Tuletko yleensä etuajassa töihin vai myöhästeletkö?
Kommentit (35)
Etuajassa. Mutta aloitan työt vasta kun työaika alkaa. Töissä päiväkodissa. Ylitöitä ei saa tehdä omin päin, eikä niistä makseta rahaa.
Teen etätyötä, eikä ole varsinaista määrättyä työaikaa. Siinä yhdeksän paikkeilla aamulla kömmin yleensä sängystä koneelle.
Mä laitan tunnit juoksemaan heti aamusta kun herään ja katson sähköpostin.
Jos menet puoli tuntia etuajassa, maksetaanko sulle ylitöistä? Mä meen tasan silloin, kun työaika alkaa :) En etuajassa enkä myöhässä.
En kumpaakaan. Tulen yleensä minuuttia vaille, tasalta tai minuutin yli.
Minulla on liukuva työaika. Menen vähän myöhässä ja lähden paljon myöhässä.
Tulen viittä vaille 8 ja ehdin avata koneen just klo 8. Saisin olla etätöissäkin, mutta viihdyn toimistolla ja työmatkaa on vain 5km. Sähköpyörällä kestää vain 15-20min
Vastentahtoisesti raahaudun paikalle nippanappa oikealla kellonlyömällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet puoli tuntia etuajassa, maksetaanko sulle ylitöistä? Mä meen tasan silloin, kun työaika alkaa :) En etuajassa enkä myöhässä.
Ylitöitä maksetaan vain, kun on pyydetty ylitöihin. Muuten menee tunti tunnista-meiningillä tai työaikapankkiin. Noin yleisesti.
Etuajassa. Inhottaa kiireellä aloittaa työt. Koko päivä on pilalla, jos vasta klo 8 alan herätellä tietokinettani työpöydällä.
Silloin tietokoneeni on jo auki, ja katselen sieltä päivän työkalenteria.
Ai ettäs, raivostutti työelämässä nää aspat, jotka aina tuli myöhässä, ainakin 5 minsaa... olin itte oppinu säännölliset ajat. Selitä sit siinä deskillä, ettei jussi tai irina oo viel töissä!
Tuloliukuma on 7-10. Tulen töihin yleensä välillä 8-9.30 eli ajoissa aina.
Olen työpaikalla työvaatteissani n. 20min ennen työajan alkua. Juon rauhassa aamukahvit (omalla ajallani) ja siirryn työpisteelleni muutama min ennen virallista työaikani alkua.
t. sh leikkaussalista
Tulen tunnin myöhässä ja lähden töistä tuntia aikaisemmin.
En ainakaan etuajassa tule. En tee ilmaista työtä. Pyrin tulemaan tasan silloin, kun työ alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulen viittä vaille 8 ja ehdin avata koneen just klo 8. Saisin olla etätöissäkin, mutta viihdyn toimistolla ja työmatkaa on vain 5km. Sähköpyörällä kestää vain 15-20min
Ööö nyt en ymmärrä .... Eihän tuota polje kuin max 15 min normipyörällä. Jos ei saa 20km/h keskinopeutta normipyörällä, on todella huono kunto...
Tule kans puoli tuntia etuajassaa. sain yhdestä paikasta potkut ja työnantaja väitti että myöhästyin jatkuvasti. No minulla oli hyvät todistajat että olin aina ekana työpaikalla ja sain laittomista potuista 33000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työpaikalla työvaatteissani n. 20min ennen työajan alkua. Juon rauhassa aamukahvit (omalla ajallani) ja siirryn työpisteelleni muutama min ennen virallista työaikani alkua.
t. sh leikkaussalista
Sellaista on siellä sairaalassa.
Eräs ystäväni hoippui keskussairaalan tiskille ja oli aivan lähellä menettää tajuntansa, mutta kaksi hoitajaa sanoi vain, että meidän työaika alkaa 10 minuutin päästä,
eivätkä tehneet mitään.
Onneksi siihen sattui tulemaan ihan vuorossa oleva hoitaja ja kaveri paareille ja leikkaukseen.
Tunnin myöhässä ja sit korjaan tilanteen lähtemällä tunnin etuajassa pois
Meillä ei ole varsinaista työaikaa. Menen toimistolle noin pari kertaa kk.