Rintatulehdusko?
Kertokaa tyhmälle voiko rintatulehdus iskeä jo ennen synnytystä? Viime yönä iski ihan hirveä särky toiseen rintaan ja se on tosta nännin sisäpuolelta vähän punainen.. Pakko varmaan soittaa neuvolaan heti kun se aukeaa, mutta kysäisempä teiltäkin josko jollain ois kokemusta..
Kiitos kaunis etukäteen kaikista vastauksista!
Mammis + Tiitiäinen 36+6
Kommentit (3)
Kiitos vaan kommenteista! :) Sain neuvolasta toisen (kuin ¿omani¿ ) hoitajan luurin päähän ja hän tuumasi että kuulostaa ihan selvästi tulehdukselle. Eli komensi mut HETI lämpimään suihkuun ja käski lotrata siellä kauan. Hieroa pitää ja hitto vie kun sattuu.. Grr. Mälsää, kun eihän mulla ole vielä edes mitään maidon tapaistakaan erittynyt.. No, sen ihmeempää neuvoa ei ole, jos sitten kova kuume iskee niin pitää ottaa kuulemma panadolia ja mennä heti lääkäriin. En mielestäni ole palelluttanut rintaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää.. Ehkä siirryn varmuuden vuoksi ikkunan puolelta nukkumaan toiselle puolelle sänkyä, saa mies mennä sinne..
Mammis
Moi!
Mulla myös kipeytyi tosissaan kuukausi sitten rinnat (nyt rv 28) ja mietin, voisko olla rintatulehdus. Toinen nännipiha turposi ja punoitti ja oli tosia arka. Mietin kylmetystä, kun oli sillloin ne julmetut pakkaset.
Mutta ihmettelin asiaa vaan itsekseen alle viikon ja kipu hävisi. Kai siis voi liittyä sellaisenaankin raskauteen.
Itse mietin myös tuota miehen kovakouraista käsittelyä ;)
Toivotaan, että saat apua!
mutta olen kyllä kuullut, että rinnat on aremmat ja tulehduksia voi tulla jo ennen synnytystäkin. Oletko palelluttanut rinnan? Voi mennä ohikin, mutta jos kyseesssä ei ole perinteinen maidon pakkautuminen rintaan (kuten voisi kuvitella, kun et ole vielä synnyttänyt), etkä ole palelluttanut rintaa, ei se varmaan ohi mene. Soita neuvolaan ja kysele. ja jos kuumetta tulee, niin varmaan viimeistään siinä vaiheessa lääkäriin ja antibiootti. Minulla oli viime imetyksen aikana 2 bakteeriperäistä tulehdusta, ei maidon pakkaantumista. JÄrkyttävä kipu ja kova kuume sekä erittäin huono fyysinen vointi. Rintatulehduksen siis kyllä tunnistaa! Voimia!
t.hannah81
ps. Minulla oli tässä raskaudessa (puolivälin jälkeen) yksi päivä jolloin rintaa särki. Luulin kanssa että tulehdus iskee. En tiedä mitä se oli, mutta meni ohi. Yhdistin asian edellisen yön seksiin, mutta en tiedä?