Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille koskaan käynyt niin että on estetty instagramissa vaikka ei tarkoittaisi koskaan kenellekään mitään pahaa? :(

Vierailija
10.04.2025 |

Tänään kävi minulle niin. Oli kyse yhdestä arvonnasta, kun olin osallistumassa siihen. Huomasin, että osallistumisaikaa oli vielä jäljellä, mutta jostain syystä luki, että arvonta suoritettu. Kun sitten laitoin siitä kommentin, arvonnan järjestänyt kertoi, että suoritti arvonnan sekunnilleen ja minä kysyin miksi näin ilmoituksen arvonnan suorituksesta jo aiemmin. Tähän tuli vastaus, että hän oli töissä siihen aikaan eikä mitenkään ollut mahdollista. Vastasin vielä kerran, etten tarkoita mitään pahaa kenellekään enkä riidellä, jonka jälkeen hän laittoi kuvakaappauksen todisteena asiaata ja pyynnön, etten laittaisi enää viestejä minnekään koska hänen isänsä kuoli tänään eikä ole energiaa. Laitoin vielä viestin, jossa pahoittelin asiaa ja hän kirjoitti, että lopeta, jonka jälkeen huomasin, että minut estetty.

En oikeasti ketään ole ikinä kiusannut eikä nytkään tarkoitus ollut todellakaan se ja vähän itkettikin asia. Enkä voinut tietää, että hänen isänsä kuollut 😥

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat noin vähäpätöistä asiaa viestitolkulla? Mitä elintärkeää siitä arvonnasta olisi voittanut?

Vierailija
2/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun vika toisen tekemä tulkinta ja käytös. Ehkä yritit kysyä miksi arvonta-aikaa on jäljellä, mutta arvonta jo suoritettu. En olisi ihan varma onko jonkun isä kuollut, netissä voi olla kuka vaan ja sanoa mitä vaan. Toki voi olla. Onneksi tilanne on jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat noin vähäpätöistä asiaa viestitolkulla? Mitä elintärkeää siitä arvonnasta olisi voittanut?

Liput lapsimessuille. Ei tärkein asia ollut palkinto vaan se, että en ilkeyttäni huomauttanut arvonnan päättymisestä ennen aikojaan, jos sitä luuli. Ja tuntui vain, että hän ilkeili minulle nauruhymiöillään, jos ajatteli, että väittämäni väärin.

Vierailija
4/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun hän sanoi että älä laita enää viestiä, sinun olisi pitänyt olla laittamatta viestiä.

Vierailija
5/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liput lapsimessuille. Ei tärkein asia ollut palkinto vaan se, että en ilkeyttäni huomauttanut arvonnan päättymisestä ennen aikojaan, jos sitä luuli. Ja tuntui vain, että hän ilkeili minulle nauruhymiöillään, jos ajatteli, että väittämäni väärin.

Onko sinulla useinkin tapana jäädä jankuttamaan loputtomiin jostain noin mitättömästä asiasta? Tulet vielä keskustelupalstalle saadaksesi jauhaa asiasta vielä? 

Vierailija
6/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sun vika toisen tekemä tulkinta ja käytös. Ehkä yritit kysyä miksi arvonta-aikaa on jäljellä, mutta arvonta jo suoritettu. En olisi ihan varma onko jonkun isä kuollut, netissä voi olla kuka vaan ja sanoa mitä vaan. Toki voi olla. Onneksi tilanne on jo ohi.

Sitä juuri kysyin ja siksi laittoi minulle storysta kuvakaappauksen todisteeksi, että todella suoritti arvonnan oikeaan aikaan eikä liian aikaisin. Ehkä oli kopioinut tekstin toisesta instagram-arvonnastaan ja epähuomiossa myös 'arvonta suoritettu'-tekstin. Todennäköisesti pitää paikkansa, että isänsä kuollut, koska huomasin, että kertoi siitä storyssa.

Vierailija
7/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun hän sanoi että älä laita enää viestiä, sinun olisi pitänyt olla laittamatta viestiä.

Olisi kai, mutta en halunnut olla kylmä, kun tuntui hirveältä saadessani tietää, että hänen isänsä on kuollut ja halusin pahoitella, vaikka en tunne ihmistä. Olisi varmaan pitänyt itse estää ihminen jo siinä vaiheessa, kun huomasin, että käytös meni naljailun puolelle.

Vierailija
8/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi parempi kysyä mikset sä estänyt sitä, kerran toinen valehtelee arvonnoista ja kieroilee sääntöjen kanssa.

Vierailija
9/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla useinkin tapana jäädä jankuttamaan loputtomiin jostain noin mitättömästä asiasta? Tulet vielä keskustelupalstalle saadaksesi jauhaa asiasta vielä? 

Halusin vain kysyä onko muille käynyt tällaista.

Vierailija
10/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, että olet raskas ihminen. Sinulla ei taida jostain syystä olla montaa pitkäaikaista ystävää, ja tätä ihmettelet syvästi.

Vierailija
11/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että olet raskas ihminen. Sinulla ei taida jostain syystä olla montaa pitkäaikaista ystävää, ja tätä ihmettelet syvästi.

Et varmaan usko mutta on minulla pitkäaikaisia ystäviä. Entä sinulla?

Vierailija
12/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,ei siellä, kun en ole siellä, mut facessa on ! Olin jonkun kiusatut ryhmän NS jäsen hetken. En vain oikeen ymmärtänyt, mit eräs akka paapatti jollakin murteella jotakin täysin käsittämätöntä. Sanoma n ihan kiltisti ja sievästi, että voisitko ystävällisesti kirjoittaa selvää suomea, et muutkin täällä ymmärtäisivät, mit kirjoitetaan ? Siitäkös tää akka suuttu. Ja käski poistaa mut......no, sen ne tekivätkin !!! Täysin syyttä. Ei kai tuosta nyt kukaan voi suuttua noin julmasti....? Miten lapsellista se on.....en kirjoittanut mittään pjaskaa yms. Vain tuon. Vaik oikeesti olen kiusattu EDELLEEN !!!!! Akan nimee en enää muista, mut mä blokkasin sen. Sitte se akka ihmetteli, et miten mä oon voinu päästä sisään vieläkin........siis koko faceen.........en tiiö, pääsisinks takas enää sinne....tuskin, jos sil akal o jotaki sanomist siihe. Pitäisiköhä perustaa oma palsta sinne joku kiusatut ry......? Sinne se akka ei pääse ikinä ! Siitä MÄ pidän huolen ! Jos akka luet tätä, ni kirjota kunnon ymmärrettävää tekstiä !!!!! Se, et "haluaa kirjoittaa" vaik Turun murteel, ni pitää myös kirjoittaa selkosuomea ! Joka tää tuli ny selväks akalleki ????? Eivät kaikki ymmär sit kiinaa, mit sie akka kirjoitat !!!!! Entäs tiedät !!!!! Sut täs olis pitäny erottaa koko ryhmäst !! 

Vierailija
13/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti halunnut mitään pahaa hänelle. Olen vain tottunut nykyään puolustamaan itseäni paremmin kuin nuorena ja mielestäni se paljon parempi kuin se, että jäin ennen alakynteen. Mielestäni hän itse sortui huomaamattaan kiusaamiseen, koska tuli paha mieli jo hyvin äkkiä naljailusta ja halusin siksi puolustaa, että olen väärässä ja tein niin ystävällisellä tavalla toisin kuin hän. Jälkikäteen ajateltuna ymmärrän että hänellä vaikeaa nyt mutta ei silti oikeuta purkamaan pahaa oloaan tuntemattomaan ihmiseen. Harmi etten tajunnut estää häntä ennen kuin hän teki sen.

Vierailija
14/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kai, mutta en halunnut olla kylmä, kun tuntui hirveältä saadessani tietää, että hänen isänsä on kuollut ja halusin pahoitella, vaikka en tunne ihmistä. Olisi varmaan pitänyt itse estää ihminen jo siinä vaiheessa, kun huomasin, että käytös meni naljailun puolelle.

Ei sinusta kuulu tuntua hirveältä. Ei sinun isäsi ole kuollut. 

Vierailija
15/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti halunnut mitään pahaa hänelle. Olen vain tottunut nykyään puolustamaan itseäni paremmin kuin nuorena ja mielestäni se paljon parempi kuin se, että jäin ennen alakynteen. Mielestäni hän itse sortui huomaamattaan kiusaamiseen, koska tuli paha mieli jo hyvin äkkiä naljailusta ja halusin siksi puolustaa, että olen väärässä ja tein niin ystävällisellä tavalla toisin kuin hän. Jälkikäteen ajateltuna ymmärrän että hänellä vaikeaa nyt mutta ei silti oikeuta purkamaan pahaa oloaan tuntemattomaan ihmiseen. Harmi etten tajunnut estää häntä ennen kuin hän teki sen.

Ei hän sinua kiusannut vaan vastasi asiallisesti viestiisi, että oli suorittanut arvonnan jo aikaisemmin ja laittoi sinulle vielä kuvakaappauksen siitä nähtäväksi. Olisit voinut jättää asian sikseen mutta sen sijaan aloit aivan yllättäen vakuutella, että et halua riidellä etkä pahaa kenellekään. Todennäköisesti hän sai sinusta sen perusteella vähän epätasapainoisen kuvan ja pyysi sinua siksi lopettamaan viestien laittamisen. Toisen rajoja ei vain ole sopivaa eikä asiallista ylittää eikä sillä ole mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa. Hän ei uhkaillut sinua, ei ivannut, ei haukkunut, ei haistatellut. Hän vain totesi, että arvonta on jo suoritettu ja kun sinä et tyytynyt siihen vaan aloit jankata asian vierestä, hän katsoi parhaaksi kehottaa sinua jättämään hänet rauhaan. Et jättänyt, joten tulit estetyksi. Täysin loogista ja ymmärrettävää toimintaa häneltä.

Vierailija
16/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi parempi kysyä mikset sä estänyt sitä, kerran toinen valehtelee arvonnoista ja kieroilee sääntöjen kanssa.

Vasta myöhemmin huomasin, että oli vastannut kommentilla, että ehkä olen nähnyt vanhasta arvonnastaan tekstin ja voisiko olla niin. Se oli ihan asiallinen viesti ja olisin hyvin voinut asian jättää siihen. En vastannut siihen mitään, mutta jostain syystä hänen ilmeisesti oli kuitenkin pakko vielä laittaa yksityisviesti ja pyytää etten laittaisi enää viestejä. Olisi voinut itse jättää kiusaamasta yksityisviestillä ja turhaan kuormittaa tuntematonta henkilökohtaisilla asioillaan. Minusta on kiusaamista, että laittaa tuollaisia yksityisviestejä.

Vierailija
17/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän sinua kiusannut vaan vastasi asiallisesti viestiisi, että oli suorittanut arvonnan jo aikaisemmin ja laittoi sinulle vielä kuvakaappauksen siitä nähtäväksi. Olisit voinut jättää asian sikseen mutta sen sijaan aloit aivan yllättäen vakuutella, että et halua riidellä etkä pahaa kenellekään.

Ei vaan asia oli siten, että hän ei ollut suorittanut arvontaa aikaisemmin vaan siihen aikaan kuin oli luvannutkin. Sen takia minulle laittoi kuvakaappauksen, että uskoisin näin todella olevan. Eli oikeasti siinä varmaan käynyt niin, että kopipinut tekstin muualta ja siihen jäänyt lause 'arvonta suoritettu'. Olisinpa tajunnut itse tarkistaa hänen storysta arvonnan suorittamista koskevan ilmoituksen, jossa näkyy oikea kellonaika. Sitten olisin vain todennut, että väärä teksti lipsahtanut vahingossa uuteen arvontajulkaisuun.

Vierailija
18/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää asia omaan arvoonsa. Ihmisiä on moneen junaan.

Vierailija
19/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, kiusaajia on moneen lähtöön. Mielestäni aivan asiallisesti toimit.

Vierailija
20/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi