Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko lapsen kävelemään 0,5 km jos kuumetta yli 39 astetta?

Vierailija
11.04.2025 |

Kysymys otsikossa, autokin on. Olin itse vastaan. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta en.

Itse olen madellut keuhkokuumeessa suunnilleen tuollaisen matkan terveysasemalle ja sieltä sitten vielä bussilla ja vähän lisää kävellen sairaalaan. Kylmällä ilmalla olisin miettinyt pariin kertaan, mutta oli lämmin kevätsää, olo oli ollut jo pidemmän aikaa tasaisen huono ja oli mahdollisuus hypätä bussiin, jos alkaa tuntua, että matelu on liian raskasta. Ei myöskään ollut historiaa tajunnan hämärtymisestä tms. pahoissakaan taudeissa.

Vierailija
62/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hiihdettiin tai juostiin kouluun,,vaikka matkaa kilometrikaupalla,,,talvella ei ollut aurattu,,umpihankea ,,, ei saanut olla pois vaikka sairaana,,. Oltiin kovassa kunnossa,,,ei valitettu,,ei saanut valittaa,,,.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi päästä vaikka bussipysäkille ja/tai lääkärille niin kyllä kävelisi, saatettuna. Tietty miettisin voisiko istua vaikka pyörän tarakalla tai pulkassa jos on talvi ja lunta, leikki-ikäisen saa vaikka rattaisiin. Lämpimästi päälle. Eikä ole mielestäni heitteillejättö tai vastaava. Ei kaikilla ole autoa tai taksirahaa, siinä voi jäädä viikonlopun ruoat ostamatta. 

Esität siis, että lapsen pitäisi osallistua 39 asteen kuumeessa kauppareissulle kun sanoit että voisi muuten jäädä viikonlopun ruuat ostamatta, vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
64/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti laittaisi kävelemään. Lepoa vaan.

Vierailija
65/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi päästä vaikka bussipysäkille ja/tai lääkärille niin kyllä kävelisi, saatettuna. Tietty miettisin voisiko istua vaikka pyörän tarakalla tai pulkassa jos on talvi ja lunta, leikki-ikäisen saa vaikka rattaisiin. Lämpimästi päälle. Eikä ole mielestäni heitteillejättö tai vastaava. Ei kaikilla ole autoa tai taksirahaa, siinä voi jäädä viikonlopun ruoat ostamatta. 

Esität siis, että lapsen pitäisi osallistua 39 asteen kuumeessa kauppareissulle kun sanoit että voisi muuten jäädä viikonlopun ruuat ostamatta, vai ymmärsinkö väärin?

Ymmärsit väärin. Esitin että jos kotiin tai lääkäriin päästäkseen pitää kävellä puoli kilsaa kuumeessa niin sitten pitää. Tarkoitin että jollakin voi olla rahat tiukilla että taksiin ei ole varaa. Ihme saivartelua. 

Vierailija
66/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 asteen kuumessa nyt. Niin matkan lopussa, kuumetta voi olla 40. Lapsikin voi saada kuumeisena sydänlihastulehduksen. Kuume vaikuttaa henkilöihin eri tavalla. Itse ollut kuumeessa viimeksi 20 vuotta sitten. Kuumetta oli hieman yli 38 ja hyvä, että pystyin kävelemään vessaan sängystä.

Vierailija
67/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 0.8 km jos ois 38. Mikä ikä ? Itellä oli 40 astetta kun meni a bhen armeijassa. Kivaa oli, vapaaehtoinen juttukin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi