Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko lapsen kävelemään 0,5 km jos kuumetta yli 39 astetta?

Vierailija
11.04.2025 |

Kysymys otsikossa, autokin on. Olin itse vastaan. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoinen vuoden isä/äiti. Lapsi parka.

Vierailija
22/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin riippuu minne pitää kävellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Jos joku laittaisi, niin tekisin joko lastensuojeluilmoituksen tai rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja heitteillejätöstä.

Itse olin kerran kouluikäisenä 39 asteen kuumeessa, eikä jalkapohjissani ollut silloin tuntoa sen kuumeen takia. Tuntui kuin olisi kävellyt ilmassa. Olisin kaatunut jos en olisi ottanut seinästä tukea. Hyvä että vessaan pystyin kävelemään.

Vierailija
24/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä riittäiskö tuollainen rasitus saamaan aikaan sydänlihastulehduksen, mutta en kyllä haluaisi asettaa lastani alttiiksi tahallaan edes pienelle riskille siihen suuntaan.

Kaikki uupumuset matkalle sun muut vielä lisäksi. 

Ja myös vaikutukset perusturvallisuuteen, luottamukseen yms. Vauriot voisivat olla yllättävän pitkäkestoisia

Vierailija
25/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tuollaisessa kuumeessa! Herranjestas! 

Vierailija
26/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoruudestani kun yksin piti selvitä 41 asteen kuumeessa, hakea ruokaa kaupasta yli 2 kilometrin takaa yhteen suuntaan.Olin 17 vuotias.

Vierailija
27/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minä olen lapset tänne tehnyt ja minä myös heistä huolehdin. Ei ole mitään tärkeämpää kuin sairaan lapsen kuskaaminen tuossa tilanteessa

Vierailija
28/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään matka. Olen kävellyt 40 asteen kuumeessa kolme kilsaa edes ja takas. 

Vierailija
29/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään matka. Olen kävellyt 40 asteen kuumeessa kolme kilsaa edes ja takas. 

Koska sä olet kävellyt niin lapsenkin pitää? Kyllä on jollain oma napa se ainoa juttu

Vierailija
30/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko niin särkylääkettä ja liikkeelle. Oon itse ollut töissäkin 39 asteen kuumeessa särkylääkeen voimin...

Vierailija
31/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kestää kuumetta paremmin kuin aikuinen, saattaa jaksaa leikkiä vaikka ois 39 astetta lämpöä.

Vierailija
32/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakko niin särkylääkettä ja liikkeelle. Oon itse ollut töissäkin 39 asteen kuumeessa särkylääkeen voimin...

No se on oma valintasi

Vierailija
33/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sä olet kävellyt niin lapsenkin pitää? Kyllä on jollain oma napa se ainoa juttu

Miten viimeinen lause liittyi tähän?

Vierailija
34/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne lapsi on menossa?

Vierailija
35/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on oma valintasi

Ai on vai, ei suostunut hoitaja kirjoittaa sairaslomaa, vaan käski ottaa särkylääkettä ja painua töihin. 

Vierailija
36/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelin lapsena koulusta kotiin samassa kuumeessa, kilometri oli matkaa. 

Usein se näin on nopein tapa, vanhemmilla voi olla pitkä matka hakea koulusta, ei kaikki oo töissä edes samalla paikkakunnalla kuin missä asuu. Lapsella harvemmin on rahaa taksiin ja meillä ainakaan koulu ei ole suostunut sellaista maksaa edes... Kipeänä koulussa odottelu se vasta epämukavaa on, kun ei välttämättä ole edes mitään tilaa missä vois rauhassa itsekseen odottaa...

Vierailija
37/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. en päästä ulkoilmaan edes parvekkeelle. tauti voi pahentua. vauvan kuumeen voi pikajäähdyttää pakkasella parvekkeela sylissä.

Vierailija
38/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en jaksaisi kävellä noin kovassa kuumeessa edes jääkaapille. Eli en. 

joo aikuisella juoksijalla toi 39 vetää niin pahoin heikkoon jamaan,että hyvä kun veskiin. ei mitään mahkuja tehdä ruokaa. maata hiljaa ilman ääniä hämärässä. 38 sekin tekee huonon olon,että ei edes postilaatikolle ,mutta 37.4 jotain pientä ulos,roskat,postit.

Vierailija
39/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, että mistä ja miksi lapsen pitäisi kävellä tuo matka noi korkeassa kuumeessa? Jos koulusta kotiin, eikä kukaan voi hakea niin tietenkin kävelee. Jos joku voi hakea niin tottakai hakee.

lapsikin voi ottaa taksin. jos omaa rahaa,osaa käyttää taksia,opettakaa käyttämään hätätilassa. on sovelluksia joissa toinen voi maksaa toisen taksin, tätä suositeltu vanhemmille,jos lapsi pulassa kaupungilla,uhka, pelko, pääset heti kotiin turvallisesti. joo 39 vetää heikoksi

Vierailija
40/67 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävelemään vaan juoksemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän