Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen suoranaista vihaa vanhoillislestadiolaisia kohtaan.

Vierailija
10.04.2025 |

Ihmettelen suoranaista vihaa vanhoillislestadiolaisia kohtaan. Mä muutin aikuisella iällä paikkakunnalle, jossa asuu paljon lestadiolaisia. Tiedän kyllä vanhoillislestadiolaisuudesta erinäisiä asioita, mutta ennen tännen muuttoa mulla ei ole kauheasti ollut kontakteja lestadiolaisiin. Olen tullut siihen tulokseen, että ihmisiä he ovat siinä missä muutkin, hyvine ja huonoinen puolineen. 

Olen ollut nyt yhdessä työkokoilupaikassa jonkin aikaa. Mun vastuuhenkilö on vanhoillislestadiolainen mies. Hän on heti alusta asti tuonut mua esille työpaikalla, että saisin töitä tuolta, ihan omasta aloitteestaan. Hän myös päätti, että opettaa kaikki työkonehommat mulle eikä kuuntele yhtään, jos oon jostain sitä mieltä, että en muka osaa jotain asiaa. Että jos vanhoillislestadiolaisuus on sovinistinen kulttuuri, niin ei se ainakaan kaikkiin tunnu vaikuttavan. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tykkää uskonnollisista kulteista, joiden jäsenet kuvittelevat olevansa "ainoita jumalan valittuja".

Vierailija
2/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on ollut täällä ennenkin. Täysin sama. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmi poistoon. 

Vierailija
4/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia?

Mulla meni maku heistä kun asuin lapsena paikkakunnalla, jossa koululuokasta 2/3 oli heitä. Opin kyllä, että olen "uskoton", "pakana" ja jopa "juutalainen". En kyllä käsitä jälkimmäistä, perheeni oli ev.lut. Siis lapset huutelivat meille "ettepä pääse taivaaseen" yms. vihjailut, että ollaan huonompia.

Vanhemmillani ei ole näin huonoa käsitystä vl:stä, eiväthän aikuiset noin käyttäydy päin naamaa. 

Vierailija
5/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on vanhoillislestadiolainen. 

Meillä on tosi hauskaa yhdessä.  Uskonto ei vaikuta mitenkään todelliseen ystävyyteen.

Vierailija
6/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen hyväveli-verkosto on luotaantyöntävä, lapset lällättelee muille, että sinäpä se menet alamaailmaan ja uskallukin sanomaan, ettet usko mihinkään - siitä ne pillastuvat. Myös mainittava se, kuinka alaikäisiiin kohdistuneita hyväksikäyttöjä peiteltiin uskonveljien toimesta, mutta silti nämä kuvittelevat olevansa "parempia" tai "pyhempiä"  kuin muut.

Vierailija
8/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kotinsun ja ikkunasun ja vastaavat vanhuksilleylihintaan tarpeettomia remppoja pakkomyyvät huijarirfrmat on lestadiolaisia. Se siitä moraalisesta paremmuudesta.

Vierailija
9/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri  oli lestadiolainen  nainen, jolla  oli  9  lasta. Hän  oli  hyvin avulias,  kova  tekemään töitä,  ystävällinen eikä pinna  palanut   koskaan. Hän  oli  jotenkin  niin  tasapainoinen, että  kateeksi  kävi.

Vierailija
10/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20143028

Luepa tue. Iso sisarussarja on riski lapsen kognitiiviselle kehitykselle ja paras ikäero sisarusten välillä on 3-5 vuotta. 

Perustuu laajaan psykologiseen tutkimukseen. 

VL. Mietipä sitä. 

Vierailija
11/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Olen paikkakunnalta, jolla asuu melko paljon vl:a ja kaikkein harmittomimpia hihhuleita he ovat. Eivät kierrä ihmisten ovilla tyrkyttämässä uskomuksiaan, eivät väijy kauppojen eteisissä jakamassa julkaisujaan jne. vaan elävät omaa elämäänsä puuttumatta yhteisön ulkopuolisten elämään. 

Vierailija
12/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne  ole jo  miettineet? Syntyvyys  laskee myös  lestadiolaisten  parissa. Mutta  mitäpä se haittaa, ettei  Suomeen  synny  lapsia...

Vierailija
13/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne  ole jo  miettineet? Syntyvyys  laskee myös  lestadiolaisten  parissa. Mutta  mitäpä se haittaa, ettei  Suomeen  synny  lapsia...

Joku muu keino pitää olla syntyvyyden nostamiseen kuin se, että se otetaan joidenkin naisten selkänahasta. Ja niiden lasten  myös. 

Vierailija
14/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten selkänahasta?

Vierailija
15/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti haluavat pitää ehkäisykiellolla jäsenmäärän yllä. 

Vierailija
16/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se uskovaisten keskinäinen yhdessäelo toimii. Hehkuvaa lähimmäisenrakkautta.

Vierailija
17/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti haluavat pitää ehkäisykiellolla jäsenmäärän yllä. 

Kaikkien uskontojen leviämiskikka. Kysy vaikka paavilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi