Mitä hyötyä on pöytäliinasta?
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, voisiko joku selventää? Sitä on hankala puhdistaa ja muutenkin todella epäkäytännöllinen asia. Paljon helpompaa pyyhkiä pöytä kuin puljailla liinojen kanssa. Onko pöytäliinan käyttöön joku sellainen syy, mitä en ole tullut ajatelleeksi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleipä kyllä murustaa.
Ja monet gluteenittomat leivät. Jotkut jopa hajoaa jo voidellessa.
Mulla ei ole ollut pöytäliinaa. Vain sellainen pieni pyöreä tabletti pöydän keskellä. pöydän pinta on mennyt pilalle. Naarmuja ja tahroja, jotka eivät lähde pois.
Se suojaa pöytälevyä. Seuraava kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä pöytäliinaa muuta kuin silloin kun teen erityisen kattauksen. En myöskään pidä mattoja keittiössä. Paljon helpompi pitää puhtaana pelkkä lattia kuin pestä mattoja.
Palsta jaksaa yllättää. Tarvitaan muruja varten tabletteja, ja mattoa ei voi käyttää kun sitä pitäisi pestä. Syökö teillä ruokapöydän ääressä ihmisiä vai sikoja?
Kaksi aikuista ihmistä meillä on. Pöydässä ei ole tabletteja, mistä sen keksit? Ruokapöydän alla on matto, ei sinne kukaan tiputtele mitään, mutta keittiössä missä laitetaan ruokaa ei ole. Joskus ruokaa laittaessani olen pudottanut kananmunan maton päälle ja aika usein kokatessa jotain putoaa/räiskyy lattialle kun vaaahdottaa tai sopeuttaa tai paseeraa tms. Paljon helpompi pitää lattia puhtaana kuin matto. Ja mitä hyötyä siitä matosta keittiössä muka on? Meillä on kauniit vaaleat lattiat ei niihin mitään mattoja tarvita.
Pöytäliinan tärkein tehtävä on näyttää hyvältä. Toki jokainen voi tälle kangaskappaleelle muitakin tehtäviä sälyttää, jos haluaa.
Arkena en pöytäliinoja käytä. Juhliin laitan pellavat pöydälle. Ja juhlan jälkeen laitan ne pellavat pyykkikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleipä kyllä murustaa.
Puhumattakaan lehtitaikinaleivonnaisista.
Mulla on keittiössä sekä matto että pöytäliina. Mulla nää on vähentäneet siivouksen tarvetta. Jos ei ole mattoa eikä pöytäliinaa, niin huomaan jokaisen pienenkin yksittäisen murun pöydällä ja lattialla, ja huomaan olevani rätti kädessä pyyhkimässä niitä monta kertaa päivässä. Liinalla tai matolla niitä pieniä muruja ei huomaa. Siivouspäivinä tai muulloinkin jos huomaan jotain näkyvää murua matossa tai liinassa, on mun mielestä tosi näppärää käydä vaan puistelemassa murut pihalle. Tai jos vesilasin pohja on vähän märkä, niin on kätevää kun se imeytyy pöytäliinaan. Pöydän pinnalta sekin pitäisi heti pyyhkiä.
Jos pöytäliina kerran suojaa sitä pöytää, niin miksei sitä pöydän upeata pintaa näe ikinä, kun pöytäliina on aina sen päällä, kun vieraat tulee kylään?
Vierailija kirjoitti:
Jos pöytäliina kerran suojaa sitä pöytää, niin miksei sitä pöydän upeata pintaa näe ikinä, kun pöytäliina on aina sen päällä, kun vieraat tulee kylään?
Ota liina pois vieraiden käynnin ajaksi. Onko vaikea homma?
Palsta jaksaa yllättää. Tarvitaan muruja varten tabletteja, ja mattoa ei voi käyttää kun sitä pitäisi pestä. Syökö teillä ruokapöydän ääressä ihmisiä vai sikoja?