Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko äitisi uranainen? Miten se näkyi kotona?

Vierailija
11.04.2025 |

Meillä teki töitä päivät, iltamyöhät ja viikonloput. Olin äiditön. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Näkyi lähinnä siinä, ettei äitiä näkynyt kotona. 

Vierailija
22/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjättiin kaikesta huolimatta. Minä vein naapurin pojankin eskariin vuonna -75. Hassua oli että olin itsekin 6v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, 80- ja 90-luvuilla.

Pitkiä päiviä, iltakokouksia, viikonloppuisin usein edustushommia. Kotonakin monet asiat pyöri äidin työn ympärillä, ei päässyt jotenkin irti niistä. Joka kouluaamu teki kuitenkin välipalaleivät jääkaappiin odottamaan mulle ja veljelle, ja jätti rahaa pöydälle kaupassa käyntiin.

Onneksi oli myös isä, joka pääsääntöisesti tuli klo 16 töistä ja hoiti siivoukset, kaupat yms. Isästä tuli läheisempi lopulta, äidin kanssa välit jonkin verran lähentyneet iän myötä. 

Vierailija
24/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja pyrin seuraamaan hänen malliaan sillä erolla, etten hanki lapsia

N29

Vierailija
25/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli kanssa töissä aina, arjet ja viikonloput. Ei koskaan tehnyt ruokaa, antoi rahaa jolla hain itselleni kaupasta maksalaatikkoa ja Fazerin sinisen levyn joka päivä. Joskus hain baarista lehtipihvin ja ranskalaiset. Yksin vietin paljon aikaa.

Lomilla sitten reissattiin paljon ulkomailla ja oltiin muutama vuosi Kreikassa. Silloin äiti oli paikalla koska ei tehnyt työtä. Ei koskaan tiennyt mitään mun koulusta tai siihen liittyvästä. Sen takia nää nykyiset Wilma viestit ja jatkuva koulun vaatimus osallistua ällistyttää.

Vierailija
26/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ihmetyksen aihe oli mulle, miten joidenkin äidit oli vastassa koulupäivän päätteeksi

Sama! Musta se oli jotenkin erikoista! Sit joskus kun äiti teki kiirastorstaina lyhyemmän päivän, se oli spessua. 

Vierailija
27/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat uraihmisiä.

Aina kun kumartelivat, heidän työuransa vilkkui housunkauluksesta.

Vierailija
28/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä, yksin hoiti lehmät, maatilan ja lapset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi