Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koululla nyt kirjoittelen, kun kotona kone on avannut tosi nihkeästi sivuja.

ALPUKALLE Onnea!

KEVÄTTAKISTA: Apua, en tiedä. Taidan kulkea takki auki. Vielä hikoilen untuvatakilla...

KESTOVAIPOISTA: Innostuin eilen huutamaan huuto.netistä vaippoja, ja jotain saan lainaksi kaveriltakin. Saas nähdä kuinka käy. En ole siis edellisillä kokeillut kertaakaan, joten tää on aika uutta. Netistä löytyi kyllä kivasti tietoa.

( . ) Olo hyvä!! Yöt jo aika katkonaisia ja levottomia, mutta päivällä olo ihan ok:) Mulla kesti sitä pahoinvointia niin pitkään, että tää tuntuu luksukselta... Päivän kyllä kun on pystyssä, sen jälkeen on lantionseutu kyllä sen verran karmeassa kunnossa, että ei sohvalta pääse enää yksin ylös. TUNNEN ITSENI kuitenkin hehkeäksi ja eilenkin yllätin itseni suihkuun mennessä ihailemassa mahaani kokovartalopeilistä;) Jännä, kun ulkopuoliset säälittelevät mua NYT. Miten täytyy olla rankkaa ja kamalaa jne. Enemmän olisin kaivannut tukea ja sympatiaa raskauden alussa!

ALAPÄÄ ollut aivan kamalassa kunnossa, mutta nyt helpottaa. Ensin oli hiivakierrettä ja limakalvot tuntuivat kokonaan häviävän ärhäköistä lääkkeistä! Kaikenlaisia haavoja tuli ym, ja olo vessassa oli kuin synnytyksen jälkeen...:( Nyt kuitenkin parempi, ja ehkä uskaltaa taas miestäkin lähestyä sillä lailla... Kauhistutti ajatuskin, että jos tällaista olisi synnytykseen lähtiessä, kun jo kävelykin sattuu.

+ Aurinko paistaa ja kevät tulee!

+ Mulla on kohta viimeinen itse pidettävä tunti!

+ Palautan graduni tänään: hui!

+ Olo mainio.

+ Vaavi voi hyvin.

OM rv 30+1

Vierailija
2/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMETYSLIIVEISTÄ: Mulla on päinvastaista ongelmaa. Ei meinaa löytyä tarpeeksi pieniä. Mulla turpoaa sen 2vk, mutta sitten palaa taas 75A:ksi. Maitoa tulee ja paljon, mutta kaikki lorottelee samantien ulos;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti vielä nukkuu, joten tietenkin äiti surffaa netissä! =)

Eilen illalla oli mummu ja pappa käymässä ja väsyttivät neidin niin että ei ihme kun uni maistuu!

IMETYSLIIVEISTÄ: Esikoisen aikaan pidin lindexin imetysliivejä ja olivat ihan ok päällä. En tiedä onko tukevimmat mahdolliset, mutta kelpas mulle! Lisäks käytin paljon ihan sellaisia urheilu-liivejä..

Mä nukun muuten nykyään tosi paljon! Yö-unet n. 9,5h+ pienet päiväunet! Mistä sitä unta oikein riittää noin paljon??

Nyt aamupalalle ja myöhemmin ehkä lisää..

-Alpukka rv32+4

Vierailija
4/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teihin ja tähän kirjoitteluun. Tuntuu, ettei päivä muuten ala kunnolla:)

Näin omituisen unen, jossa olin festareilla ja olin mennyt kihloihin ala-asteen luokkatoverini kanssa. Mentiin juhlistaan kihlausta festariravintolaan ja mä tilasin ranskalaisia ketsupilla ja Kalle seisoi siinä tiskillä mun vieressä ja se oli mua päätä lyhyempi (niin kuin silloin joskus koulussa) ja mä mietin, että ei helvetti, tonko kanssa mä nyt sit ihan oikeesti olen?! Olo ei ollut siihen mitenkään rakastunut:)

Huoh, mulla ollut tässä pari reipasta päivää ja aattelin tänäänkin tekeväni hieman pidemmän lenkin koiran kanssa. Päästiinki jo aika kauas kotoa, kun hieman pimeni päässä ja piti istahtaa katukäytävälle ottamaan lukua. Koira järsi tyytyväisenä keppiä siinä vieressä ja mä puhkuin ja puhisin. Joku täti siihen sitten pelmahti paikalle tarjoamaan apua ja mä selitin nolona, että hiukan heikottaa, kun tuli lähettyä liian pitkälle, että kyl tää täst pikkuhiljaa. Soitin miehellekin töihin sympatiapuhelun ja pääsin sitten kotiin. Pari lasia mehua auttoi, mutta taidan ottaa iisimmin tän päivän.

Takista. Nyt oon vielä käyttänyt toppatakkia, kun se menee kiinni, mutta kieltämättä hikoiluttaa. Mun mies on aikast laiha tapaus (kusiluikuks sanotaan tääl meil päin), joten siitä ei oo apua. Täytyy kehitellä jotain villatakki+pari paitaa yhdistelmiä..

Mulla on muuten joku kauhee saunahimo päällä. Tekis mieli koko ajan istuu löylyissä, mutta meillä ei ole omaa saunaa. Onneks pääsee viikonlopuks porukoille saunoon:)

Plussat on hyvä idea!

+ uudessa sängyssä hyvä nukkua, ei tuu selkä kipeeks

+ viime yö meni hyvin, vain aamuyöllä pissatti

+ Menaiset tuli just postista ja jääkaapissa on rahkaa

ae 30+5

Vierailija
5/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun sitä lepoa määrättiin yli kaksi viikkoa sitten niin nyt kun on supistelut hellittäneet vähäsen niin olen käynyt jo kävelyillä ihan omassa tahdissa. Kyllä tuo kevätilma niin houkuttelevaa on.

Mulla on jo kukkapenkki herännyt ja ekat lumikellot siellä innoissaan nauttii auringosta.

Almaeinoko se sanoi että yhtäkkiä päässä pimenee, kumma juttu mutta mulla on ollut pari kertaa samaa vaivaa. Yhtäkkiä alkaa silmissä mustumaan ja päässä keinuttaa.

Imetysliiveistä joku kyseli niin mä ostin aikanaan parhaat tuolta Kappahlista kun piipahdin kerran Hesassa. Niissä oli ne helpot lukot. Toiset yhtä hyvät ja edulliset löysin Lindexiltä. H&M:ltä meinasin käydä katsomassa sitä imetyspaitaa vähän lähempänä.

( o ) Napa pullistui ulos viime viikolla. Ensin se oli tolkuttoman kipeä ja sitten se pullahti. Liikkeet tuntuu lähinnä kylkiluissa, mikä tuntuu aika häijyltä. Suonikohjuja pukkaa ankarasti vasempaan jalkaan, lähinnä nivusen alueelle.

Ja se VÄSYMYS on aivan uskomaton. Nukuin yöllä 9h ja aamulla kun sain lapsen kouluun niin kävin uudestaan nukkumaan ja nukuin tunnin tirsat.

Tänään pitäis mennä hakemaan uusi auto kaupasta ja viedä tuo vaihdokki kun ei meidän 6 henkeä sopinu vanhaan autoon. Kaikkea ne lapset teettää...

Eipä täällä kummempia, nyt aamukahville.

Ihaa78 30+4

Vierailija
6/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta synnytyksestä, mutta supparit loppu salissa niin jouduttiin kotiin. Joku toinen kuitenkin sai vauvansa ja mua harmitti. Ilmeisesti oli raskas reissu kun vieläkin väsyttää. Mulla kans unen tarve on ääretön, ihme jos valvon kymmentä piempään illalla ja päikkärit on nukuttava ehdottomasti.

Tänään tuntu taas jotenkin tympeeltä tämä yksinjääminen, mutta toisaalta mieheltä menis hermo kun mä vaan ärisen joka asiasta.

Mieli lentää vaikka missä, mutta ruumis on järkähtämätön: ei mitään puuhailuja. Mulla on varmaan se löysä lantio tjs. noi kivut on sen suuntaisia: vihlontaa nivusissa, kipua selässä ja takapuolessa. Tänään taas tuntuu kuin oikee puoli ois tulessa, joku nääs työntää takamustaan nahasta läpi :)

tämän päivän plussat

+pissatti vasta aamulla

+piipero lähti hoitoon ilman taistelua

+ulkona jatkuu kevät

Jollakin oli paha mieli masukommenteista :( oikeesti maha ei koskaan muiden mielestä ole oikeen kokoinen, mutta meille se täydellinen ja oma, eli piutpaut sanomisille. Tietty herkkänä miettii vielä enemmän muiden sanomisia.

Mulle tää raskaus on todella ollut huolentäyteinen. Alku oli normaali, mutta sen lapsivesipunktion jälkeen en ole jotenkaan päässyt huolesta irti vaikka kaikki olikin ok. Ehkä pitäs neuvolassakin enemmän puhua siitä. Huolettaa pienetkin asiat, että ne vahingoittaa vauvaa :( Usein ajattelen, että tämä vauva kuolee ja se ei ole kivaa se. Sori tää synkistely :(

rv 29+6

Vierailija
7/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijo.annikki, jotenkin sympatiseeraan noita sun pelkojasi, vaikka ei mulla ollutkaan alussa punktiota, tai muutenkaan mitään epäilyksiä mistään " epätavallisesta" . Mua pelottaa joskus kauheasti ihan omat ajatukset, juuri nuo että mitä jos tämä lapsi kuolee, että aina on tuntenut vilkkaita liikkeitä ja yks kaks ne sitten loppuukin. Tästä olen kyllä puhunut neuvolassa, mutta se laittaa sen piikkiin, että " käyt liikaa netissä ja luet sieltä kauhutarinoita" .. Netissä kyllä käyn, mutta en mä mitään kauhutarinoita lue, enemmänkin välttelen niitä! Mutta kyllä kai kaikki (ainakin raskaana olevat) tietää, että kaikenlaista voi sattua, ilman kauhutarinoitten lukemistakin. Kyllä sitä kuulee kaikenlaista. Mietinkin tässä yksi päivä, että voisiko olla jotenkin normaalia pelätä loppuraskaudessa nimenomaan lapsen puolesta. Eikös kaikilla joskus tule sellaisia tuntoja. Yritetään purkaa vaikka välillä tänne niitä pelkoja, ja sitten noin muuten työnnetään ne taka-alalle, koska suurempi mahdollisuus on kuitenkin, että kaikki menee hyvin. :) Ja tietysti kannattaa puhua neuvolassakin.

Juu, tuosta mahan koosta vielä. Tuntuu, että kanssaihmiset saa aika paljonkin pahaa mieltä aikaan joskus niillä kommenteillaan, mutta eiväthän he (aina) voi tajuta että siitä tulisi jotenkin paha mieli. Varsinkaan jos eivät ole ikinä olleet raskaana. Mutta toisaalta taas sanotaan, että jo äidiksi tulleet, kärkkäät sanojat, ovat niitä pahimpia kommentoimaan toisen raskautta, varsinkin jos on kyseessä esikoinen, kuten mulla. Toisille sanotaan että hui ompas sulla iso maha, totta synnytät kohta, ja toisille, kuten mulle, että ompas sulla pieni maha et sä voi toukokuussa synnyttää.. Ja molemmat sanomiset saa kyllä aikaan, jos ei pahaa mieltä niin ainakin ärsytystä ja vihastusta! Mutta kiitos teille kannustuksesta, olen jo paremmalla mielellä, ja ajattelin tuossa masun koon asiassa luottaa vain neuvolaan ja lääkäreihin, että jos he on sitä mieltä ettei ongelmaa ole, niin ollaan sitten huoleti.

Piti vielä sanoa, että LARU, sulla on varmaan ihana fiilis, kun olet päässyt nyt jo näin pitkälle raskaudessa, ja kaikki on hyvin. :) Oikein olen onnellinen sun puolesta!

Eilen sain uuden tuttavuuden, NÄRÄSTYKSEN! :D Juuri kun olin aatellut että eihän mulla ole mitään närästyksiä ollut, niin eiköhän iltapäivällä alkanut.. Ja se oli kyllä ihan pystyasennossa aika hirveää polttelua. Makuuasennossa ei tuntunut pahenevan, sain jopa nukuttua, että ei se unia häirinnyt. Mutta kyllä se oli inha vaiva iltapäiväksi. Eikä varmaan ollut viimonen kerta. Nythän se vasta alkaa!

Kevättakkia itsekin mietin, vielä hikoilen tässä toppatakissani.. Ja sekin alkaa olla vähän tiukka. Yksikään oma kevättakkini ei kyllä mahdu mulle tämän mahan kanssa päälle, joten täytyypä miettiä asiaa. En viitsi kuitenkaan ostaa uutta takkia, ei oikein ole rahaa tuhlata sellaiseen nyt.

+idols tulee tänään

+lähden käymään kaupungilla

+vauva potkaisi lujaa kylkiluuhun :)

Eipä tässä muuta, hyvää torstaita!

sämpyläinen 29+2

Vierailija
8/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikkuhiljaa elämä voittaa. Niinhän se aina menee mutta pahassa kohdassa sitä kieltäytyy ajattelemasta..olen kyllä yrittänyt. Eilen oltiin otettu käyttöön tämä päivän plussat ajattelu..pahus kun se miinus lista tuntuu edelleen olevan paljon lähempänä sydäntäni :) katotaan muutanko mieleni ennen 16.5.2007

Siis Turjas Juntti oli kehittänyt tytöllemme niin kauniin nimen, ettei ole tarvetta sitä nimi asiaa sen enempää miettiä. En tohdi sitä kertoa täällä, vaikka teille kyllä tohtisinkin. Pöydällä oli ollut lappussa listaa nimistä ja epähuomiossa katoin, että miehen käsialalla oli kirjotettu lapun alle nimi..niin olikin. Aika kiva juttu.

Ja se joka oli kertonut ilmavaiva episodistaan niin todennäköisesti pelastit jonkun meistä murheilta. Tässä kun tulee kaikenoloisia tuntemuksia ja tottahan ne on näitä pierujuttuja..miettikää nyt miten ahtaalle meidän suoliparka on joutunut. Vessassahan saa ravata päivässä sen 20 kertaa jo pelkästään nestettä tiputtamassa..minuahan se sitten rupes siellä pöntöllä istuessa naurattamaan...istuin nimittäin erään kahvilan vessassa ja siellä soi omasta kaijuttimesta sellainen iloinen vähän svengaava musa...ja miksen tätäkin ole seitsemässä kuukaudessa keksinyt..vessaan mankka soimaan vaikka hissimusiikkia jollei muuta.

Minusta tuntuu, että se mure vauvan selviämisestä liittyy tähän vaiheeseen raskautta. Ei se helpommaksi asiaa tee mutta ymmärrettävämmäksi. Ensiksi pelättiin keskenmenoa ja sitten mietittiin onko se varmasti terve. Välissä pieni lepohetki siitä mutta oma kroppa veikin huomiota osansa..sitten potkut ja sitten ne viikot kun lapsi jo selviää nipinnapin hengissä ja nyt kun vauva todella voi selvitä hengissä niin tottahan meidät päivät pilataan murheella siitä, että selviääkö se synnytyksestä ja niistä ensimmäisistä hetkistä. Täytyy vaan alkaa taas tolkuttamaan itselleen siskoni tokaisua jo keskenmenoa pelätessäni, että tottahan kaikki menee hyvin.

Murmeli ja laskuvirheen korjaus : vatsakohokas 31+1

olen siis kolmannellakymmenennellätoisella viikolla..jeee

Vierailija
9/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko mitanneet ympärystänne. Minun tulos on 106 senttiä ja todella 31+1 rv menossa..synnyttämään lähtevillä on aika samoissa..heh heh.

Vierailija
10/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi etten unohda...

Murmelin mahan mitaus olikin hyvä idea, olisiko napamme samalla kohdin? Itse mittasin navanpäältä, tulos: 108cm

Laruko se kyseli kestoista? :)

Meillä ajateltiin käyttää aluksi harsoja ja villiksiä tai pul-kuoria ( esim. bumpy ) Kahdet villikset on jo hommattu ja harsojakin on varmaan lähemmäksi 50 kpl. Käytän noita harsoja tosin jo " iivarin" kanssa fuzzien täytteenä.

Minnikselle; Vinkkinä mistä saa halpoja fuzzeja+microinserttejä, hymyhyttynen.net ( 17 euroa oli hinta )

Mirage almaeino murehtivat masuistaan, näillä viikoillahan vauva saattaa olla jo tosi alhalla lantiossa, joten se ainakin aiheuttaa pientä sf-mittaa. Ja neuvola kyllä laittaa herkästi lähetteen ultraan jos epäilee jotain. Noista masukommenteista ei kannata välittää, ihmiset on tosiaan välillä ajattelemattomia :( Jokaisen kroppa on erimallinen, joten mahankin muoto riippuu paljolti siitä.

Kevättakki; Mä aion mennä vanhalla ja takki auki, kaulaliinaa sitten vaan eteen :) Uutta en todellakaan tähän konkurssiin osta. Satsaan sitten kesävaatteisiin :)

Imetysliivit; parit triumphit ja kahdet kappahl ( olen tainnut jo tämän kertoakin, mutta kun muisti on niiiiin huono ;) )

( . ) napa ei ole vielä pinnassa, ihme!

Vauva on aikas rauhallinen, toki liikkuu tarpeeksi, mutta ei millään verrattavissa esikoiseen. nivuskivut ja iskiaskivut vasemmalla puolella ovat karmeat, yö meni valvoessa ja asentoa vaihtaessa :( Liitoskivut vaivaavat päivisin, varsinkin jos erehtyy käveleen pitkiä matkoja.

Nyt perse huutaa annihelenaa, kun oltiin kaupungilla esikoisen ja serkkuni kanssa :( Jotain positiivistakin, löysin pojalle 4 euron kumisaappaat Anttilan varastontyhjennyksestä ja edukkaan Puuha-Pete paidan, sekä kurarukkaset :)

Plussat;

+ Lämmin ja aurinkoinen ilma

+ löydöt kaupungilta

+ koiralla ripuliton päivä!!!

+ Eilen oli ihanaa ruokaa ja hyvää seuraa :)

+ pikku-mies nukkui hyvät päikyt kaupungilla :)

Hyvät voinnit kaikille!!

OP, Käpy 32+2 ja " Iivari" 1v6kk

Vierailija
11/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin kirjottaa pitkästä aikaa nyt kun on taas vähäsen aikaa istua koneella,jutut olen kyllä ehtinyt lukea viimeksi tänään luin pinot maanantailta asti huh oli niissä lukemista olette olleet ahkeria.

Onnea synttärisankareille

Mulla oli eilen ultra jonne äitini tuli mukaan kun tapasimme kaupungissa ja hän kysyi saako tulla ultraan mukaan kun ei ollut muutakaan tekemistä ja tottakai päästin mukaan.Mukavasti meni ultra nyt sain perusteellisen ultran

kun oliun käynyt tayssissa ylimääräisellä käynnillä ja siellä oli pyydetty tarkistamaan tilanne jouduin siis ylimääräiseen ultraan koska vauvan koko ja paino arvio oli alakäyrällä.Mutta nyt tuli kehuja pikkuinen oli kasvanut hurjasti ainakin jos painoarvioihin on luottamista 4.3 sairaalanlääkäri arvioi painoksi 950g mutta nyt puoltoista viikkoa myöhemmin paino arvio oli 1350g elikkä keskikäyrällä mennään täälläkin vaikka ennen menty alakäyrällä.

Omaanapaan ei mitään uutta pikkuinen möyrii ja potkii kovasti mutta onneksi yöt saa nukkua aika hyvin vaikka toi selkä onkin ollut kipeenä.

Onko muuten toukomamoja jotka asuu jyväskylässä? ,voi nimittäin olla että muutamme sinne aika pian koska mies saa sinne siirron jos vain asunto saadaan hoitumaan,ois vaan kiva kuulla siellä asuvilta että mille alueelle ei kannata muuttaa ja millaiset palvelut missäkin on.Kävimme kyllä eilen ajelemassa siellä joten jo jotain tiedämme.Onko jyväskylässä käytössä kuntalisä?

Mulla ei noita tunnekuohuja ole ollut ainakaan vielä.

Mua ei ainakaan vielä pelota synnytys vaikka kuulemma pitäisi?MIKS!!!.

Edellinen synnyts meni hyvin ja osaava henkilökunta oli paikalla ja toivottavasti on nytkin synnytän sitten tampereella tai jyväskylässä sen näkee sitten mutta kuulemma mulla käynnistetään aiemmin koska alateitse pystyn synnyttään noin 2.5kg pikkuisen.Isosiskonsa oli 2580g syntyessään ja kuulemma mahtui nipinnapin,piti olla sektio mutta neiti syntyikin 2h aikaisemmin normaalisti joten samaan varmaan pyrkivät nytkin.

JOku puhui pienuudestaan ,siinä mä vien kyllä voitin mulla pituutta on 147cm turnerin mosaiikin takia ehkä juuri tuon takia mua että vauvan kokoa seurataan tarkasti ja mun toiveet otetaan erilailla huomioon

Plussat tänään

+sokerit ovat olleet hyvät

+pääsen taas ens viikolla kattomaan pikkuista ultraan sairaalaan sokeri arvojen takia

+ aurinko paistaa ja linnut laulaa

Ja voishan ne miinuksetkin laittaa

- neidin kanssa kauhea riita heti aamusta

-selkä on kipeenä

-muuten vaan ottaa päähän kotona oleminen

Mut mä poistun taasen häiritsemästä teitä,välillä näet tuntuu että mun jutut vaan tympäsee porukkaa täällä,kirjottelen taas kun ehin.

JOs toukomamoja löytyy jyväskylästä ois kiva jutella paikkakunnasta ja muutenkin elikkä mailatkaa osotteesee heidiS80@hotmail.com.Muutkin voi mailata on aina kiva saada mailia se piristääö jotenkin päivää aina.

HeidiS23 rv 29 ( ei enään pitkää matkaa viikolle 30)

Vierailija
12/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun en pariin päivään ole voinu kirjoitella saati lukeakkaan mitään kun maanantai iltana tietokone otti ja kaatui, siis järjestelmä. Nyt viime yönä mies sitten sai aikaiseksi laittaa koneen kuntoon.

UNEN TARVE: mä nukun kans paljon, 9 h yössä ja 2-3h päikkäreitä lasten kans.. Huh, ja aina vaan väsyttäis, hb on kyl ihan normaali.

LARU/PONNISTAMISEN TARVE: Mulla oli tota samaa tossa varmaan kk sitte. Tosin se liittyi supistukseen. ensin tuli tosi kivulias supistus ja sen jälkeen ääretön kakkahädän/ponnistuksen tunne.. MInäkin siinä pöntöllä mietin että jos nyt syntyy vessanpönttöön. Tälläisiä hetkiä on ollut 2 kertaa, samalla viikolla, onneks ei enään.. Mutta tiedän tuon kauhun tunteen ja ymmärrän sinua täysin kun ajattelee kokemuksiasi.

TOYMAMALLE onnea pojasta! Olis se niin kiva toisaalta tietää kumpaa puolta täältä tulee,mutta taidan malttaa kuitekin synnytyssaliin asti, ellei joku vahingossa siitä möläytä.

PK-SEUDUN TAPAAMISET: Mulle sopii myös molemmat päivät ja paikkakin varmaan kun en minäkään edes tiedä missä tämä,olikohan se Larun ehdottama paikkaon:) sellainen paikka olis ihan jees mihin pääsee helposti yleisillä.. No eikähän melkein kaikkialle helsinkiin pääse:) On mulla korttikin, mutta harvemmin tulee lähdettyä autolla keskustaan, se ei ole niitä mielyttävimpiä kokemuksia aina:)

ULKOMUODOSTA: Minä nyt ole tälläinen tuhti tyttö muutenkin, niin nyt tämä raskaus ja sen tuomat lisäkilot ei paljon naurata. TOisaalta on ihana kun raskausmaha on niin selvä että peittää kaikki makkarat, mutta sitten häpeän itseäni mieheni silmissä. Vaikkei hän ole koskaan valittanut, päin vastoin. Eilenkinkun saunassa käytiin ja jotain nättiä mulle sanoi, niin heti sanoin että älä viitsi kun et tota oikeesti tarkota ja pahoitat vaan mun mielen... Taitaa olla jotain raskaushuuruja nääkin ettei voi mitään kohteliaisuutta ottaa kohteliaisuutena, vaan aina se on otettava pienenä veettuiluna... Tulee mieleen teidänkin jutut jotka loukkaannutte mahan koon arvostelusta:) Yleensä ihmiset vain tarkoittavat hyvää, mutta itse sen pienessä päässään kääntään ihan toiseks ku mitä se on:)

SEKSI: Ei huvita sekään, ei mitenkään. Mies olis enemmänkin kuin aktiivinen, mutta musta tuntuu tosi tyhmältä. KUn mitenkään päin ei ole hyvä ja aina painaa jostain ja aina on jotain... Mutta tänne nyt voi tunnustaa että säälistä se on vaan annettava kerran viikkoon niin pysyy tuo mieskin kurissa:) Kamalaa puhetta.....

Mitäs sitten omaan napaan.. Ei supistele kipeästi enään ollenkaan. Eilen tosin vähän säikäytti kun raivoissani imuroin, sen jälkeen alkoi kamalat kivuttomat supistukset ja sitten illalla oli hieman verta pyyhittäessä. Ei sitä enempää tullut, joten kait sitten kaikki on hyvin kuitenkin. Täytyy vaan otttaa rauhassa, se tässä taas todettiin

Neuvolassa kävin tänään:

Painoa viikossa 1100g, tosin olin juuri sitä ennen syönyt:)! Kokonaisuudessaan 12,4 kg.. Mikä on valmiiksi lihavalle jo aika paljon,mutten nyt jaksa enempää miettiä..

Turvotus on iskenyt jalkoihin ja hieman sormiin.

Paineet 128/79

hb: 123

Pissa oli puhdas

SF mitta 33 cm. tasaisesti menee yläkäyrän yläpuolella omaa linjaansa.

Sydänäänet 150, ekaa kertaa noin korkeet, on ollut 135-140 yleensä

Perätilan totesi th, mutta jotenkaan en jaksa uskoa koska liikkeet tuntuu ihan selvästi kylkiluiden kohdalla. Alhaalla ei juuri mitään.

Laittoi mulle nyt kahden viikon päähän lääkärin ajan missä sitten voidaan kattoa uudelleen. että jos tarvii lähteä ätipolille miettimään synnytystapaa... En halua leikkausta, en sitten millään...

Muuta kait tässä ei ole, nyt vaan murehdin tuota pt:tä... Ainiin ja arvioi vauvan 2000g painavaks, mutten nyt tiedä luottaako tuohonkaan, kun en luota tuohon tarjontaankaan... Eikä kyllä edes kokeillut kunnolla, mistäs tuota nyt tiettä sitten..

martina 32+3 ja kaksi pientä nukkuvaa 2v9kk

Vierailija
13/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoitin pitkät löpinät ja sitten tämä sivusto teki tepposet ja heitti mut ulos. Itku tuli, kun niin kiukutti!

Nyt ehkä lyhyemmin:

Onko totta, että kengän koko voi kasvaa raskauden aikana pysyvästi?! Sovittelin tänään kaverin häitä varten kenkiä ja yhtäkkiä piti hakea 1-2 numeroa suuremmat kengät kuin yleensä. Olen hiukan kenkäfriikki ja nyt huolettaa, että jos jalkani ei palaudu raskauden jälkeen. Sitten pitää kääriä jalkoihin muovipussit ja pitää kenkäkirppis. Mulla on nimittäin n.40 paria kenkiä, joista nytkin on 4 paria käyttämättömiä. Voi itku...

Napa on ihan pullahtamispisteessä, käynnistimme miehen kanssa toissapäivänä vedonlyönnin, koska pullahdus tapahtuu. :D

Mittasin myös napapiirin: 111cm! Ihana tapa seurata oman navan kasvua!

ONNELLISELLE MAMMALLE onnittelut gradun jätön johdosta!

LARU: Ikävältä kuullosti tuo öinen tilanteesi. Toivottavasti olo on nyt hyvä!

ALMAEINO: Älä riko itseäsi liian pitkillä lenkeillä! Nyt alamme olla jo niin raihnaisia, että on hyvä mieluummin hiukan ali- kuin yliarvioida jaksamistaan.

Minulla myös on saunomishimo. Tosin se on ollut aina. Saunomme joka päivä. Tosin nykyään miedommissa lämpötiloissa ja minä alalauteella mutta silti mies saa tosissaan maanitella pois löylystä. Kyselin asiasta neuvolassa rv 22 tietämillä ja sanoivat, että on ok, kunhan kuuntelen omaa kehoa. Vauvakin tuntuu viihtyvän, möllöttelee vaan rauhassa saunan ajan. Usein sen jälkeen puljaa aika lailla. Nyt varmaan pitää kysyä uudelleen asiaa, kun alkaa tuo synnytys lähestyä.

Puhetta oli huolehtimisesta, joka varjostaa raskautta. Olen aikamoinen stressaaja ja siksi nuo tuntemukset ovat tuttuja. Ensin keskenmenon pelko, sitten liikkeiden vähentymisen pelko, nyt huoli omista kyvyistä äitinä ja pelko siitä, että vauva jostain syystä menehtyy ennen synnytystä (tuttavaparille kävi niin). Joskus tuntuu, että suuri osa raskaana olemisen ilosta jää pelkojen varjoon.

Mutta lopuksi plussia:

+Huomenna ihana päivä: neuvola, elokuviin meno ja synttärilahjaksi saatu jalkahoito

+Ihana mies, joka nolostumatta hali ja suukotti takaisin, kun sain taas rakkauskohtauksen ruuhka-aikaan Sokoksella. (Tosin luulen, että se pyöritteli silmiään muille asiakkaille olkani yli.)

+Suloinen kissani, joka köllii reisieni päällä ja nojaa mahaani kehräten ja tuntuu nauttivan vauvan potkuista.

Vointeja kaikille!

Jansku 31+5

Vierailija
14/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin päivä mennyt pojan kanssa ulkona, äsken tultiin kotiin ja poika oli aivan litimärkä kun leikki polviaan myöten vesilätäköissä! Oli kyllä kuravaatteet päällä ja vähän oli vaan mennyt saappaan varresta sisään vettä niin että sukan päät oli märät. Kyllä oli ihana kattoa kun joku voi niin paljon nauttia vesilätäkössä loiskuttamisesta:)

Laru: mulla on lähinnä harsoja+muovikuoria sekä villiksiä varattu vauvalle, sisätaskuja on 3 kpl myös sekä pari taskuvaippaa pul-kuorella. Ja noista villiksistä, mua kans ällötti aluksi ajatus niistä! Sitten kun esikoiselle kuitenkin ostin yhdet ruskovillan villikset niin ihastuin niihin ikihyviksi, on maailman parhaimmat kuorivaipat. Siis pitävimmät, hengittävimmät ja helppohoitoisemmat. Eli kannatan kuitenkin kokeilemista niin takuulla ihastut:) Oon siis esikoisen alusta asti kestoilla vaipattanut ja kyllä siinä on opettelemista ollut, säästin kaikki pienet vaipat niin ei nyt tarvinnut kakkoselle ostaa yhtään.

Ja kiitos Onnipapuselle vinkistä. Tekis mieli ostaa vielä parit fuzzit mutta mulla kyllä on tarpeeks vaippoja eikä mies varmaan tykkäis jos taas postilaatikko kolahtais:) Niitä vaan vois ostaa ja ostaa.. ihme himot!

Eipä tässä kummempaa, tulin vaan kurkkaamaan ja lukemaan teidän kuulumiset

t:minnis80 rv 29+1

Vierailija
15/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen ihan kohta kattomaan idolsia..ei yhtään koukussa:)

Mutta halusin tulla sanomaan terkut teille kaikille!

Ootte ihania ihmisiä kaikki:)))))

Kiitos kaikille jotka jaksaa tsempata vaikka olisi kuinka " turha murhe" .. samanlaisia hormonihöyräilijöitä taidetaan olla koko sakki:)

Mieli on jo parempi, ja uskon että kaikki on massussa ihan ok onnettomasta sf-mitasta huolimatta.

päivän plussat

+edelleen aurinko

+miehen kanssa halitusten kattottiin salkkarit..oli mukavaa

+vauveli potki niin, että jaksan uskoa kaiken olevan kunnossa

+huomenna on perjantai!!

Oli muuten tämän päivän aikana ilmestynyt se " poikaviiva" (en muista sitä oikeaa nimeä:) )massuun.. aamulla ei vielä ollut. äsken huomasin kun kattoin peilistä.. ihan haalea, mutta selkeä kuitenkin:)

halit jokaiselle!!!!!!!! Mirage 31+6

HYI KAMALA kun säikähdin.. tuo nainen tuosta viereisestä valio mainoksesta alkoi yhtäkkiä soittaa jotain biisiä ja puhua.. mulla varmaan oli jääny hiiri siihen päälle. Tuumasin kuolla pelosta, vieläkun mies oli jättänyt jonkun pelin jälkeen tietokoneen äänet täysille..huh..

Vierailija
16/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALPUKALLE myöhästyneet synttärionnittelut!

JANSKUL mulla on kengän koko muuttunut pysyvästi raskauksien myötä yhden numeron isommaksi ja samalla tuntuu, kuin jalka olisi levennyt myös sivusuunnassa. Samalla tavalla mulle on käynyt myös hiusten värin suhteen. Olin ennen blondi ja nyt sitten ensimmäisestä raskaudesta lähtien (-95) hiukset ovat olleet tummat. En tiedä kuinka yleisiä tollaiset muutokset ovat, mites muilla?

UNENTARVE on täälläkin valtava. Yöllä tulee nukuttua vähintään 9 tuntia ja sitten kahden tunnin päikkärit pienimmän kanssa. Joskus saatan nukahtaa vielä sohvalle puoleksi tunniksi - tunniksi miehen tultua kotiin. HB:kin on varmaan ok, kun olen yrittänyt muistaa ton raudan ottamisen.

KESTOVAIPOISTA on mukava lukea niihin perehtyneitten kirjoituksia, kun ovat ihan kuin jotain omaa kieltänsä, eikä niistä ota asioista tietämätön selkoa:) Itse en enää (näin vanhana) jaksa alkaa opettelemaan niiden käyttöä, kun on viimeinen lapsikin kyseessä. Lisäksi tulemme varmaan viettämään suurimman osan ajastamme rakennuksilla ensi kesänä, niin noi kertakäyttöiset ovat siinäkin suhteessa kätevämpiä.

ULKOMUODOSTA Musta mun maha on hurjan söpö, kun katselen sitä tästä ylhäältä alaspäin. Aina välillä kun sitten peilistä näkyykin koko olemus, paljastuu valasmainen totuus koko karmeudessaan:) Mahanmittaukseen en taida uskaltautua mukaan.

KEVÄTTAKISTA Apua, mä olin jotenkin niin onnessani tosta talvitakista, kun just ja just sillä selvisin tänne asti, etten edes tyhmänä ajatellut, että takkia täytyy kenties keväälläkin pitää. Mikään mun kevättakeista ei TODELLAKAAN mene päälle. Pitää sitten vain kulkea takki auki ja viritellä kaulaliinoja. Mä on normaalisti ihan kauhea vilukissa, joskus kesälläkin pidän villasukkia kotona. Nyt olen koko ajan ollut paljain jaloin ja t-paidassa ja ulkona olen huidellut takki auki, ilman hattua tai käsineitä (takin alla siis ainoastaan t-paita, useimmiten myös v-aukkoinen -lukuunottamatta tietty niitä paukkupakkasia). Eiköhän tässä sitten selvitä näinkin ilman sen kummempaa kevättakkia.

PERÄTILA Mulla viime kerralla vauveli kääntyi vielä viikolla 37, tosin ei tehnyt koko käännöstä vaan kääntyi poikkitilasta rt:hen, mutta eiköhän noilla vielä tilaa ole.

HEIDIS23 kirjoittele sinä vaan, äläkä edes mieti, ettei sinun kirjoituksiasi jaksettais lukea=D Tää palstailu, vaikka minullakin aina välillä jää joku päivä välistä, on niin mukavaa vertaistukea, on kiva aina huomata, ettei ole yksin asioitten kanssa. Harvalla meistä kuitenkaan on raskaana olevia ystäviä ja miestä nyt ei vaan jaksa vaivata kaikella.

( . ) Huom. vatsan koko! Eilen oli neuvola:

Raskausviikko: 33

Painon lisäys: +513

Turvotus: vähän

RR: 110/74

Pissa: proteiinit lievästi plussalla, valkovuotoako?

SF-mitta: 35 cm!!!

Tarjonta: poikittain?

Syke: 140

Tosi kiva toi plussa systeemi, mitäköhän sitä keksis (kun negoja tulis niin paljon helpommin).

+kevättä ilmassa

+viikonloppu tulossa

+mennään siivoamaan vanhempien luo (siis omalle tontillemme), eikä tartte kantaa mitään painavaa (hyi minä)

+miehen nukutusvuoro ja karkkia löytyy kaapista

3+1 sekä 11v., 9v., 2v ja 33+1