Pepsi Max korvaava tuote
Oon koukussa Pepsi Maxiin. Oon ollut jo monta vuotta! En juo kahvia, en tupakoi tai käytä mitään päihteitä. Tämä on siis mun paheeni.
Oon nyt yrittänyt boikotoida kaikkia amerikkalaisia tuotteita ja löytää tilalle vastaavia kotimaisia tuotteita.
Vihdoinkin löysin sokerittoman (ja aspartaamittoman) kolan, joka maistuu ihan PepsiMaxilta!
Nimittäin Olvi Cola sokeriton! Suosittelen maistamaan, jos et jo ole maistanut.
Kommentit (40)
Siis ihan oikeasti te vaihdatte tuon myrkyn toiseen, ette oman terveyden ja addiktion takia, vaan jonkin boikotin??
Aspartaami pitäisi lailla kieltää. Näkee jo tästä ketjusta, että se tuhoaa aivot sen lisäksi että se aiheuttaa riippuvuutta ja ahmimista. Lihottaa välillisesti enemmän kuin sokeri. Plus muut haittavaikutukset.
Jos on pakko juoda kolaa, niin juokaa just jotain kotimaista Olvia, mutta sokeriversiona. Vähentäkää määrää, vaihtakaa vissyyn ja lopulta hanaveteen. Kroppa ja aivot kiittää.
Pepsi Maxia ei voi korvata. Boikotti on lapsellista omaan jalkaan ampumista. Sillä ei ole mitään vaikutusta. Päädytte vaan käyttämään huonompia tuotteita.
-addikti myös
Vierailija kirjoitti:
Pepsi Maxia ei voi korvata. Boikotti on lapsellista omaan jalkaan ampumista. Sillä ei ole mitään vaikutusta. Päädytte vaan käyttämään huonompia tuotteita.
-addikti myös
Pepsiä pahempaa ei taida olla, ainakaan terveyden kannalta. Sokeriversioonkin on tungettu aspartaamia.
Vierailija kirjoitti:
Vesi olisi terveellistä.
Ai joku kaupungin hanavesi? Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
-addikti myös
Vaikka yksittäisen ihmisen boikotilla ei olisi suuressa mittakaavassa vaikutusta, jos omaan arvomaailmaan kuuluu että ei halua tukea Pepsi Con kaltaista yritystä, vaikuttaa se kuitenkin henkilön itsensä hyvinvointiin positiivisesti, kun toimii omien arvojensa mukaisesti.
Apteekin kofeiinipillerit. Edullisin ja miellyttävin korvike.
Pari aamulla ja yksi iltapäivästä niin kofeiiniasia on hoidettu.
Sokerittomat juomat ovat järkyttävän makuisia, juon ihan sokerillisen limpparin silloin harvoin kun niitä juon.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti te vaihdatte tuon myrkyn toiseen, ette oman terveyden ja addiktion takia, vaan jonkin boikotin??
Aspartaami pitäisi lailla kieltää. Näkee jo tästä ketjusta, että se tuhoaa aivot sen lisäksi että se aiheuttaa riippuvuutta ja ahmimista. Lihottaa välillisesti enemmän kuin sokeri. Plus muut haittavaikutukset.
Jos on pakko juoda kolaa, niin juokaa just jotain kotimaista Olvia, mutta sokeriversiona. Vähentäkää määrää, vaihtakaa vissyyn ja lopulta hanaveteen. Kroppa ja aivot kiittää.
Höpsisköpsis. Sokeri on tunnetusti epäterveellistä, mutta aspartaami ei vaikka sitä on tutkittu eniten kaikista elintarvikelisäaineista. Itse juon päivässä varmaan litran Pepsi Maxia ja olen silti hyvin hoikka. Muita haittavaikutuksia ei ole ilmennyt eikä niitä ole ilmennyt vuosien saatossa, eikä tutkimuksissa. Kuplavesi ei ole Pepsiä pahempaa koska happoja molemmissa
Makuvichyyn on mahdollista vaihtaa. OlviCola on kyllä ok.
Veteenkin voisin vaihtaa, mutta pelkän veden juonti tällä tavoin liikaa taitaa olla vaarallisempaa.
Suomessa Pepsiä valmistaa Hartwall, joten iso osa menee joka tapauksessa Royal Unibrew'lle Tanskaan ja sen omistajille eikä suinkaan jenkkilään. Tosin kaikkia yrityksiä omistaa joku BlackRock tai vastaava, joten turha boikotoida kun ei siitä ole mitään hyötyä kuitenkaan. Kaikki tiet vievät Wall Streetille.
Kuinka paljon te addiktit sitä juotte? Itse juon noin litran päivässä jos jääkaapissa on. Olen juonut useasti vaikka 3 kuukautta päivittäin eikä tämän jälkeen ole ollut mitään ongelmia olla juomatta kun on loppunut.
Riippuu päivästä. Joskus saatan litkiä sitä vaikka pari-kolme litraa, joskus en yhtään. Koen selviäväni ihan hyvin ilmankin, mutta kun siinä on tosiaan niin MAXIMUM TASTE. Jos Pepsiä on, juon sitä yleensä aina. Joskus juon pelkästään Pepsiä viikon, enkä edes vettä.
Ei ole kotimainen, mutta jos kohtuullisen matkan päässä kodistasi löytyy Lidl, niin kokeile ketjun omaa merkkiä Freeway Cola Zeroa. Ei ole amerikkalainen vaan saksalainen.
Mä olen myös boikotoinut noita jenkkituotteita. Freeway kolasta en tykännyt, Olvi ok. Olen jo aika vanha, että täysin aspartaami ei ole aivoja tuhonnut tai kiloja tuonut, kiitos vaan huolehtimisesta jollekulle.
Vesi. Hanasta. Juo sitä litra tolkulla. Huomaat että laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Vesi. Hanasta. Juo sitä litra tolkulla. Huomaat että laihdut.
Miten mielestäsi Pepsi Max lihottaa?
Entäs sokeriton Mountain Dew?