Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapset juoksee ja sotkee ravintoloissa yms

Vierailija
10.04.2025 |

Miksi jotkut vanhemmat antavat esimerkiksi buffetissa pienten lasten kuljeskella vapaasti, eivätkä katso heidän perään, mihin he koskevat yms. Tai antavat lastensa tulla vieraisiin pöytiin juttelemaan muille. Eikö tule mieleen, että on jokaisen vanhemman tehtävä katsoa lastensa perään tai että muut haluaa olla rauhassa. Tai ovat voineet tulla lounaalle viettämään omaa aikaa, eikä katsomaan toisten lasten perään tai viihdyttämään heitä. On myös ärsyttävää kun jotkut antaa lastensa tehdä kaupassa kärrynpyöriä ja juoksennella kuinka sattuu ja törmäillä siellä muihin. Eikö tule mieleen, että kaupassa voi olla joku, joka on vailla juuri ollut leikkauksessa ja on vaarallista törmätä johonkin pikkukakaraan. Nimimerkki lapsensa kasvattanut hyville ja muita kunnioittaville käytöstavoille. 

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asiaan voit parhaiten vaikuttaa ottamalla asian puheeksi villikkolasten vanhempien kanssa. Suurin osa täälläkin olevista vanhemmista kasvattaa lapsensa hyvin.

Vierailija
2/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi itsekin ehtiä syödä siellä ennen kuin se kallis 40 euron ruoka-annos jäähtyy. Se ei onnistu jos pitää koko ajan juosta lapsen perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei vaan sallita noiden kävelevien pikkukauhujen tuloa ravintoloihin.

Vierailija
4/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy paremmissa ravintoloissa.

Vierailija
5/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somppuperhe kahdeksalla lapsella Raxissa. Kaikki lähmitään. Kaikki.

Vierailija
6/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien pitäisi itsekin ehtiä syödä siellä ennen kuin se kallis 40 euron ruoka-annos jäähtyy. Se ei onnistu jos pitää koko ajan juosta lapsen perässä.

Meinaatko että muiden pitää kärsiä ja viihdyttää toisten lapsia, että joku saa syödä ruokansa lämpimänä. Jos mä oon tullut nauttimaan ruokaa, en todellakaan viihdytä kenenkään räkänokkaa, joka juoksentelee mun pöydän eteen ilveilemään ja tekemään hassuja ilmeitä. Se on VANHEMPIEN tehtävä!!! 

Vierailija
7/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei oo oikein mukavaa kun annetaan lasten kosketella kaikkiin ruokiin siellä. Ja mietitään jonossa 10 minuuttia, että otanko kurkkua vai tomaattia. 

Vierailija
8/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ravintoloissa käytte mutta itse en ole törmännyt moiseen 4 lapsen ja 3 lastenlapseni kanssa

Vierailija
9/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asiaan voit parhaiten vaikuttaa ottamalla asian puheeksi villikkolasten vanhempien kanssa. Suurin osa täälläkin olevista vanhemmista kasvattaa lapsensa hyvin.

Mikä velvollisuus sitä on asiakkaaksi ravintolaan tulevalla alkaa paimentaa erilaisten vajjjakkien kakaroita?

Sääliksi käy nämä lapset, joille annetaan huonot eväät elämään. Kasvatuksen puute.

Vierailija
10/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työhaastattelussa kahvilassa ja kolme pientä lasta juoksi ympäriinsä, huusivat ja riehuivat. Meinasin sanoa haastattelijoille, että eikö noiden lasten vanhemmat puutu tohon mitenkään. Onneksi olin hiljaa, koska vasta lähtiessä tajusin, että ne lapset oli niiden haastattelijoiden. 

Vierailija
11/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, känniläiset ja koirat pitäisi kieltää ravintoloissa!

Vierailija
12/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että muiden pitää kärsiä ja viihdyttää toisten lapsia, että joku saa syödä ruokansa lämpimänä. Jos mä oon tullut nauttimaan ruokaa, en todellakaan viihdytä kenenkään räkänokkaa, joka juoksentelee mun pöydän eteen ilveilemään ja tekemään hassuja ilmeitä. Se on VANHEMPIEN tehtävä!!! 

Haluat siis lasten vanhemmat ilmeilemään pöytäsi viereen? Miksi ihmeessä? 

Vierailija
13/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli viimeksi Raxissa käydessäni todistettua. Ei sovi sitten ollenkaan suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
14/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetystä herättää, että miksei nykyään käytetä lapsilla valjaita? Niiden avulla lapsen saa penkkiinsä kiinni, jolloin ei ole huolta siitä, että lapsi karkaisi johonkin riehumaan. Valjaisiin saa myös liitettyä talutushihnan, jolloin myös matka ravintolaan ja sieltä takaisin sujuu rauhallisemmissa merkeissä.

Vierailija
15/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne muka olisi RAXssa? En ole ikinä nähnyt isoa perhettä siellä. Ja ruoka ei ole halal.

Vierailija
16/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On onnistunut. 

Vierailija
17/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy paremmissa ravintoloissa.

Ei sekään auta, sisko on ollut töissä paremmissa ravintoloissa ja kyllä sielläkin on noita välinpitämättömiä vanhempia jotka antaa lasten juoksennella. Siellä on heiluriovet ja keittiöstä tullessa ei näe jos joku polvenkorkuinen on oven takana ja siinä voi käydä pahasti kun saa iskun ovesta ja hyvällä onnella kuumat ruuat niskaan, mutta vanhemmille sanominen ei auta.

Vierailija
18/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne muka olisi RAXssa? En ole ikinä nähnyt isoa perhettä siellä. Ja ruoka ei ole halal.

Halpisbuffeteissa mässääminen on ainoa kotouttava toimi, joka on todellakin onnistunut.

Vierailija
19/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen käytös puolusteltavissa ole. Silti voi valita, millaisissa paikoissa käy ja olla menemättä mihinkään "perheravintolaan" tai "lapsiystävälliseen" paikkaan. Mainitsen vain, että pidän kyllä lapsista, mutta kaoottiseksi tilanteet päästävät vanhemmat eivät ole tehtäviensä tasalla.

Vierailija
20/93 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käymme tilaamassa noutoruokaa kotiin vietäväksi jotta saa syödä rauhassa. Eikä ole kakarat päässeet käpälöimään ja pärskimään niihin ruokiin.

Jos mahdollista niin aina kauppakäynnit ajoitetaan aamuun eikä tarvitse varoa temppujaan esitteleviä ja kuunnella itkupotku raivareita kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan