Tuletko yleensä etuajassa töihin vai myöhästeletkö?
Kommentit (35)
Jos myöhästyn aamulla niin lähden töistä aikaisemmin. En halua myöhästyä työpäivän molemmista päistä.
Riippuu päivästä. Jos on heti aamusta jotain sovittuna tapaamisia tms niin olen vähän etuajassa paikalla. Haluan ihan rauhassa valmistautua. Muuten tulen kun työt alkaa suurin piirtein ja riippuen liikenteestä. Meillä on työajat, mutta ei ole minuuteista kiinni yleensä.
Aiemmin tulin puoli tuntia ennen oppituntien alkua juomaan työkavereiden kanssa rauhassa aamukahvit ja jutustelemaan. Sitten työnantaja päätti, ettei kahveja kustanneta enää virkistys- ja työhyvinvointikassasta vaan työntekijöiden pitää itse alkaa tuoda kahvipaketteja. Siinä kohtaa suurin osa porukasta (minäkin) alkoi juoda kahvit kotona ja tulla töihin pari minuuttia ennen kellonsoittoa taikka toi kotoa termarin ja joi yksin oman luokan rauhassa aamulla. Porukka on koolla enää vain kerran kuussa ns. pitkässä kokouksessa. Hajotti aika paljon työyhteisöä tuo kahvista nipistäminen.
Töistä tietenkin lähdetään vasta kun viimeinen oppitunti on päättynyt, luokka siistitty seuraavaa päivää varten, Wilma päivitetty ja viestit lähetetty jne. Kotona vielä jokunen tunti aineiden ja kokeiden korjaamista, mutta siitähän ei erikseen makseta vaan se työ sisältyy oppituntihintaan.
Liukuva työaika. En tiedä miten myöhään pitäis mennä että joku kyselis perään.
Vierailija kirjoitti:
Ai ettäs, raivostutti työelämässä nää aspat, jotka aina tuli myöhässä, ainakin 5 minsaa... olin itte oppinu säännölliset ajat. Selitä sit siinä deskillä, ettei jussi tai irina oo viel töissä!
Ex tämän sortin aspa. Että mua raivostutti asiakkaat jotka roikku jo ennen avaamista tiskillä! Tai pari minuuttia ennen sulkua! Koko päivä aikaa toimittaa asiat, mutta ei. Pienellä palkalla sai olla muiden sylkykuppina. Naama nutturalla, jos joskus oli bussi jäänyt välistä ja myöhästyin 3 minuuttia. Aspahan on muita alempana. Pokeillekin annetaan tippiä, mutta aspa on orjan asemassa. Onneksi ei enää tarvitse sietää. Jos on jotain todella tärkeää heti tai ennen respan aukeamista, miksei sitä voi kertoa etukäteen? Siten kaikki olisi ainakin valmiina jos työntekijä onkin sekunnin myöhässä. Tein varmasti tunteja ylitöitä ilman palkkaa kuspäiden takia.
Tulen myöhässä ja lähden etuajassa, siinä välissä välttelen kaikkea tekemistä. Liksa on tärkein ja sitä on liian vähän.
Sh
Vierailija kirjoitti:
Tulen myöhässä ja lähden etuajassa, siinä välissä välttelen kaikkea tekemistä. Liksa on tärkein ja sitä on liian vähän.
Sh
Älä viitsi trollata kelarotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työpaikalla työvaatteissani n. 20min ennen työajan alkua. Juon rauhassa aamukahvit (omalla ajallani) ja siirryn työpisteelleni muutama min ennen virallista työaikani alkua.
t. sh leikkaussalista
Sellaista on siellä sairaalassa.
Eräs ystäväni hoippui keskussairaalan tiskille ja oli aivan lähellä menettää tajuntansa, mutta kaksi hoitajaa sanoi vain, että meidän työaika alkaa 10 minuutin päästä,
eivätkä tehneet mitään.
Onneksi siihen sattui tulemaan ihan vuorossa oleva hoitaja ja kaveri paareille ja leikkaukseen.
Niin, heidän työaika ei ollut vielä alkanut. Vuorossa oleva hoitaja luonnollisesti hoitaa tilanteen. Ei kauppakaan aukea 10min aiemmin vaikka sinulla olisi mikä kiire.
En voi myöhästyä koska teen etätöitä. Olen kiireinen mutta silti aina ajoissa paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin tulin puoli tuntia ennen oppituntien alkua juomaan työkavereiden kanssa rauhassa aamukahvit ja jutustelemaan. Sitten työnantaja päätti, ettei kahveja kustanneta enää virkistys- ja työhyvinvointikassasta vaan työntekijöiden pitää itse alkaa tuoda kahvipaketteja. Siinä kohtaa suurin osa porukasta (minäkin) alkoi juoda kahvit kotona ja tulla töihin pari minuuttia ennen kellonsoittoa taikka toi kotoa termarin ja joi yksin oman luokan rauhassa aamulla. Porukka on koolla enää vain kerran kuussa ns. pitkässä kokouksessa. Hajotti aika paljon työyhteisöä tuo kahvista nipistäminen.
Töistä tietenkin lähdetään vasta kun viimeinen oppitunti on päättynyt, luokka siistitty seuraavaa päivää varten, Wilma päivitetty ja viestit lähetetty jne. Kotona vielä jokunen tunti aineiden ja kokeiden korjaamista, mutta siitähän ei erikseen makseta vaan se työ sisältyy oppituntihintaan.
Meillä ei koskaan ole työnantaja kustantanut kahveja, vaan itse tuodaan 1pkt/kk. Siltikin tulen ennen työajan alkua juomaan ne kahvit, koska se voi olla ainoa hetki kun ehtii juoda rauhassa.
se edellä ollut leikk.sali sh
En tule ajoissa. Siitä ajasta ei makseta palkkaa.
Jos työaika alkaa klo 7 niin sitten täytyy olls paikalla klo 7. Hoitoalalla on vähän sellainen tapa, että odotetaan ihmisten vaihtavan työvaatteet ennen työaikaa ja täytyisi olla vähintään 10 min ennen varsinaisen työajan alkamista paikalla.
Joku jos tulee työvaatteissaan töihin vasta klo 6.59 on aivan huono ihminen.
Itse olen usein ennalta jo ajoissa, mutta en näe, että joku olisi myöhässä siksi, että tulee töihin vasta kun se varsinainen työaika alkaa.
Etuajassa ja työaika alkaa heti kun astun ovesta sisälle. Aamuisin en tuhlaa kotona aikaa sekuntiakaan vaan kiirehdin töihin. Herään, käyn pesulla ja laittaudun, syön, käytän koirat ulkona ja ruokin ne. Ja olen autossa puolen tunnin kuluttua heräämisestä.