Missä hommissa valtiolla on parhaimmat virat?
Itse otaksuisin, että PV:lä on aika leppoista. Itse olen virkatöissä, jossa voi joutua kohtaamaan monenlaista maalittamista.
Jotkut kestävät tämän henkisesti, jotkut eivät. Olen jäänyt miettimään missä hommissa valtiolla voi virkatyötä tehdä mahdollisimman tuntemattomasti. Poliiseja maalitetaan usein ankarasti. Rajamiehilläkin se riski on olemassa, mutta ei niin paha.
PV:lä on varmasti ne parhaimmat virat. Nimet eivät ole missään nettisivuilla nähtävillä ja salassapitoon panostetaan.
Julkista valtaa ei tarvitse käyttää normikansalaisiin, joka altistaisi maalittamiselle.
Kommentit (4)
Ulosottomiehen sihteeri. Ei tarvitse antaa nimeä soittajalle, ja huudot menee tavoitettavaan päähän.
Niin, virkamiehen pitää esiintyä omalla nimellään. Tosin useinhan se on niin, että hierarkiassa on joku, joka määrätty puhuvaksi pääksi. Täysin anonyyminä ei voi virkamiehenä toimia eli käyttää julkista valtaa. Se on periaattessa hieno ja kannatettava asia, mutta maalittaminen alkaa olla todellinen ongelma tietyissä tehtävissä.
Ketjun otsikko ei kyllä liittynyt sisältöön mitenkään...
Vierailija kirjoitti:
Niin, virkamiehen pitää esiintyä omalla nimellään. Tosin useinhan se on niin, että hierarkiassa on joku, joka määrätty puhuvaksi pääksi. Täysin anonyyminä ei voi virkamiehenä toimia eli käyttää julkista valtaa. Se on periaattessa hieno ja kannatettava asia, mutta maalittaminen alkaa olla todellinen ongelma tietyissä tehtävissä.
Ketjun otsikko ei kyllä liittynyt sisältöön mitenkään...
Näinhän se monesti on. Perus järjestyspoliiseja harvemmin maalitetaan, mutta komisariot tai tutkinnanjohtajat kylläkin.
Yleensä se on yksityishenkilöiden taholta tapahtuvaa toimintaa ja mukana on jokin ideologia tai aate (äärioikeisto).
Jos on tekemisissä pääosin yritysten kanssa, niin harvemmin vaikka jotkut yhden miehen yritysten omistajatkin on mulkkuja toisinaan
Tytti Yli-viikari varmaan tietää parhaiten.Kysy siltä.