Trump nosti TAAS kerran kiinan tulleja. Nyt 145%.
Kommentit (179)
Mä jotenkin luulen, että se on tuo Kiina, joka voittaa. Siellä ollaan aika hiljaa, rauhallisia (tai ainakin ulospäin näyttää siltä) ja luulen, että sitten kun aika on valmis, niin Kiina iskee. Lujaa. Siinä on sitten Trumpetin maailman valloitus, luominen tai mikä sitten pitikään olla, mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaako Suomi taas olla häviäjien puolella (EU), kun USA on luomassa uutta maailmanjärjestystä? Keinottelijat pumppaavat ja lypsävät rahat ulos, kun kurssi nopeasti tipahti ja nyt nousee takaisin. Itselläni ei ole hevosta kisassa jolkottamassa niin sanoakseni, mutta euriborin lasku miellyttää minua. Irti EU:sta ja USA:n puolelle vai mikä on mielipide siellä teillä? Suomi on lirissä EU:ssa pienenä maana, jolla ei ole mitään sananvaltaa, mutta johon juuri mahdolliset tullitkin iskevät koviten. Suomea EU käyttää kilpenä suojaamaan Saksaa, Ranskaa ja Espanjaa.
EI millään pahalla mutta ei se Venäjä/Kiina akseli mitenkään paremmin voi. Venäjä vanhenee pystyyn ja Kiina ei kykene ylläpitämään talouttaan koska ikääntyvä väestö ja järkyttävä ylirakentaminen millä yritetty pitää talouskasvu teennäisesti yllä. EI tässä pelissä ole voittajia vain häviäjiä. Varsinkin kun kiihtynyt ilmastonmuutos aiheutta omat ongelmansa soppaan.
Vierailija kirjoitti:
Pian Kiina vaatii jenkkejä maksamaan velkansa
Mahtoikohan Kiina dumpata jo eilen US- joukkovelkakirjoja? Noin pikkuisen? Muutamalla sadalla miljardilla? Vähän vinkkinä?
Sehän Trumpin pakotti perääntymään. Uhka finanssijärjestelmän romahduksesta. Ei tariffit.
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin luulen, että se on tuo Kiina, joka voittaa. Siellä ollaan aika hiljaa, rauhallisia (tai ainakin ulospäin näyttää siltä) ja luulen, että sitten kun aika on valmis, niin Kiina iskee. Lujaa. Siinä on sitten Trumpetin maailman valloitus, luominen tai mikä sitten pitikään olla, mennyttä.
Kiinan ei tarvitse kuin odottaa, eikä antaa periksi. Usa on velkaa Kiinalle, eikä Usan teollisuus tee mitään ilman Kiinaa. Nuo tullit romahduttavat Usan teollisuuden, ei Kiinan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on sellainen konkurssiaalto Yhdysvalloissa, ettei samanlaista ole nähty sitten suuren laman.
Valtaosa pienyrittäjistä hankkii tuotteensa Kiinasta ja monet ovat nyt jo kauhuissaan kun kymmenien tuhansien arvoiset, matkalla olevat ja maksetut tavarat uhkaavat viedä heidät vararikkoon tullien takia.
Mitäpä tilaavat rojua Kiinasta?
Jos Trump ei ole järjissään, niin vielä vähemmän sitä ovat Trumpin kannattajat, seuraajat ja tukijat. Hullu se on! Ei tommosen pellen olisi kuulunut koskaan päästä mihinkään poliittiseen virkaan.
Vierailija kirjoitti:
Trump luo = maailma hukkuu kuseen ja paskaan.
Tuskin noilla prosenttikorotuksilla on enää suurta merkitystä?
US-Kiina-kauppa hyytyy jo näilläkin.
Mutta kukapa ostaa enää USA:n velkapapereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahakaan. Pian iPhone maksaa jenkeissä niin paljon, ettei siihen ole varaa muilla kuin Trumpilla ja Muskilla.
Oletan että hinnat laskee EUssa 😅
Näinhän se menee. Katoin juuri verkkokaupan sivuilta että ne laskivat jo 5%.
Vierailija kirjoitti:
Trump ilmoittaa ettei maksa mitään kiinalaisille, vaan vaatii korvauksia epäreiluudesta viimeiseltä kahdeltakymmeneltä vuodelta.
Trump nosti tänään myös alle $800 arvoisten Kiina-pakettien tullit 120% tasolle (taisi olla kolmas nosto kolmen pv sisällä). Eli Shein ja Temu ostokset loppuvat amerikan vähävaraisilta. Ennen nuo paketit tulivat ilman tulleja maahan.
Vierailija kirjoitti:
Jos Trump ei ole järjissään, niin vielä vähemmän sitä ovat Trumpin kannattajat, seuraajat ja tukijat. Hullu se on! Ei tommosen pellen olisi kuulunut koskaan päästä mihinkään poliittiseen virkaan.
Kiinalle määrätty tariffi on jo Trumpin ÄO.n päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako Suomi taas olla häviäjien puolella (EU), kun USA on luomassa uutta maailmanjärjestystä? Keinottelijat pumppaavat ja lypsävät rahat ulos, kun kurssi nopeasti tipahti ja nyt nousee takaisin. Itselläni ei ole hevosta kisassa jolkottamassa niin sanoakseni, mutta euriborin lasku miellyttää minua. Irti EU:sta ja USA:n puolelle vai mikä on mielipide siellä teillä? Suomi on lirissä EU:ssa pienenä maana, jolla ei ole mitään sananvaltaa, mutta johon juuri mahdolliset tullitkin iskevät koviten. Suomea EU käyttää kilpenä suojaamaan Saksaa, Ranskaa ja Espanjaa.
Ei ole olemassa mitään USA:n puolta. Koko MAGA:n perusajatus on se, ettei USA tarvitse muita maita yhtään mihinkään. Tätähän Trump on toistellut kuin papukaija.
Tosin jenkeissä on liki täystyöllisyys. Jos haluavat siirtää sweatshoppinsa sinne,
Virastojen työntekijät palkataan hikipajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump ilmoittaa ettei maksa mitään kiinalaisille, vaan vaatii korvauksia epäreiluudesta viimeiseltä kahdeltakymmeneltä vuodelta.
Silloin Usan talous romahtaa välittömästi. Usa menettää luottoluokituksensa, eikä saa enää lainaa mistään. Usan bondit laski jo eilen alle Kreikan, se oli syy, miksi Trumpin piti perua muut tariffit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahakaan. Pian iPhone maksaa jenkeissä niin paljon, ettei siihen ole varaa muilla kuin Trumpilla ja Muskilla.
Oletan että hinnat laskee EUssa 😅
Näinhän se menee. Katoin juuri verkkokaupan sivuilta että ne laskivat jo 5%.
Pu.ppa ou jee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on sellainen konkurssiaalto Yhdysvalloissa, ettei samanlaista ole nähty sitten suuren laman.
Valtaosa pienyrittäjistä hankkii tuotteensa Kiinasta ja monet ovat nyt jo kauhuissaan kun kymmenien tuhansien arvoiset, matkalla olevat ja maksetut tavarat uhkaavat viedä heidät vararikkoon tullien takia.
Mitäpä tilaavat rojua Kiinasta?
Mistä sitten? Amerikkalaisten autojen, kännyköiden ja vähän kaiken muunkin osat tulee Kiinasta. Eikä sellaisia tehtaita noin vain perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin Usan talous romahtaa välittömästi. Usa menettää luottoluokituksensa, eikä saa enää lainaa mistään. Usan bondit laski jo eilen alle Kreikan, se oli syy, miksi Trumpin piti perua muut tariffit.
Mihin he tarvitsevat lainaa kun tekevät itse kaikki tuotteensa omassa hikipajassa?
Tosin jenkeissä on liki täystyöllisyys. Jos haluavat siirtää sweatshoppinsa sinne, niin mistä työntekijät? Siirretäänkö ihmisiä pois tuottavammista töistä palvelualalta vai tuodaanko Meksikosta?