kokonaan. Neiti nukkuu ulkona ekoilla päikkäreillä joten hetki aikaa surffailla.
Meillä neiti ei vielä käänny edes kyljelleen tai on pari kertaa " vahingossa" kääntynyt mutta pääasiassa pötköttelee tyytyväisenä selällään. Rauhallinen tyttö kun on niin ei tässäkään asiassa ole kiirettä... suu kylläkin käy kuin papupata ;-).
Neidin nukkuessa järjestelen paikkoja, luen lehtiä, pesen pyykkiä, katselen telkkaria... Mitään pitkään kestävää ei pysty (esim. imurointi), koska tytsy havahtuu vähän väliä ja aina täytyy vaunuja hetkutella...
Toivottavasti ei tule takatalvea tänne etelä-Suomeen. Kannettiin nimittäin eilen esikoisen kanssa kaikki sukset, lumikolat yms. varastoon ja toppavaatteet pyykkiin. Mutta sieltähän ne tarvittaessa löytyy...
Pientä hehkutusta vielä; olen lähdössä illalla kavereitten kanssa ulos! jee! Ensin hyvin syömään ja tarkoitus olis jatkaa myös baarin puolelle. Vähän kyllä jänskättää miten isukki selviää yösyötöstä. Likka kuitenkin herää kokonaan yöllä kun tuttipulloa lämmittää... No se on vaan yksi yö!
Kirsikka; miten se teidän asuntoasia etenee? Huomasin kyllä että on täällä myynnissä aika monta rivarin päätyasuntoa... Mun kaverin kämppä sijaitsee Hakalassa.
Loppuviikkoa kaikille!
Katju
G: kun poika nukkuu päikkäreitä niin minä surffaan netissä :) niin ja vaihtelevasti hoitelen kotia taikka luen jotakin... Yleensä teen kotihommia pojan ollessa hereillä, hän kun tykkää seurata äidin hääräilyä :) Imuroinnista pitää kovasti, on varmaan niin kiva ääni tuossa vanhassa sähköluudassa että se naurattaa taikka sitten se kun tanssin ja laulan samalla :o
Mitäpä tänne... kävin eilen Akselin kanssa mun töissä. Tuleeko kellekkään ikävä töihin kun käy siellä moikkaamassa? Nautin kyllä kotona olosta pojan kanssa siis seurata kehitystä jne. vaan aikas ykstoikkosta tämä on ja henkevät keskustelut tyyliin: " Mitäs otat tänään perunan kanssa...niin...joo..." <- lässyttävällä äänellä :o Huoh... ois kyllä kiva välillä käyttää aivoja johonkin haastavaan työsaralla..
Minulle hyvä on se Tampere tapaamispaikaksi ja mielellään viikonloppu niin voipi tuo ukkokin lähtee mukaan. Hän kun tuntee Tamperetta ja minä osaan vaan ajaa läpi J-kylään päin :))
Täällähän on kans koiraihmisiä? Meidän Kaapo 2v on alkanu kummalliseksi: kun komennan tai kiellän niin murisee mulle ja jos poistatan paikalta pannasta kiinni pitäen niin murisee ja yrittää purra minua :( Mikäs nyt neuvoksi? Saa lenkkiä edelleen niin kuin ennenkin ja minä olen se joka ruokkii niin luulisi tietävän oman parhaansa :o Mustishan tuo varmaan on mutta tuommonen käytös ei käy!!
Akseli on nyt alkanut vaatia että pitää kiertää taloa ja esitellä paikkoja :) ihan niin kauan kun ennen ei viihdy lattialla itsekseen varsinkin jos toisten äänet kuuluu eri huoneesta :)) Ja R-kirjain on jokeltelussa ihan lemppari :) hän sanoo " okkurrrr" ja kuola lentää :))) ihana!!
Tjaah, taidanpa valmistella päivän ruokaa ja " lukee" seiskapäivän juorut - - syvällistä :))
Palaillaan ja mukavaa päivää kaikille!
RauPotar ja Akseli
Hei pitkästä aikaa.
G: Kun pikkukakkonen on päikkäreillä, seurustellaan tiiviimmin esikoisen kassa. Esikoinen (4 v) on oppinut käyttmään tietokonetta, joten jos itse yritän koneelle, minulla on kaveri ja silloinhan ei mitään kirjoitella... Kotihommia teen sekä että, eli pieni voi olla myös hereillä.
Meilläkään ei pieni vielä käänny edes kyljelleen. Olisi varmaan hyväksi pitää enemmän kovalla alustalla, että olisi mahdollisuus harjoitella asiaa, mutta kun noita koirankarvoja on aina niin, ettei sinne ketään saata laittaa makoilemaan edes viltin päälle. Ensin täytyy aina imuroida. Kädet ovat ilmeisesti löytymässä, kovasti ovat nyrkissä suun edessä, mutta eivät vielä suussa. Ensi viikolla on 3 kk:n nla.
Koiraihmisiä olen. Sanoisin Raupotar, että mahdollisesti olisi murrosikä painamassa päälle. Älä kuitenkaan anna periksi, muuten muriseminen ja pahimmassa tapauksessa pureminen pahenee. Meillä tepsi murkkuikäiseen rähisijään vesisuihku. Ensin ei -hyväksyttävästä toiminnasta määrätietoinen kielto, jos piski jatkaa, sitten salamannopea suhautus vettä kirsuun esim. bliw-saippuapullosta. Ja koira oppii nopeasti, ainakin meillä piski totesi vesisuihkun niin epämiellyttäväksi, että nykyisin ei tarvitse kuin näyttää pulloa, niin koira lopettaa ärsyttävät maneerinsa. Täytyy vain muistaa Aina varoittaa ennen suihkautusta, jotta koiralla on mahdollisuus lopettaa typerä toiminta ennen ' rankaisua' . Ja heti kun lopettaa, kehut päälle.
Olo on nyt kaamea. Olen koko aamun seurustellut vessanpöntön kanssa. Oksennustautia kai. Kumma juttu, että se iski nyt. Esikoinen meni eilen vaarilaan yökylään ja heti kun hän on pois, minä alan sairastaa. Ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta kun näin käy. No on sitten siellä vaarilassa nyt päivänkin, täytynee hakea kotiin kun olo tästä paranee. Taidan olla jo voiton puolella. Yritän alkaa taas imuroimaan...
T. ' Veikon' äiti
Eipäs oo pahemmin tullut kirjoiteltua mutta juttuja olen käynyt lukemassa silloin tällöin.
Täällä poika se vaan kasvaa komiasti. Eilen käytiin neuvolassa ja poju sai ekan rokotteen. Otti ihan hyvin vastaan, pienen pieni itku tuli mutta meni ohi hetkessä. Painoa oli kertynyt 6.920 kg ja pituutakin jo 63 cm. Mahtaako tulla poika äitiinsä, olen meinaa aikas pitkä :)
Syömisen kanssa ollaan siirrytty hetki sitten velliin, peruna-porkkana- ja riisivelli maistuvat erinomaiselta, pullollinen (2dl) menee hetkessä, paljon nopeammin kuin maito. Tissillä poika käy enää vaan kun haluaa äidin turvaan ja läheisyyteen, silloin tällöin. Mehän ollaan ennen 2kk ikää jo pikku hiljaa jätetty tissuttelu pojan kovien otteiden ja maidon vähenemisen takia ja juotu korviketta. Mulla kuukautiset änkes jo kk synnytyksen jälkeen. Oisin voinut olla vielä ilman niitä, niinkun varmaan moni muukin teistä :)
Öistä sen verran että pieni herra on 7 viikkoisesta asti nukkunut täydet yöunet (9-10 h) heräämättä kertaakaan ja sehän tarkoittaa sitä että äiti jaksaa vallan mainosti sekä ahertaa kotitöitä että leikkiä ja peuhata vauvelin kanssa. Illalla noin 21.30 nukkumaan ja aamulla 9-9.30 herää. On mua siunattu täytyy myöntää.
Tuntuu kyllä hassulta kun juuri vauva syntyi ja kuitenkin siitä on jo 3 kk aikaa. Hyvin oon parantunut ja se alkuviikkojen manaus -en taida toista hankkia- meni ohi parissa viikossa. Nyt taasen ois kivaa lyllertää vattan kanssa koko kesä. Niinkun viime kesä meni. Mulla oli 3kk jälkee aikamoinen rantapallo tossa edessä :) Kyllä sitä sitten jossain vaiheessa pitää pikkusisko-tai veli saada kaveriksi.
Aurinko paistaa niin komiasti ja lämmin ilma muuten että me taidetaan lähteä ulkoilemaan kun poitsu herää nokosilta. Jahas jotain ääntä kuuluu jo...
oikein mukavaa päivän jatkoa
sonette ja nipsu 3kk
Samaten on mukava kuulla muistakin, jotka harvemmin kirjoittelevat. :-) Joulunlapsi vain on jäänyt erityisesti mieleen.
Itsekin odotan sitä, että tyttö alkaa kehittyä koko ajan enemmän omaksi persoonakseen. Jonkinlaista temparementtia on jo nähtävissä.
Tuosta kääntymisestä sanoisin, että siinäkin on kääntöpuolensa. Meillä tyttö tosiaan kääntyi tasamaalla ensimmäisen kerran alkuviikosta. Nyt sitten pitäisi koko ajan olla vatsallaan. Kun sitten on vatsallaan, on se niin raskasta, että hermo pettää. Kun äiti tulee ja kääntää selälleen, on taas kammettava itsensä vatsalleen, vaikkei siellä jaksaisi ollakaan.
Meillä on alettu laittaa vähän aiemmin nukkumaan: jo parina päivänä on menty n. puoli 12 illalla yöunille, jee! Yöunet ovat edelleen lyhyet eli yleensä 8-9 tuntia.
Nyt sitten tehdään historiaa, sillä tyttö nukkuu ulkona! Tämä on eka kerta, kun varta vasten nukutan vaunuissa. Hän on kohta nukkunut 4 tuntia siellä. Pitää kai kohta herätellä, sillä muutoin meillä valvotaan illasta takuuvarmasti pitkään! Esikoinen nukkui aina päiväunensa sisällä enkä tiedä, mikä kynnys on nyt siirtää lapsi ulos vaunuihin.
Ulkona on muuten aivan ihana ilma! On hienoa, että kevät alkaa vähitellen tulla. Tosin täytyy kai laittaa säleverhot kiinni, ettei kaikki pöly näy!
Jaaha, tyttö heräsi. On mentävä!
[color=black] Tervetuloa kaikki taustailijat! Kiva kun liitytte mukaan meidän ei niin pitkään pinoon. Onko kaikilla kevättä rinnassa, ettei ehdi koneelle? =)
Viikkosiivous tehty! Näyttää koti taas puhtaalta! No, ei kestä kauaa, kun tuosta koirasta lähtee inhottavasti karvoja ja sit tuo lenkin jälkeen hiekkaa sisälle. Huoh, ikuisesti sais siivota. Mutta koirasta en kuitenkaan halua luopua, vaikka välillä siltä tuntuukin. Eli jatketaan päivittäistä imurointia. =)
Eilen käytiin kyläilemässä kaverin luona jolla on 1kk ikäinen tyttö. Käytiin kärryttelemässä ja tietysti vauvoista juteltiin. Ihanaa kun on kaveri jolla on aika samanikäinen vauva kuin itsellä. Ja hän on myös niitten ensimmäinen, että samassa tilanteessa ollaan.
Edellisyönä meidän neiti nukkui peräti 7h putkeen! Oli hiukan luksusta! Viime yö meni sit taas kahdella syötöllä. Ei kuitenkaan ihan niin hyvin kuin teillä Sonette. =)
Pimmi; toivottavasti teillä menee yöt jo paremmin! *halaa*
Katju; Voih, kun voin vain kuvitella miltä tuntuis päästä ulos ystävien kanssa. Meillä vaan tuo neiti ei huoli pulloa, joten en varmaan ihan vielä pääse liikenteeseen. Jos kesällä?! =)
RauPotar; mä kävin ke moikkaamassa työkavereita, ei mulla sinne kyllä ikävä ole. Sitä meidän aikuisten juttuja kaipaan kyllä ja työkavereita mutta en töitä. Mutta kuulemma sekin tulee jossain vaiheessa. Ja kesällä unohtuu työt varmaan kokonaan! =) Toivotaan, että tulee kaunis kesä, kun kerran ollaan " vapaalla" .
Veikkoko; Piakaista paranemista sinne!
Iituli; Meillä ihan sama juttu, tyttö kääntyilee koko ajan vatsalle, mutta ei sitten viihdykään niinpäin ja kun äiti kääntää takaisin selälleen, niin eiku uudestaan vatsalle. =) Mitä ne seuraavaksi oppii?
Tapaamispaikka; mulle sopii kans toi tampere ja mieluiten viikonloppuna, jos saisin tuon miehen houkuteltua mukaan.
G: tytön kanssa " leikitään" lattialla, siivoan ja luen lehtiä jos neiti on tyytyväinen hetken yksin ja sen sellaista.
No, nyt neiti heräs taas. Torkku edes sen verran, että ehdin tänne moikkaamaan. Hyvät viikonloput! Meillä huomenna taas vauvauinti! =)
rusina & M 5.12
nefili:
Miten esim .MM pärjäät neljän kanssa ja saat työt tehtyä kotona?
Nyt heti ekaks vastaan Nefilille:
No enhän mä aina pärjääkään ;) Tai no, näin teoriassa meillä on tiukka päiväohjelma, jota noudatetaan lähes minuuttiaikataululla.. Käytännössä se ei joka päivä toimi, mut " runko" päiväohjelmalle on, jota yritetään noudattaa.
Joskus se toimii paremmin, joskus taas tuntuu ettei millään pysytä aikataulussa. Tämä taas aiheuttaa sen, että lapset villiintyvät ja riehuvat.. koti on sekaisin ja tekemättömät työt kasaantuu... (nimimerkillä Kokemusta On.. koliikin ollessa PikkuPojulla pahimmillaan).
Aamut alkaa meillä klo 6.30. Tällöin noustaan ylös, minä käyn pikasuihkussa. Klo 7 aamupala. Klo 7.30 lapsille vaatteet ja itselle aamukahvi + aamupala. Lapset katsomaan aamulastenohjelmia tai videota. Klo 9 ulos tai kerhoon tms.. Klo 10 mennessä eka koneellinen pyykkiä pestynä, laitan siis koneen pyörimään heti kun herään, viimeistään aamupalan jälkeen. Klo 11 ruoka (edelliseltä päivältä loput). Klo 12 päiväunet (myös mulla), otan kaikki lapset meidän isoon sänkyyn lepäämään ja usein nukutaan kaikki. Klo 14 ylös ja välipala. Keittiön siivoomista ja ruuan valmistusta.. Klo 16.30 ruoka. Mies tulee tässä välissä kotiin (jos on aamuvuoro) ja sitten hän ottaa ohjat isompien lasten kanssa. Siivoillaan, ulkoillaan yhdessä tai kyläillään.. Tai käydään kaupassa.. Klo 19.30 iltapala. Klo 20 iltapesut. Klo 20.30 lapset sängyissään. Tästä alkaa PikkuPojun laatuaika =) Vasta illalla muitten lasten nukkuessa saadaan siis vauvan kanssa oikein kunnolla seurustella. Tästä PikkuPoju osaakin nauttia täysin siemauksin =D Muutoin kun päivä menee hänen osaltaa aika pitkälti vain silleen, että hänet imetetään " lennossa" , vaipat vaihdetaan vauhdissa.. PikkuPoju siis imee tisumaidotkin liinassa. Päivät hän lähinnä keikkuu siis liinan kyydissä siellä missä minä viipotan katraan perässä =)
PikkuPoju nukahtaa nykyisin yleensä klo 22.30 Tällöin minulla ja miehellä on yhteistä aikaa.. Jos mies ei nukahda sohvalle, kuten tänään. Mies kaatui raatona sohvalle samoihin aikoihin kun PikkuPoju veti masun täyteen iltamaitoa.
Nyt on sitten mun oma hetki, hain taas iltapalt eteen ja tulin koneelle.
Tässä siis esimerkki päivästä, miten " kuuluisi" mennä. Nuo aikataulut siis. Joskus on sellainen hälinä, kaaos ja sekamelska, ettei tuosta ohjerungosta ole kuin rippeitä havaittavissa.. mutta se on elämää =)
Kyllä sitä pärjää, kun ei jokaisesta päivästä odota täydellistä. Joskus olen vain tyytyväinen siihen, että sentään yöllä ja päivällä on ero, eli että yöllä saan nukkua ja päivällä sitten valvotaan. Tämäkään kun ei aina ole itsestään selvyys, sain huomata sen silloin kun välvoin yöt itkuisen ja koliikkivaivaisen PikkuPojun kanssa ja päivät valvoin hoitaen isompia lapsia.Nyt onneksi meillä on koliikki jo jäänyt taa!!
Huh, tulipa pitkä juttu pelkästään tuosta Nefilin kysymykseen vastaamisesta =)
.. tästä se mies aina valittaakin mulle, en osaa vastata mihinkään lyhyesti ja ytimekkäästi, vaan aloitan kauheat tarinat :P
En taaskaan ole muutamaan päivään ehtinyt koneelle.On ollut niin upeat ilmat, että ollaan ulkoiltu tosi paljon, tästä syystä on pyykkivuori kasvanut ja villakoirat käy kohta jo nilkkoinin kiinni.. Oon siis purkanut tätä kotityömäärää taas iltaisin. Kyllä sen siis heti huomaa kun ei jotain tee, niin kaikki kasautuu.
Vaikka joka päivähän on aina pakko laittaa ainakin pari kertaa astianpesukone päälle, kerättävä leluja, imuroitava ainakin eteinen ym ym.. Mutta muut hommat sitten jääkin, keväinen ulkoilma vie voiton =)
(oh, no! mies on siis oikeassa, taas palasin jauhamaan samaa asiaa uudelleen *takoo päätä seinään*)
Nyt palaan takaisin pinoon lukemaan teidän muiden kuulumisia.. On paljon luettavaa.. koko viikon kuulumiset on " kuulematta"
-mm- ja PikkuPoju
Tulin juuri vaunuilemasta (tunnin lenkki!!!) ja räntää/lunta sataa vaakasuoraan, ei ole siis talvi vielä selätetty.
MM, oli hauska lukea tuota päivän ohjelmaanne, se oli kuin suoraan meiltä!!! Ainoa ero vaan, että meillä Mikki menee samaan aikaan isoveljensä kanssa nukkumaan. Meillä on vaan kolme lasta ja isoin jo teini, mutta ruuanlaitto, siivous ja pyykkäys vie meilläkin ison osan päivästä. Joten kyssäriin, mitä teen kun vauva nukkuu, hoidan kotihommia ja ulkoilen lasten kanssa. Silloin tällöin pääsen lenkille yksin ja se on kyllä luksusta.
Meillä menee yöt satunnaisesti jo ilman syöttöjä. Toisinaan Mikki vielä kuitenkin syö, mutta eka unipätkä on ollu kuitenkin jo vähintään 6 tuntia. Kyllä omassa olossaankin huomaa eron, kun on saanut nukkua yöt hyvin. Enää ei tarvi ihan joka päivä ottaa päikkäreitä;)
Mutta nyt taas ruuan laittoon. Rentouttavaa viikonloppua joulumammoille!
t. päivikki + Mikki 3,5kk
Täällä tulee vettä taivaalta, joten vaunuttelemaan ei pääse. =(
Oltiin tänään taas vauvauinnissa ja kivaa oli. Tyttö nautti koko 30min vedessäolosta. Kaadettiin myös vettä pään päälle, jos parin kerran jälkeen voitain sukeltaa ekan kerran. Jännää! Kiva katsoa kun ne isommat vauvat jo sukelteli. =)
Mulla oli sisko mukana apuna. Helpompi kun on kaks. Tyttö alko sit itkeen, kun suihkutiloissa tuli vähä kylmä, oli nälkä ja väsytti niin systeri sanoo yhtäkkiä, että neidillähän on puhjennut eka [color=red] hammas!!!!!! [/color] Näky niin hyvin kun tyttö huusi suu auki. Enkä mä oo yhtään huomannu. Se on varmaan torstaina puhjennu, kun neidillä oli silloin maha vähä löysällä (tai ainahan kakka on löysää, mutta oli vielä löysempää) ja kakkas monta kertaa päivän aikana. Muuten kakkaa nykyään max 2 kertaa/pvä. Eli ei muuta kuin hammasharja ostoksille ja hampaa pesemään!! =) Toivottavasti ei vaan ala purra nänniä. Sit loppuu kyllä imettäminen. Eli sellaisia uutisia meillä! =)
Tänä iltana mä meen yhteen musiikkitapahtumaan yksin. Mies jää tytön kanssa. Oon jo pumpannu 120ml jääkaappiin valmiiksi, pakkasessa on lisää, mutta sillä määrällä pitäis pärjätä. Saa nähdä kelpaako pullo, vai joudunko lähtemään kesken kaiken kotiin syöttämään.
Jaahas, vaunuissa herätään...
rusina& M 5.12
Onpas teillä jo iso tyttö [b]rusina[/b]! Onnittelut neidille ensimmäisestä hampaasta =)
Meillä menee edelleen aika kehnosti... Viime yö oli jo kolmas vähäuninen yö ja päovisinkin valveillaolo on aikamoista kitinää =/ Mä alan olemaan jo aika väsyny ja hermotkin on vähän kireällä kun ukko oli eilisillan ja yön viihteellä ja ois muka tänäänkin menossa kaverille saunomaan... niin ku täällä ei ois parempaa puuhaa...
Äh, en enää muista mistä oli puhetta...
No, taidetaan alkaa pikkuhiljaa iltapuuhiin. En kylläkään pääse vielä nukkumaan ku miehen sisko on kuulemma tulossa käymään miehensä kanssa, mutta pitää toivoa että eivät oo kovin myöhään.
Anteeks taas vähän omanapainen ja masentava viesti =)
pimmi ja lassi
Josko sitä nostelis pinoa, ettei vallan kadota jonnekin kauas.
Meillä onkin ollut lasten kanssa erilainen viikonloppu. Isi lähti perjantaina työreissulle ja tulee tänään iltasella kotiin. On se vaan niin outoa olla keskenään kotona, vaikka paljon se mies on tavallisestikin töissä, että ei pääse kyllästymään kun nähdään niin vähän. Varsinkin toi 2v6kk vanha poitsu on isiä kaivannu kovasti, mutta onnex puhelimessa puhuminen lievittää pahinta ikävää!
G: Kun vauva nukkuu niin yleensä teen kotitöitä ja jumppaan. Mulla on kauhee kompleksi kun raskauskilojakin vielä löytyy, ja kaikki entiset siihen päälle.. No toivottavasti sitä joskus voisi olla tyytyväinen itseensä, hiljaa hyvä tulee!
Onni yrittää kovasti kääntyä vatsalleen, sängyn päällä on muutaman kerran jo onnistunutkin, lattialla ei ihan vielä. Ja ihan mahoton höpöttelijä on tullut pojusta, voiko olla ihanampaa kun vauvan jokellus?!
Nyt alko sängystä kuulua höpötys eli palataan taas
4äippä ja Onni
Voi, [b]Pimmi![/b] Onpa tosi kurjaa, että teillä menee huonosti! Mikähän Lassilla mahtaa oikein olla? Ei ole mikään ihme, että alkaa käydä omienkin hermojen päälle, etenkin jos on välillä ihan yksin vastuussa vauvasta. Ei voi kuin toivottaa jaksamisia! Toivottavasti Lassin vaivat helpottavat.
[b]Rusina,[/b] teillä ainakin välillä nukutaan hyvin, hienoa! Onneksi olkoon myös ekasta hampaasta. Toivottavasti se ei haittaa imetystä. Miten muuten eilisilta sujui? Oliko tyttö huolinut tuttipulloa? Meillä kokeiltiin sitä perjantaina, mutta eihän siitä mitään tullut. Ja kyllä alkoi äitiä ahdistaa! Siinä on sitten omat liikut kiinni siihen asti, että tyttö alkaa syödä muutakin ruokaa ja toivottavasti juoda nokkamukista. No, tämä symbioosi on vain väliaikaista. Yleensä se tuntuu vain ihanalta, mutta joskus seinät rytisevät päälle...
[b]Ulkona nukkuminen[/b] on meillä nykyään pop! Tyttö huitaisi eilenkin 3 h rattaissa ulkona. Älkää nyt naurako, tämähän on tuttua monelle/useimmille, mutta meille ihan uutta. Sisällä ei nukutakaan sitten enää tuntia pidempään yhteen menoon. Aiemmin tyttö viihtyi hyvin itsekseen, mutta nyt täytyy jonkun päivystää jatkuvasti vieressä, kun masullaan olo alkaa nopeasti kyllästyttää. Koskas sitä yleensä opitaan kääntymään toisin päin? Taitaa tämä tyttö kävellä jo syksyllä, huh!
Ulkona on niin loistava ilma, että täytyy kai kammeta itsensä ulos ja äänestämään. Joko olette käyneet äänenne antamassa?
Oikein hyvää sunnuntaipäivää kaikille!
Iituli + tyttö päivää vaille 3 kk
PS. Missäs [b]Tinuri[/b] luuhaa?
pimmi84:
Onpas teillä jo iso tyttö [b] [/b] Onnittelut neidille ensimmäisestä hampaasta =)Meillä menee edelleen aika kehnosti... Viime yö oli jo kolmas vähäuninen yö ja päovisinkin valveillaolo on aikamoista kitinää =/ Mä alan olemaan jo aika väsyny ja hermotkin on vähän kireällä kun ukko oli eilisillan ja yön viihteellä ja ois muka tänäänkin menossa kaverille saunomaan... niin ku täällä ei ois parempaa puuhaa...
Äh, en enää muista mistä oli puhetta...
No, taidetaan alkaa pikkuhiljaa iltapuuhiin. En kylläkään pääse vielä nukkumaan ku miehen sisko on kuulemma tulossa käymään miehensä kanssa, mutta pitää toivoa että eivät oo kovin myöhään.
Anteeks taas vähän omanapainen ja masentava viesti =)pimmi ja lassi
VÄSYTTÄÄ! Meillä ei nukuta, yöllä herätään 5-10kertaa edelleen. Pimmin tavoin alkaa olla aikas väsy. Kyllä meilläkin sit JOSKUS herätään vaan esim. kerran yössä (suuri haave). isoveli söi aikoinaan kaiket yöt tissiä tohon 1v3kk asti.. eli eihän tässä ole kuin vuosi valvomista jäljellä :).
RUSINA: onnea ekasta hampaasta. Toivotaan et ei ala järsiä tissiä.
MM kiitos kun jaksoit vastata kysymykseeni, kaiken tuon keskellä ihmettelen miten ehdit edes sen kirjoittamaan :) Meillä mennään myös aika minuutti aikataululla vaik lapsia on vain kolme. Välillä haaveilee siitä neljännestä(paitsi ei tänään kun ei meinaa jaksaa edes kolmen kanssa). Minulle kun ei suoda noita päikkareitä, vanhemmat lapset ei niitä nuku.
Nyt vaatii A ruokaa
nefili ja A2.5kk
Ihan tosipikaiseen, ollaan kohta menossa toukokuussa 4 v täyttävän esikoisen kanssa viettämään äiti-tytär -aikaa lastennäytelmän parissa :)
Alpikin on jo kääntynyt :D Ja edelleen on rytmi hakusessa, tänäänkin noustiin jo ennen kuutta ylös, huokaus!
Lupaan huomenna tulla arjen alkaessa pinoilemaan pidemmästi, nyt en ehdi kuin huikata kaikille että täällä ollaan :)!
Tinuri, hopussa
Viime yönä Lassi söikin vain kahdesti ja aamulla mies puuhasteli pojun kanssa niin että mä sain ladattua akut =) Nyt taas jaksaa paljon paremmin ja jos ens yö menee yhtä hyvin niin mähän oon huomenna ku duracel-pupu =0
Tänään ollaan oltu enimmäkseen kotona ja nautiskeltu leppoisasta sunnuntaista. Lassikin on ollut aika hyvällä päällä ja kakkasikin kaksi kertaa - huomasinkin että ei oo tainnu kakata tiistain jälkeen eli sekin on saattaanu tehdä vähän levottomaksi... Lassi nukkui taas päikkärit vaunuissa joten käytiin kävellen äänestämässä kun oli helppo ottaa poju mukaan parvekkeelta =)
Meillä alkaa muuten olemaan vihdoin ja viimein aika järkevä ja jo pari viikkoa kestänyt [b]rytmi[/b] =0
Lassi nukkuu yöunet n. klo. 21-9, ensimmäiset päikkärit 11-12 ja toiset päikkärit 14-17. Ensimmäiset päikkärit nukkuu omassa sängyssä, mutta nuo pidemmät päikkärit on nukkunu jo parin viikon ajan ulkona ja on kyllä aina niiden jälkeen niin virkeänä ja iloisena =)
On kyllä helpottunu tosi paljon nämä päivät kun ne kymmenet " minipäikkärit" pitkin päivää ja jatkuvasti väsyinen ja kärttyisä poju ei ollu kovin hauskaa. Vielä kun nuo yöt alkais menemään yhtä hyvin niin täähän alkais olemaan jo aika luksusta ;)
Aika lyhyeksi jäi viikonlopun pino, mutta eihän sitä koneella ennätetä olemaan kun aurinko paistaa =)
Pitää käydä vilkasemassa tuota pienten kasvupinoa ja sitten pitäiskin lähtä unten maille.
Niin muuten, lähteekö keneltäkään vieläkin [b]hiuksia[/b]??! Mulla nimittäin lähtee edelleen ja paljon! Vitamiineja oon syöny raskauden alkuajoista lähtien enkä oikein tiedä mitä tässä tekis kun alkaa jo pelottaan että oikeestikko tässä tulee kaljuksi kun ihan kamalia tukkoja jää käteen kun vähänkään harjaa =(
pimmi ja Lassi
Aloittelin meille uuden pinon ekaa kertaa vauva puolella.
PIMMI ikävää et teillä ei nukuta, olen kohtalo toveri tavallaan.. meillä nukutaan tohon viiteen asti ja sit alkaa tissittely 30min-1h välein tohon seiskaan asti. silloin yleensä luovutan ja noustaan ylös. Välillä koko yö menee niin ja joskus päivätkin. siis syödessä. Meillä ei kitistä tai itketä mut " nälkä" tai jokin vaatii tissiä suuhun.
Meillä ulkoillaan nyt pitkiä lenkkejä ja tänään sain vielä kaveriksi siskon koiran joka on nyt pari päivää meillä hoidossa. Saas nähdä miten pärjätään kolme lasta ja koira.
G. Mitä puuhaatte kun vaavi nukkuu??
Itsellä ei meinaa aika riittää, nyt kun lenkki vie jo tunnin pois " omasta" ajasta. pitää kuitenkin ehtiä siivota joka vie vähintään tunnin per päivä, valmistella ruokaa, leipoa, pyykki huoltoa yms. sit vielä kun ehtis koneelle teitä moikkaamaa ja kahvin juomaan. Nää päivät on viel helppoja kun vanhemmat lapset on dagiksessa. kun kaikki kolme on kotona, olen ihan loppu illalla. Miten esim .MM pärjäät neljän kanssa ja saat työt tehtyä kotona?
Et tuli taas omaa napaa, SORRY!
nefili ja Allu 2.5kk