Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen perusosa sisältää laskennallisia menoja suhteessa: Ravintomenenot 49%....MITEN täällä EDELLEEN väitetään että 100e riittää?!

PERUSOSA on 593,55e/kk

Ravintomenot 49%

vaate -ja jalkinemenot 9%

informaatiomenot 20%

vähäiset terveydenhuoltomenot 3%

muut menot 19%

Eli RUOKAAN tulisi olla 290e/kk sillä työttömälläkin. MIKSI täällä hoetaan että 100e riittää? Kertoisitteko?  Nuo luvut ovat ihan virallsiesta dokumentista kelan sivuilta.

Kommentit (320)

Vierailija
21/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh hyvä että ruokaa arvostaa myös sossut. Viestintämenot ja vaate- jalkinemenot (olin unohtanut tuon jalkine sanan) laittaisin toistepäin. Sus siunakkoon 20 %?

Informaatiomenot ovat kyllä aika korkeat, mutta toisaalta kun lähtee laskemaan esim. puhelinliittymä 30e, nettiliittymä 25e, sanomalehtitilaus 10e kuukaus ja esim puhelimen osamaksu niin aika helposti se 120e saattaa mennä

Vierailija
22/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekemään ruokaa niin 100€ kyllä riittää. Kela on armelias ja ajattelee ettei heidän asiakkaansa osaa edes näin yksinkertaisia asioita tehdä vaan joutuvat vetämään eineksiä.

Kerro millä tavalla teet 100e ruuat koko kuulle niin, että ihmisten päivittäiset ravintoarvot täyttyvät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekemään ruokaa niin 100€ kyllä riittää. Kela on armelias ja ajattelee ettei heidän asiakkaansa osaa edes näin yksinkertaisia asioita tehdä vaan joutuvat vetämään eineksiä.

Kerro millä tavalla teet 100e ruuat koko kuulle niin, että ihmisten päivittäiset ravintoarvot täyttyvät

Nakkikeitto ainekset 15€, siitä syö 2 viikkoa, päälle ruisleipää kurkulla ja puuroa maitoon tehtynä

Vierailija
24/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkikeitto ainekset 15€, siitä syö 2 viikkoa, päälle ruisleipää kurkulla ja puuroa maitoon tehtynä

Etkö osaa lukea vai onko sulla luetun ymmärtäminen haussa?

Vierailija
25/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan töissä ja mulla menee ruokaan n.150€/kk. Miksi sun työttömänä pitäisi saada käyttää melkein 300€ ruokaan jos sulla ei sitä rahaa kerran ole?

Vierailija
26/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30€ teet nakkikeittoa koko kuukaudeksi ja saat siitä kaikki ravintoaineet

Vierailija
27/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan töissä ja mulla menee ruokaan n.150€/kk. Miksi sun työttömänä pitäisi saada käyttää melkein 300€ ruokaan jos sulla ei sitä rahaa kerran ole?

Siellä taas joku ei osaa laskea ruokamenojaansa.

Vierailija
28/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30€ teet nakkikeittoa koko kuukaudeksi ja saat siitä kaikki ravintoaineet

Eli et ole vaan kovinkaan fiksu tapaus.

Vierailija
29/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 eurolla saa jo yksi ihminen hyvin ruokaa, esim neljä pakettia puuroa maksaa noin neljä euroa, siinä on kuukaudeksi puurot. Margariini paketti noin euron, sillä pärjää yksi kuukauden. Peruna maksaa 0,89 kilo eli sitä kun jaksaa itse valita saa vitosella jo yli viisi kiloa, kyllä se yhdelle riittää helposti. Sikanauta jauheliha noin viisi euroa, siitä saa yksi jo useamman ruoan esim perunoiden + keittojuureksien kanssa keittoa, riittää myös kastikkeeksi tai makaronilaatikkoon, joista riittää pariksi päivää syömistä. Voin toki jatkaa jos et itse osaa 

Mitä jos ei voi syödä puuroa? Mikä olisi yhtä halpaa ja täyttävää? 

Pasta ja peruna

Pelkästään? 

Miksi ei? Maustaa vain hyvin

Vierailija
30/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keino tehdä väestönvähennystä:

Tappaa kansa nälkään.

Kiitti persulikokkareet, Rkp ja KD.

Onko tuo sitä parempaa väestönvaihtoa persulin mielestä?

Vierailija
31/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuole ap jo pois jankkaamas

---

Tuoko on persulin vastaus asialliseen aloitukseen!?

Vierailija
32/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyn paras tumma makarooni 400g: 0,69e

VegeSun soijarouhe vaalea 500g : 5 = 100g = 0,60e

Valio Hyvä suomalainen Arki kevytmaitojuoma 1 l: 0,76e

Simply Superior parsakaali 500g pakaste: 0,99e

Coop banaani: 0,27e

Kokonaishinta= 3.31e

Kalorit:2750 

Proteiini: 156,4

Nuohon menee kuukaudessa tosiaan alle 100e

Mikä on tekosyysi?

Vierailija
33/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten oletetaan että toimeentulotuella pitäisi saada kaikki mitä työssäkäyvätkin. Aikuisten vaaterahan voisi pudottaa nollaan ja laskea vaateraha vain lapsille. Aikuiselle löytyy kirpputorilta halvalla vaatetta kyllä 

Toimeentulotuki on tarkoitettu HENGISSÄ pysymiseen jos ei siihen itse kykene jostain syystä ja silloin on tehty elämässä jo monta väärää valittaa 

Vierailija
34/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeni_Leikattiin_Lääkärintodistus_on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 eurolla saa jo yksi ihminen hyvin ruokaa, esim neljä pakettia puuroa maksaa noin neljä euroa, siinä on kuukaudeksi puurot. Margariini paketti noin euron, sillä pärjää yksi kuukauden. Peruna maksaa 0,89 kilo eli sitä kun jaksaa itse valita saa vitosella jo yli viisi kiloa, kyllä se yhdelle riittää helposti. Sikanauta jauheliha noin viisi euroa, siitä saa yksi jo useamman ruoan esim perunoiden + keittojuureksien kanssa keittoa, riittää myös kastikkeeksi tai makaronilaatikkoon, joista riittää pariksi päivää syömistä. Voin toki jatkaa jos et itse osaa 

Olisiko tähän jotain faktaa linkata. Se ei oikein vakuuta kun random netissä kertoo miten 100e/kk riittää, kun virallisella laskelmalla on 290e/kk.

Mihin perustat väiteen? Linkkaisitko jotain tutkimuksia, tai ihan mitä tahansa muuta kuin mielivaltaista mutuilua...

Mene kauppaan katsomaan hintoja tai katso vaikka s marketin hinnat kotona. Vai oletko niin päävikainen ettet osaa. Lääkärin todistus on liikuntakyvyttömille jotka eivät voi oikeasti muuttaa kun asunto on remontoitu esim pyörätuolille sopivaksi, se että on joku saa**nan autisti tai joku ahdistushäiriöinen tai muuten vain tyhmä ei estä muuttamista 

Vierailija
35/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkikeitto ainekset 15€, siitä syö 2 viikkoa, päälle ruisleipää kurkulla ja puuroa maitoon teht

---

Kokeile ja kerro tulokset.

Minä pärjään vielä pienmmällä ruokamäärällä kuin sinä enkä ole tällä hetkellä köyhä.

Mutta riittääkö tuo kaikille aikuisille ihmisille?

Vierailija
36/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaishinta= 3.31e

Mikä on tekosyysi?

Jos kerta tämä on se ultimaattinen ruokavalio ja terveellinen, niin miksi sitten lääkärit eivät suosittele tätä ruokavaliota eikä oikeastaan kukaan muukaan?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaishinta= 3.31e

Mikä on tekosyysi?

Mikä on tekosyysi olla linkkaamatta niitä virallisia tutkimuksia joiden mukaan 100e/kk riittää ruokaan?

Vierailija
38/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeni_Leikattiin_Lääkärintodistus_on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin jotain lähteitä tai tutkimuksia tämän mutuilun tueksi. Minulla on viralliset luvut. Mihin perustat väitteesi?

Yksikään teistä ei ole vielä linkannut mitään muuta kuin omaa mielipidettään, ja netissä voi sanoa mitä tahansa.

Onko sinulla linkata mitään tutkimuksia mutuilusi tueksi? Vinkki: tuo Kelan sivu ei ole tutkimus eikä vakavastiotettava lähde.

Vierailija
39/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPÄMMI POIS

Vierailija
40/320 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten oletetaan että toimeentulotuella pitäisi saada kaikki mitä työssäkäyvätkin. Aikuisten vaaterahan voisi pudottaa nollaan ja laskea vaateraha vain lapsille. Aikuiselle löytyy kirpputorilta halvalla vaatetta kyllä 

Toimeentulotuki on tarkoitettu HENGISSÄ pysymiseen jos ei siihen itse kykene jostain syystä ja silloin on tehty elämässä jo monta väärää valittaa 

Naurattaa tuo "edullisesti saa kirpputorilta". millon oot niissä viimeksi käynyt?

Toimeentulotuki ei ole koskaan tarkoitettu hengissä pysymiseen. Mikä ihmeen Putin siellä kirjoittaa? Menkää takasin sinne Venäjälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän