Laittaisitko lapsen kävelemään 0,5 km jos kuumetta yli 39 astetta?
Kysymys otsikossa, autokin on. Olin itse vastaan.
Kommentit (67)
Jos pitäisi päästä vaikka bussipysäkille ja/tai lääkärille niin kyllä kävelisi, saatettuna. Tietty miettisin voisiko istua vaikka pyörän tarakalla tai pulkassa jos on talvi ja lunta, leikki-ikäisen saa vaikka rattaisiin. Lämpimästi päälle. Eikä ole mielestäni heitteillejättö tai vastaava. Ei kaikilla ole autoa tai taksirahaa, siinä voi jäädä viikonlopun ruoat ostamatta.
Tyhmä kysymys.En tietenkään laittaisi kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi päästä vaikka bussipysäkille ja/tai lääkärille niin kyllä kävelisi, saatettuna. Tietty miettisin voisiko istua vaikka pyörän tarakalla tai pulkassa jos on talvi ja lunta, leikki-ikäisen saa vaikka rattaisiin. Lämpimästi päälle. Eikä ole mielestäni heitteillejättö tai vastaava. Ei kaikilla ole autoa tai taksirahaa, siinä voi jäädä viikonlopun ruoat ostamatta.
Juuri tämä, tällä palstalla ihmiset eivät ymmärrä että kaikilla ei ole palvelut kotiovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että mistä ja miksi lapsen pitäisi kävellä tuo matka noi korkeassa kuumeessa? Jos koulusta kotiin, eikä kukaan voi hakea niin tietenkin kävelee. Jos joku voi hakea niin tottakai hakee.
lapsikin voi ottaa taksin. jos omaa rahaa,osaa käyttää taksia,opettakaa käyttämään hätätilassa. on sovelluksia joissa toinen voi maksaa toisen taksin, tätä suositeltu vanhemmille,jos lapsi pulassa kaupungilla,uhka, pelko, pääset heti kotiin turvallisesti. joo 39 vetää heikoksi
Ei tuollaisia sovelluksia joka paikkakunnalla oo..
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kestää kuumetta paremmin kuin aikuinen, saattaa jaksaa leikkiä vaikka ois 39 astetta lämpöä.
Minun pieni lapseni alkoi hourailla kovassa kuumeessa, 39 astetta. Jos kyseessä oli lapsen isän kieltäytyminen, panisin miehen kävelemään. Idioottihan hän on.
Ap tässä. Koulustapaluumatka kyseessä, äkkiä nosti kuumeen (tai eikö ole huomannut istuessaan). Terkalle siitä sitten vaan. Auto oli päivän isällä käytössä, hän on itse töissä samalla puolella kaupunkia eli ei missään pitkän ajon päässä. Joo töissä, mutta on hyvin joustava työaika, ei ollut mitään akuuttia kiirettä tai kokousta tms, ja lisäksi hänellä mahdollista jatkaa tarvittaessa etänä päivää kotona.
Jos itse olisin ollut autolla niin ei mitään epäselvää, etteikö olisi pikkujuttu napata lapsi koulusta ja järkkäillä noilla joustoilla työt kuntoon.
Lapsena kävelin kotiin koulusta 1,5km ja ihmettelin että mikä mulla oikein on kun en meinaa jaksaa kävellä. Matka kesti kauan kun piti välillä pysähtyä huilaamaan. Kotona mitattiin kuume 39,8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, tällä palstalla ihmiset eivät ymmärrä että kaikilla ei ole palvelut kotiovella.
No kun se auto nimenomaan oli. Eri asia jos ei.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on varmaan tyhmän persun tekemä.
Sinä taas näytät olevan vihapuheeseen erikoistunut demari.
Meidän sossujen mielestä tuo on vallan ok. Uhkailivat huostaanotolla koska en pakottanut lasta kouluun.
Meillä miehen vuoroviikkolapset vaihtavat kotia joka perjantai, oli tilanne tai tauti mikä tahansa. Vaihto tapahtuu omin avuin, eli kävellen tai pyörällä ja matkaa kilometrin verran. Esimerkiksi tänä keväänä vaihtoa ei ole häirinnyt noro eikä kuumeinen influenssa.
Usein olen ihmetellyt käytäntöä, lasten itsensä parhaaksi olisi saada sairastaa loppuun yhdessä paikassa, lisäksi tällä käytännöllä sairastutetaan aina kaksi perhettä sen sijaan, että tautitilanteessa lapset olisivat muutaman päivän pidempään siinä kodissa missä sattuvatkaan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
En. En kävelisi edes ite, vaan tilaisin taksin.
500 metrin matkaa varten?
Tytöllä oli lämpöä 37,4 ja väsytti joten hän meni päiväunille. 10 min päästä sai pahan kuumekouristuksen. Sairaalassa annettiin lääkkeet ja kun tilanne oli hallussa niin mitattiin kuume ja se oli 41,5. Aikamoinen nousu ja äkkiä. Kuume oli luultavasti kouristusvaiheessa ollut korkeampi eli melkein aivot käristyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kestää kuumetta paremmin kuin aikuinen, saattaa jaksaa leikkiä vaikka ois 39 astetta lämpöä.
Minun pieni lapseni alkoi hourailla kovassa kuumeessa, 39 astetta. Jos kyseessä oli lapsen isän kieltäytyminen, panisin miehen kävelemään. Idioottihan hän on.
Mitä se auttaa että mies kävelee jos lapsi pitää saada jonnekin?
No lyhythän tuo matka on, tosin minkäikäinen lapsi kyseessä. Eikö tuo terveydenhoitaja voinut antaa, jotain särkylääkettä, joka laskisi kuumetta ja lapsi olisi voinut kävellä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen vuoroviikkolapset vaihtavat kotia joka perjantai, oli tilanne tai tauti mikä tahansa. Vaihto tapahtuu omin avuin, eli kävellen tai pyörällä ja matkaa kilometrin verran. Esimerkiksi tänä keväänä vaihtoa ei ole häirinnyt noro eikä kuumeinen influenssa.
Usein olen ihmetellyt käytäntöä, lasten itsensä parhaaksi olisi saada sairastaa loppuun yhdessä paikassa, lisäksi tällä käytännöllä sairastutetaan aina kaksi perhettä sen sijaan, että tautitilanteessa lapset olisivat muutaman päivän pidempään siinä kodissa missä sattuvatkaan olemaan.
Tuollaisesta vois jo lastensuojelu olla sitä mieltä että tilanteeseen pitää puuttua, ei missään tapauksessa saisi olla normaali käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mielestäni on maailmankirjat sekaisin jos alakoululaiset opetetaan käyttämään taksisovelluksia, onko sekään turvallista? Tärkeintä on se että lapsi ei joudu kipeänä liikkumaan yksin, useimmista työpaikoista pääsee kyllä lähtemään jos lapsi sairastuu. Kyllä siellä kouluterkkarilla voi odottaa että vanhempi pääsee hakemaan. Tai vaikka käytävällä turvallisessa paikassa.
Menee vähän ohi aiheen mutta eikö vanhemmat enää opeta lapsille omatoimisuutta? En tarkoita sinua ap mutta kun joka risaus pitää raportoida vanhemman työpaikalle tai etätöihin viiden minuutin välein? Itse ainakin opetin lapsen olemaan jo eskari-ikäisenä kauppareissun ajan yksin, alakoulussa pari, kolme tuntia alkuun kun olin töissä ja puhelut oli kahvitauolla. Ei siis tyyliin nyt menen äiti keittiöön, otan mehua, nyt laitan Frozenin pyörimään ja niin edelleen. Hätätapauksessa oli lupa soittaa ja toki naapurit rivarissa lähellä. Ei tullut traumoja vaan reipas nuori. Vuorotyöstä huolimatta olen ollut varsin paljon kotona ja viettänyt aikaa lapsen kanssa :)
On tuo vähän lyhyt matka. Pahimmillaan ei edes ehdi unohtaa, että missä asuu ja löytää takaisin kotiin.
Juoskoon kun on vaan pikkuusen lämpöä