Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus on muuttunut samanlaiseksi kuin Perussuomalaiset. Mitään ns. sivistysporvareita ei enää ole

Vierailija
11.04.2025 |

Korruptio jyllää eikä mm. oikeudenmukaisuutta ja inhimillisyyttä nähdä tavoiteltavana arvona. Heikko pääministeri on valtiovarainministerin (PS) tossun alla. T. Lakinainen kolmannessa polvessa

Kommentit (264)

Vierailija
81/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me halutaan takaisin Halosen ajan rauhallinen tunnelma ja valoisat keväät ilman tunkkaista persukokoomuksen hajua.

2000-luvun alku oli ihanaa ja hedelmällistä aikaa. Niitä aikoja kaipaa kaikki.

Tunnelma oli tosi tuore ja vehreä. Sellainen että mitä tahansa voi tapahtua ja mihin tahansa voi olla.

Tunkkaisuus puuttui täysin ja ei ollut poliittista lapsellista jankkausta. Kansa on ilmaisesti tyhmentynyt sipilän kauden jälkeen totaalisesti.

Tolkun käytös on kadonnut täysin. Niinistönkin piti nuhdella kuin yläasteen ikäisiä poikia tietystä asenteesta puheessaan. Se oli kyllä ahdistavaa kuunneltavaa että tehdään sellaisia rimanalituksia. Hävetti kuulla mitä kaikkea on tapahtunut muita kohtaan.

Eikä tätä edes hävetä. Tän jälkeen on saanut todistaa mitä hävyttömimpiä ilmiöitä uutisten otsikoilta. Porukka ei edes osaa pitää kulisseja kun

Tuo 2000-luvun alun hyvä tunnelma perustui vain ja ainoastaan Nokia ilmiön tuottamaan ennennäkemättömään ylimääräiseen vaurauteen. Tämä taas perustui hyvin pienen insinöörijoukon oikeaan aikaan tekemiin innovaatioihin ja yritysjohdon tekemiin rohkeisiin investointeihin. Nämä loivat  onnenkantamoisen, joka ei tule ihan lähiaikoina toistumaan. Sillon kun tuulee tarpeeksi kovaa, kaukanakin osaa lentää

Vierailija
82/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen on korkea aika maksaa sukurutsaisesta suhteestaan persuihin.

Orpo Putinin kaveri.

"Median mukaan yksi yö Orbánin vävypojan István Tiborczin omistamassa hotellissa maksoi Orpon seurueelle yli miljoona Unkarin forinttia eli yli 2500 euroa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykymaailman liberaalisekoilulle on hyvä saada vastavoima. Mainiota, ettei se ole vain persujen harteilla

Ei se olut sekoilua vaan hyvää ja rauhalista meininkiä, jossa ei haastattu riitoja tai ihannoitu sotimista tai tappeluja.

Miksi pitää kokoajan riidellä ja aiheuttaa muille mielipahaa?

Me halutaan liberaalit ajat takaisin ja Halosen kauden kevyt tunnelma, joka luo luottamusta ja hyvää flowta kohti huomista.

Nyt ei oikein myy tämä nykymeno mulle yhtään. En osta tota konservatiivista vihakultuuria, joka syrjii vähemmistöjä.

Tosi vierasta meininkiä. Ihan kuin ruskea.

Hommaa resilienssiä äläkä ala heti itkemään jos joku huutaa tai sanoo pahasti.

Ei suomalaiseen kultuuriin ole kuulunut tuol

Te naiset ette käy armeijaa niin teil ei oo resilienssiä. Ja elätte pumpulimaailmas

Me miehet mennään 18-vuotiaana hullujen luutnanttien huudettavaks niin me ei säikähetä niin pienestä. 

Vierailija
84/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen tilalle on tullut ns. kravattipersut.

Otan käyttöön tuon sanan, hauska ja osuva. 

Ja Halla-aho myhäilee. Ajan henki ja perussuomalaisten pelko ovat muuttaneet kokoomusta. Se tosin tarkoittaa perussuomalaisille kannatuspohjan kaventumista.

Vierailija
85/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivityneet porvarit äänestävät vihreitä.

Joskus Vihreät olivat kaupunkien keskipuolue. Saivat silloin paljon ääniä.

Nyt kilpailevat Vasemmistoliiton kanssa siitä, kumpi on vasemmistolaisempi. Kansan reaktio on selvä.

Kansan reaktio on se, että nyt on nähty, että oikeisto ja varsinkin äärioikeisto pilaavat Suomen, joten vasemmisto alkaa näyttää hyvältä vaihtoehdolta.

Kerro lisää miten liian oikeistolainen talouspolitiikka on Suomen talousongelmien syy,  ku me ollaan jo maailman koviten verottava maa ja lähellä konkurssia.

Vai etkö sä vaan välitä et valtio menee konkurssiin kuhan on vaan hyvä työttömyysturva?

Konkurssien maail

reaalitaloutta ei ylläpidetä kestävästi subventoimalla sitä julkisen sektorin velkarahalla. Olemme Pohjolan Kreikka, jolle lainottajat sanelevat seuraavaksi ehdot. Itse toivon, että siinä vaiheessa on vasemmisto hallitusvastuussa selittelemässä asioita.

Työmarkkinat ovat aivan liian säädellyt ja kankeat. Tarvitaan uudistuksia kuten Tanskan malli irtisanomiseen, jotta pk-firmat alkavat kasvaa ja työllistämään ihmisiä

Vierailija
86/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen ulosanti muistuttaa nykyään öyhöttämistä. Jotenkin tuntuu, että puoluetta mediassa edustavat henkilöt eivät nykyään osaa sivistynyttä tai edes sen kuuloista kielen- ja äänenkäyttöä. Henkii jollakin tavoin perussuomalaisuudesta oppia saanutta karkeaa ja ehkä vähän rahvaanomaista ilmaisua. Puhumattakaan päätöksistä, joissa itse ovat olleet aloitteen- ja vastuunkantajia. Röyhkeää "kavereille" ensin -touhua. "Sydän on oikealla" sen kyllä huomaa. "Siniveriset", päivääkään oikeita töitä tuskin tehneet, jotta iho pysyy kalkivalkoisena, johon aurinko ei koskaan paista.

Musta tuntuu että vasemmistolaiset ei oo tehny oikeita töitä, eikä duunarimiehet äänestä niitä. Mä oon ite raksamies joka äänestää Kokoomusta.

Ei Paavo Arhinmäki oo ikinä tehny mitään töitä jos tulis hiki.

Ja Petteri Orpo on? Taidat olla vähän taukki.

Vierailija
87/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me halutaan takaisin Halosen ajan rauhallinen tunnelma ja valoisat keväät ilman tunkkaista persukokoomuksen hajua.

2000-luvun alku oli ihanaa ja hedelmällistä aikaa. Niitä aikoja kaipaa kaikki.

Tunnelma oli tosi tuore ja vehreä. Sellainen että mitä tahansa voi tapahtua ja mihin tahansa voi olla.

Tunkkaisuus puuttui täysin ja ei ollut poliittista lapsellista jankkausta. Kansa on ilmaisesti tyhmentynyt sipilän kauden jälkeen totaalisesti.

Tolkun käytös on kadonnut täysin. Niinistönkin piti nuhdella kuin yläasteen ikäisiä poikia tietystä asenteesta puheessaan. Se oli kyllä ahdistavaa kuunneltavaa että tehdään sellaisia rimanalituksia. Hävetti kuulla mitä kaikkea on tapahtunut muita kohtaan.

Eikä tätä edes hävetä. Tän jälkeen on saanut todistaa mitä hävyttömimpiä ilmiöitä uutisten otsikoilta. Porukka ei edes osaa pitää kulisseja kun

Ihan kuule riippuu keneltä kysyy tunnelmien vehreydet.

Itse en pidä nykyisestä kasvatusmentaliteetista missä voit olla vaikka s- murhaaja kunhan käyttäydyt aina korrektisti, hymyilet korviin asti ja lätiset oikeita asioita.

Eli "huono" käytös voi joskus olla ihmisen elävyydestä. Joku Keskisarja tästä esimerkki. Häntäkin koulutettu jo vaikka miten ns käyttäytymään oikein.

Pelokas ja kyykyttävä konformismi ei kuulu sivistysvaltioon. On hyväksyttävä monenlaista karheutta ja selvänäköistä kriittisyyttä ei voi työntää pois huonon käytöksen leimasimella, siis hämätä katsojia.

Tälläistä typerää vammaista kyykytys- ja häpäisymentaliteettia inhoan nykySuomessa yli kaiken.

Vierailija
88/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysporvarit eivät halunneet tällaista kansalaisten kiusaamista, joka on selvästi vihamielistä. Omat traumat pitää käsitellä ennen kuin rupeaa ministeriksi.

Vierailija
89/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa sata kokoomusta ja perussuomalaisia haukkuvaa aloitusta palstalle. Se on vasemmiston anti politiikkaan 2025. Surullisen alas olette vajonneet.

Vierailija
90/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistysporvarit eivät halunneet tällaista kansalaisten kiusaamista, joka on selvästi vihamielistä. Omat traumat pitää käsitellä ennen kuin rupeaa ministeriksi.

Luuletko et joku 30-luvun vaasalainen suojeluskuntaupseeri ois halunnu et me nuollaan punikkien perseitä

Vierailija
91/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen valetietotoimistosta, päivää.

Olette varmaan huomanneet, että kokoomus on tukkinut puolueensa oikean laidan kravattipersut hiljaisiksi, esim. Atte Kalevasta ja Tere Sammallahelta ei ole kuultu mitään töräyksiä viime kuukausina.

Vierailija
92/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on lähinnä vähän palannut juurilleen. Vain vähän.

Muistan nähneeni kookoomuksen vaalimainoksen, jossa luki jotenkin niin, että pois kommunisimin saasta.

Ei olla vielä noissa tunnelmissa.

Vierailija
93/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen ulosanti muistuttaa nykyään öyhöttämistä. Jotenkin tuntuu, että puoluetta mediassa edustavat henkilöt eivät nykyään osaa sivistynyttä tai edes sen kuuloista kielen- ja äänenkäyttöä. Henkii jollakin tavoin perussuomalaisuudesta oppia saanutta karkeaa ja ehkä vähän rahvaanomaista ilmaisua. Puhumattakaan päätöksistä, joissa itse ovat olleet aloitteen- ja vastuunkantajia. Röyhkeää "kavereille" ensin -touhua. "Sydän on oikealla" sen kyllä huomaa. "Siniveriset", päivääkään oikeita töitä tuskin tehneet, jotta iho pysyy kalkivalkoisena, johon aurinko ei koskaan paista.

Musta tuntuu että vasemmistolaiset ei oo tehny oikeita töitä, eikä duunarimiehet äänestä niitä. Mä oon ite raksamies joka äänestää Kokoomusta.

Ei Paavo Arhinmäki oo ikinä tehny mitään töitä jos tulis hiki.

Justhan mä sanoin et mä oon ammatiltani raudottaja ja Kokoomuksen äänestäjä vuodesta 78

Vierailija
94/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike Nyt  kokoomuksen ja liberaalien väliltä.

Vierailija
95/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halosen kauden tunnelma, jossa dissattiin yrittäjiä, kiellettiin miinat ja kuviteltiin Venäjän olevan länsimainen demokratia? Ei kiitos.

Eivät vasemmistoliberaalit ole mitään liberaaleja. Kaikki heidän ajamansa asiat ja aatteet kuten intersektionaalinen feminismi sisältävät luokittelua sekä eriarvoistamista. Esimerkiksi sukupuoliin kytkeytynyt identiteettipolitiikka syyllistää valkoiset cis-miesoletetut kaikesta, ja vähemmistöt ovat kaiken yläpuolella. Luonnollisesti tällainen toiminta tuottaa vastavoiman, koska ihmisten luokittelu on hurjempaa mitä äärioikeisto on tehnyt

Sukunimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Menikö jakeluun?

Takas koulunpenkille MARS!

Sitten toinen juttu on että suomalaiseen kultuuurin on kuulunut vanhempien kunnioitus ja etenkin presidenttejä on aina kunnioitettu. Toi sun mölinä on täysin vierasta mulle.

Mitä ihmettä mä näen sun kirjoituksessa. Jotain ihme ininää jostain ryhmistä?

Kasvata pallit ja lopeta ininä ja muiden syyttely. Tee jotain itsellesi ja ota mallia vaikka näistä entisistä presidenteistä. He ovat jostain syystä päässeet pitkälle ja heidän ääntä on kuunneltu enemmän kuin sun tekstiseputusta, jota en viitsinyt lukea ensimmäisen pienen alkukirjaimen vuoksi pätkääkään.

Opettele peruskoulun suomen kieli kuntoon. Sitten saat uskottavuutta ja joku ehkä lukeekin noita sun peikkopieruja.

Halosen aikana ihmiset osasi kirjoittaa ja keskustella riitelemättä.  Päässäs olet keksityt tuon vastavoiman.

Tee jotain elämälles. Opettele kirjoittamaan ja opiskele vaikka ruotsin kieli kuntoon. Kuinka paljon veroeuroja meni hukkaan sun osalta? Tunnetko syyllisyyttä ja halua maksaa tuhlatut eurot takaisin tälle maalle? Olisko aika tehdä muutos elämässä?

Me ei riidellä vaan annetaan sulle isällistä kuria. Sitä sie oot kaivannut jo pitkään. Sitä et saa noilta päättäjiltä yhtään ja ei ne susta välitä, vaikka luulet kuuluvas johonkin jaostoon :D

Vierailija
96/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap kyllä täysin oikeassa ja itse ajatellut pitkään jo samoin! Kokoomus on menettänyt täysin entisen yleispuolueen leiman ja on populistinen eliittiä nuoleva etujärjestö tavallista kansaa vastaan. Ei koskaan historiassa ole kokoomus halveksinut työntekijöiden oikeuksia tällä tavoin ja työttömät nähdään rikollisina!! En äänestä koskaan kokoomusta mutta vielä 1980-1990 -luvuilla kokoomus pystyi ajamaan muidenkin kuin ökyrikkaiden etua Suomessa. Muutos siihen aikaan on valtava. 

Vierailija
97/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te katkerat tissitelineet ole sivistystä nähneetkään.

No siinäpä tuli just se esimerkki, mistä ap kirjoitti. 

Vierailija
98/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisuus. Ei joudu käyttämään päätään yhtään kun kaverit on yhtä tyhmiä keskinkertaisen alapuolella olevia narsisteja. Taputtelevat toisiaan selkään kun pöllön kaverin ajatukset kuulostaa hyvälle toisesta pölhöstä. Kokoomuksen poliitikot on vain ison rahan renkejä jotka itse joskus haluaisi olla samassa pöydässä näiden tyyppien kanssa joiden vuoksi sielunsa myivät.

Vierailija
99/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap kyllä täysin oikeassa ja itse ajatellut pitkään jo samoin! Kokoomus on menettänyt täysin entisen yleispuolueen leiman ja on populistinen eliittiä nuoleva etujärjestö tavallista kansaa vastaan. Ei koskaan historiassa ole kokoomus halveksinut työntekijöiden oikeuksia tällä tavoin ja työttömät nähdään rikollisina!! En äänestä koskaan kokoomusta mutta vielä 1980-1990 -luvuilla kokoomus pystyi ajamaan muidenkin kuin ökyrikkaiden etua Suomessa. Muutos siihen aikaan on valtava. 

Aijaa mä oon kokoomuksen kannattaja mut Holkerin markan devalvointi oli iso virhe ja siinä meni miljoonien ulosottoon yrittäjiä.

Vierailija
100/264 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykymaailman liberaalisekoilulle on hyvä saada vastavoima. Mainiota, ettei se ole vain persujen harteilla

Ei se olut sekoilua vaan hyvää ja rauhalista meininkiä, jossa ei haastattu riitoja tai ihannoitu sotimista tai tappeluja.

Miksi pitää kokoajan riidellä ja aiheuttaa muille mielipahaa?

Me halutaan liberaalit ajat takaisin ja Halosen kauden kevyt tunnelma, joka luo luottamusta ja hyvää flowta kohti huomista.

Nyt ei oikein myy tämä nykymeno mulle yhtään. En osta tota konservatiivista vihakultuuria, joka syrjii vähemmistöjä.

Tosi vierasta meininkiä. Ihan kuin ruskea.

Hommaa resilienssiä äläkä ala heti itkemään jos joku huutaa tai sanoo pahasti.

"Te naiset ette käy armeijaa niin teil ei oo resilienssiä. Ja elätte pumpulimaailmas"

Katsos lukihäiriöpelle uudestaan, tuo oli miehen kirjoitus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän