Olen maksanut laskun kahdesti
Eikä ylimääräistä maksua ole palautettu. Kummalta lähden kyselemään rahoja takaisin, perintäyhtiöltä vai alkuperäisen laskun lähettäneeltä yritykseltä?
Kommentit (22)
Joskus tein noin sähköyhtiön kanssa, niin vähensivät summan seuraavasta laskusta.
Jos maksat sännöllisesti samaan paikkaan niin ehdota tätä.
Palauttaminen maksaa yritykselle rahaa ja jos virhe oli sinun, niin eivät mielellään sitä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tein noin sähköyhtiön kanssa, niin vähensivät summan seuraavasta laskusta.
Jos maksat sännöllisesti samaan paikkaan niin ehdota tätä.
Palauttaminen maksaa yritykselle rahaa ja jos virhe oli sinun, niin eivät mielellään sitä maksa.
Eivät mielellään maksa? Eli varastavat rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tein noin sähköyhtiön kanssa, niin vähensivät summan seuraavasta laskusta.
Jos maksat sännöllisesti samaan paikkaan niin ehdota tätä.
Palauttaminen maksaa yritykselle rahaa ja jos virhe oli sinun, niin eivät mielellään sitä maksa.
Eivät mielellään maksa? Eli varastavat rahaa?
Mene vtu töihin jos elämä on kiinni kahdestakympistä, tekstistä päätellen ulosoton asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tein noin sähköyhtiön kanssa, niin vähensivät summan seuraavasta laskusta.
Jos maksat sännöllisesti samaan paikkaan niin ehdota tätä.
Palauttaminen maksaa yritykselle rahaa ja jos virhe oli sinun, niin eivät mielellään sitä maksa.
Eivät mielellään maksa? Eli varastavat rahaa?
Eivät ainakaan ilmaiseksi. Niillä on oikeus periä kohtuulliset kulut siitä työstä, mitä tulee laskun maksamisen varmistamisesta ja rahojen palauttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tein noin sähköyhtiön kanssa, niin vähensivät summan seuraavasta laskusta.
Jos maksat sännöllisesti samaan paikkaan niin ehdota tätä.
Palauttaminen maksaa yritykselle rahaa ja jos virhe oli sinun, niin eivät mielellään sitä maksa.
Eivät mielellään maksa? Eli varastavat rahaa?
Hyvittävät seuraavassa laskussa. Miksi niiden pitäisi sun virheestä kärsiä?
Persu ulisee. Oma virhe pitäisi taas muiden korjata, perkele.
Iloitse. Seuraava sähkölaskusi/puhelinlaskusi on jo maksettu.
Maksatko selvittelykulut 110 €/alkava tunti ja tilisiirron pankkikulut?
Maksatko selvittelykulut 110 €/alkava tunti ja tilisiirron pankkikulut?
Sun moka.
Jos asiakkuus jatkuu, saat aikanaan seuraavan laskun, jossa tuo ylimääräinen maksusi on hyvitetty.
Jos ei jatku, varaudu maksamaan selvittely- ja käsittelykulut, koska SUN MOKA.
Ota se lasku käteen ja katso, mistä voi laskutusasioita tiedustella. Se lukee laskussa.
Ja ennenkuin tiedustelet, tajua, että oma virheesi on omalla vastuullasi.
Onko laskuttajalla tiedossa tilinumerosi, mihin voisivat rahat palauttaa? Se, että maksat laskun tililtäsi, ei tarkoita sitä, etät he voisivat noin vain palauttaa rahat samalle tilille.
Oli ota nyt ihmeessä yhteyttä sinne laskuttajaan ja selvitä asia. Ei nuo asiat täällä selviä. Tai jos sulla ei ole rahat lopussa ja tuo on säännöllisesti toistuva lasku, helpointa on antaa asian olla. Hyvittävät sitten seuraavassa laskussa.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten ihminen voi maksella laskuja useaan kertaan? Eikö teillä ole minkäänlaista kirjanpitoa asioistanne?
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten ihminen voi maksella laskuja useaan kertaan? Eikö teillä ole minkäänlaista kirjanpitoa asioistanne?
Näiden mammojen aamut alkaa kuule sellasella lääkityksellä et ei siinä kirjanpidot auta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten ihminen voi maksella laskuja useaan kertaan? Eikö teillä ole minkäänlaista kirjanpitoa asioistanne?
AP viittasi perintätoimistoon. Arvaan, että tässä on käynyt niin, että lasku on mennyt perintätoimistolle saakka ja AP on sen siinä vaiheessa maksanut. Sitten on käteen osunut se alkuperäinen lasku, eikä AP ole ymmärtänyt maksaneensa sitä, kun perintätoimiston laskussa näkyy verkkopankista tilitapahtumista katsottaessa eri laskuttaja ja eri summa.
Kun laittaa säännöllisesti toistuvat laskut e-laskuiksi ja automaattihyväksyntään, säästyy tuoltakin riesalta. Tai jos ei halua automaattihyväksyntää laittaa, niin muistaa sitten käydä ne itse kuittaamassa. E-laskua ei voi kahteen kartaan maksaa, ellei lähde itse maksua kopioimaan.
Oikein mahtavaa että päätit tulla kysymään asiaa täältä. Odota pieni hetki niin painan täältä tuollaista taikanappulaa jolla saadaan tuo ylimääräinen maksu mitätöityä ja rahat palautettua takaisin tilillesi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten ihminen voi maksella laskuja useaan kertaan? Eikö teillä ole minkäänlaista kirjanpitoa asioistanne?
Kyseessä oli siis kaksi laskua: normaali lasku ja pari päivää eräpäivän jälkeen saapunut perintälasku.
Laitoin nyt kyselyt molemmille tahoille. Ilmoitin päivämäärät, laskujen numerot, summat ja oman tilinumeroni.
Kyseessä pitäisi olla asiakaspalvelutehtävä johon ei paria minuuttia enempää mene.
No jospa kysyisit sitä asiaa ensin toisesta ja sitten toisesta. Selviää varmasti asia paremmin kuin täällä. Onko tämä jotain uusavuttomuutta että tämmöisiä asioita kysellään jossain vauvapalstalla, kun kysymykseesi saat selvyyden ottamalla yhteyttä kyseisiin tahoihin?