Outo himo: keitetty riisi maustettuna soijakastikkeella :D
Siis tekeekö kukaan otsikossa mainittua ruokaa? Tällainen himo ollut nyt pari päivää, en oo koskaan kokeillut :D Sushia ei tee mieli vaan ihan siis lämpimänä ruokana riisiä soijakastikkeella :D
Kommentit (8)
Hiilarihimoa, tunnesyömistä. Sama kuin vetelisit sipsejä.
Luulin pitäväni Sushista mutta oikeasti pidän soijasta ja inkivääristä. Riisi ja kala on vain ok, menee siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen tehnyt. Soijalla maustaminen on vaan tarkka operaatio, jos menee yli, jäänee kokeilu viimeiseen kertaan. Jos alimaustaa, ei tule tarpeeksi herkullista.
Itse pyrin käyttämään muitakin mausteita, vähäsuolainen soijahan tuo tavallaan samaa umamisuutta kuin umami mauste. Suolaisella soijalla taas suolaisuus erottuu helpommin, eikä umamisuutta jää joka kerta välttämättä edes kaipaamaan.
Luen mielelläni muiden kokemuksista, että oppisin tasaisen varman ja hyvä tavan maustaa sopivasti.
Joo, bongasin eilen ruokasovelluksesta et tollaista vähäsuolaistakin versiota soijasta on. Pakko varmaan käydä hakee soijat ja riisit kaupasta tänään ku en muista milloin olis viimeks ollut tällainen mieliteko johonkin. :D Todennäköisesti ei oo niin hyvää mitä kuvittelen, mut tuntuu et on testaamisen arvoista.
-ap
On se ihan hyvää mutta ei mitenkään täyttävää, ei kauan nälkä pysy poissa pelkällä riisillä joten pitää olla jotain kylkeen kanaa tai lihaa tms.
Ei kovin terveellistä vaan.
Soija ei ole miehille hyvä.
Viimeisin kokeilu: Murskasin ja pilkoin neljä valkosipulinkynttä ja puolikkaan sipulin kuullottaakseni ne voissa neljän riisi-kaura annoksen kanssa. Päälle kolme kertaa riisi-kaura annoksen verran vettä, kanaliemi kuutio ja kaksi ruokalusikallista vähäsuolaista soijaa.
Riisi-kauraa kaksitoista minuuttia keiteltyäni, lisäsin 400 grammaa ennalta paistettua ja maustettua kalkkunan jauhelihaa. Annoin veden kiehua pois alhaisella lämmöllä.
Soijaa olisi ehkä voinut olla ruokalusikallinen enemmän ja valkosipulia yksi kynsi vähemmän, vaikkei sekään puskenut ikävästi läpi.
Nyt on siis kolme lounasta valmiina, ja odotan maun vähän paranevan jääkaapissa.
Soijan kaverina ja osittaisena korvaajana voisi kokeilla teryakia.
Pari kertaa olen tehnyt. Soijalla maustaminen on vaan tarkka operaatio, jos menee yli, jäänee kokeilu viimeiseen kertaan. Jos alimaustaa, ei tule tarpeeksi herkullista.
Itse pyrin käyttämään muitakin mausteita, vähäsuolainen soijahan tuo tavallaan samaa umamisuutta kuin umami mauste. Suolaisella soijalla taas suolaisuus erottuu helpommin, eikä umamisuutta jää joka kerta välttämättä edes kaipaamaan.
Luen mielelläni muiden kokemuksista, että oppisin tasaisen varman ja hyvä tavan maustaa sopivasti.