Onko teistä oikein, että korkeasti koulutettu henkilö joutuu tekemään töitä ilmaiseksi?
Kommentit (36)
Jos koulutettu tekee samoja hommia kuin kouluttamattomat, eikä koulutuksesta ole työssä mitään erityistä hyötyä, niin silloin mielestäni saa kohdella samoin. Mutta jos työssä kuitenkin jotain koulutusta käytännössä tarvitaan, niin silloin henkilö mielestäni on eri kategoriassa kuin kouluttamattomat.
Tottakai mutta itse on saatava paskaduunistakin 5000 palkka vähintään
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulutus siinä vaikuta, tai ei saisi vaikuttaa.
Mutta ei ilmaiset työt ole reilua ketään kohtaan.
Vaikuttaa se sillä tavalla, että firma saa suuremman taloudellisen hyödyn teettämällä asiantuntijatyötä ilmaiseksi. Duunarille maksettaisiin joka tapauksessa vähemmän.
Ap
Hyväksikäyttöä on. Olen huomannut epämiellyttävimpien ihmisten löytyvän julkiselta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni korkeasti koulutetut voisivat tehdä ilmaiseksi työtä, kun ovat sen koulutuksen ilmaiseksi saaneet. Sama määrä vaikka vuosissa, kuin mitä koulu kesti.
Ilmaiseksi? Kyllä mä ainakin maksoin tuosta lystistä yli 20 000 euroa.
Ap
Korkeakoululle tuon maksoit? Jos vuokrasi maksoit valtion takaamalla lainalla, se ei ole koulutuksesta maksamista.
Kyllä se loppupeleissä on koulutuksesta maksamista. Periaatteessa tuohon voisi ynnätä vielä ansionmenetyksen opiskeluajalta, jolloin hintalappu olisi vähintään kolminkertainen.
Ap
Koulutus ei suoraan ratkaise, vaan se millaista arvoa työntekijä tuo työpanoksellaan yritykseen. Tai näin sen pitäisi mennä.
Kenenkään ei kuulu tehdä ilmaiseksi töitä. Korkeakoulusta valmistunutta (ja jolla vielä monesti useiden vuosien syömävelkataakka niskassa) vaivaa vaan usein massiivinen PETTYMYS. Juuri sen takiahan siihen korkeakoulutukseen investoi niin paljon aikaa, energiaa ja vaivannäköä, että sitten sen jälkeen koittaisi ne paremmat työllisyysmahkut ja säälliset liksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa se sillä tavalla, että firma saa suuremman taloudellisen hyödyn teettämällä asiantuntijatyötä ilmaiseksi. Duunarille maksettaisiin joka tapauksessa vähemmän.
Ap
Tuossa tapauksessa duunarille ei maksettaisi mitään, koska ei olisi pätevä työhön.
Mutta kyllä työstä pitää maksaa palkkaa.
Työttömyyskorvaus on palkkasi. Sinä menet minne käsketään, jos haluat rahaa. Työntekovelvollisuudesta pääsee irti, kun lopettaa toisten rahan ottamisen. Toinen tapa on mennä töihin, jossa sinulle maksetaan palkkaa. Nämä ovat vaihtoehtosi. Lopeta kitinä.
On oikein. Hän on myös saanut koulutuksensa ilmaiseksi (lue: persvakoäijien maksamana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuossa tapauksessa duunarille ei maksettaisi mitään, koska ei olisi pätevä työhön.
Mutta kyllä työstä pitää maksaa palkkaa.
Ei näillä samaa hommaa tietenkään teetettäisi.
Ap
Ei, mutta joskus se voi avata väylän eteenpäin.
Ei se kai ole oikein. Mut mä oon meist vammaisist henkilöist meidän NS työpaikal se eniten kouluja käynyt ja jopa valmistunutkin ! Ja silti joudun tekeen töitä siellä pienellä palkalla......vain 14 €/VK ! Se ei ole oikein. Sellaiselle, joka on käynyt kunnon koulut, ja usean koulun, niin pitäisi maksaa paljon enemmän riippumatta siitä, saanko mä mitään asumistukee yms..............
Oletko kouluttautunut alalle jossa ei ole töitä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kouluttautunut alalle jossa ei ole töitä?
En.
Ap
Korkeakoululle tuon maksoit? Jos vuokrasi maksoit valtion takaamalla lainalla, se ei ole koulutuksesta maksamista.