Avioero ja talo
Seuraan sivusta kahden eri ystäväperheen eroa ja toisessa laitettiin talo myyntiin heti, toisessa viivyttelyn jälkeen, sillä toinen puolisoista haluaa jäädä asumaan, mutta hän ei voi lunastaa taloa.
Molemmissa tapauksissa suhdanteet on pahasti myyntiä vastaan. Talo halutaan myydä reilulla voitolla tai taloan myyntihinta halutaan pitää korkealla kun kauppoja halutaan pitkittää ja asua talossa pidempään.
Hirveä välitila molemmille perheille kun ei pääse elämässä etenpäin vaan on sidottu taloon. Molemmista taloissa on äiti lapsineen, mies jo lähtenyt.
Sanotaan, että kaiken saa myytyä kun hinta on kohdillaan, mutta tuo tilanne kyllä näyttää erikoiselta kun omaisuudesta eli talosta ei haluta luopua pyyntihintaa alentamalla. Molemmat talot ovat sellaista hintaluokkaa, että ostajia ei vaan ole
Kommentit (7)
Miksi ihmeessä tuot ystäväperheen ahdingon vauvapalstalle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuot ystäväperheen ahdingon vauvapalstalle?
Aiemmin en ole tiedostanut kuinka haastavaa perheasunnon/talon myynti on erotilanteessa.
Ei ne ole sidottuja taloihinsa, ne haluavat olla niissä taloissa. Eikä se talossa asuminenkaan mitenkään estä pääsemästä elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole sidottuja taloihinsa, ne haluavat olla niissä taloissa. Eikä se talossa asuminenkaan mitenkään estä pääsemästä elämässä eteenpäin.
Tämä. Talon saa kyllä myytyä jos hinta on kohillaan.
Minun avioeroni meni niin huonosti, että mies tyhjensi tilit, kun oli nimien välissä "tai", siis ei molempia "ja".
Sinne meni ne rahat ja niitä oli paljon. Talon arvioimisen teki myös mies, en ymmärtänyt ottaa omaa arvioijaa. Olin niin kokematon. Talosta sain ihan minimin. Piti etsiä asunto eli silloin vuokra.asunto aluksi. Kyllä oli vaikeaa aliksi opetella itsenäiseksi. Töissä olin aina ollut.
Sitten rakensin oman talon, se oli mahdottoman onnellista aikaa.
Perintöasia tuli ajankohtaiseksi vanhemmat kuolleet. Siinä minut myös huijattiin täysin sisarusten epärehellisyyden takia. Olin niin masentunut, mutta taas selvisin.
Näin elämä on kauheaa kun on kyseessä KAIKKEIN läheisimmät ihmiset, siis ei tietenkään omat vanhemmat.
Kunhan ei enää kolmatta kertaa tulisi sellaista kauhua ja raskasta aikaa. Ehkä palvelutalot ovat samanlaisia kauhistuttavia ihmistä alentavia.
Siis jos talossa halutaan asua pitempään tuo juuri on se taktiikka. Tarpeeksi korkea myyntihinta niin kukaan ei osta.