Miltä tuntuu kuulla näyttävän isältään?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt. Ei kauheasti imartele teinityttöä, jos sanotaan näyttävän ohuthiuksiselle, kaljuuntuvalle pömppömahaiselle miehelle. Ei, vaikka sillä tarkoitetaankin hiustenväriä, kasvonpiirteitä ja ruumiinrakennetta.
Mitä siis tarkalleen ottaen näytit hänelle?
Taivaan merkit.
Miltä tuntuu kuulla näyttävänsä isältään?
Vierailija kirjoitti:
*näyttävänsä isältään
Ei oikeesti ole niin vaikeaa tämä suomi.
Ahaa, olikin korjattu jo. Jäi huomaamatta.
Käsittämätön ihmettelyn aihe. Että joku näyttää vanhemmaltaan?
Sanotaan, että lapsi perii ulkonäkönsä isältä ja älynsä äidiltä. Tähän syyt löytyy evoluutiosta ja biologiasta. Luolamiesaikans ei ollut DNA-testejä käytössä, joten luolamies-isän piti nähdä omat piirteensä lapsissaan ottaakseen nämä omikseen ja suojellakseen näitä. Tämä korostui erityisesti tyttärillä, mikä myös ehkäisi luolamiestä sekaantumasta omaan tyttäreensä.
Äidiltä lapsi perii älynsä. Tämä on tärkeää, koska äiti on hoivaaja jonka on hyvä olla samalla aaltopituudella lapsen kanssa, tukea ja ymmätää tätä ja tarjota tälle lapsen älylle sopivaa stimulaatiota.
Eli jumalattoman kaunis, mutta tyhmä mies ja susiruma mutta huippuälykäs nainen muodostavat paremman kombinaation lapsen älyn ja ulkonäön suhteen kuin päinvastainen tapaus.
Yksi syy länsimaisen ihmisen jatkuvaan "tyhmentymiseen" löytyy tasa-arvosta ja feminismistä. Älykäs nainen rakastuu tieteeseen ja omaan vapauteensa. Lahjakas bisnesnainen on naimisissa uransa kanssa. Heidän on vaikea löytää miestä joka olisi heidän veroisensa ja/tai ottaa aikaa lasten hankkimiseen. Jos lapsi hankitaan, se on usein adoptoitu tai äidillä ei ole aikaa keskittyä lapsenkasvatukseen ja tarjota tälle älyllistä stimulaatiota.
En tiedä olenko isän näköinen, mutta olen kuin ilmetty isän sisko nuorena. Kun olin lapsena isän siskon luona ja kuljin hänen ja hänen lapsiensa kanssa, niin vieraat ihmiset sanoivat että on tyttö niin äitinsä näköinen. Hänen omat lapsensa eivät olleet tippaakaan "äitinsä näköisiä".
Mun serkku aikoinaan sanoi että olen kuin meidän pappa, yhteistä meitä oli punertavat hiukset ja olimme saman pituiset, löysin papan sotilaspassin missä oli pituutensa, 165cm
Jos joku tyttö/nainen näyttää mielestäni isältään, ei se tarkoita, että näyttäisi mieheltä. Tarkoittaa, että sillä on samannäköisiä piirteitä, mutta ne on yleensä feminiinisempiä kuin sillä isällä.
Minulla on esimerkiksi samanlainen karkea nenän muoto kuin isälläni ja isäni ylpeys vako leuassa. Samoin isältä on peritty ohut vaalea hiustenlaatu. Mielummin olisin perinyt äidin suvun paksut, laineikkaat hiukset, ja pehmeät kasvonpiirteet.