Miten pääsen yli Kalliosta
Sydämeni jäi yli 10- vuotta sitten Kallioon ja muutin takaisin kotiseudulle. Tuntuu kuin en olisi päässyt vieläkään yli, ikäänkuin vanha poikakaveri jonka kanssa juttu ei vaan toiminut mutta sydän särkyi. Ja tämä näkyy minusta.
Mitä voin tehdä? Onko tämä jokin traumasidos?
Kommentit (9)
Ei se ole enää sama Kallio kuin silloin. Muutin sieltä talvella itse pois.
Itse muutin Kalliosta ensin Vallilaan ja sitten Vallilasta Käpylään. Molemmilla vaihdoilla sain samalla rahalla enemmän neliöitä ja rauhallisemman asuinympäristön.
Kalliossa asuin pienessä yksiössä, Vallilassa isossa yksiössä ja Käpylässä mulla on kiva kaksio. Ehkä vielä jossain vaiheessa hommaan lähiöstä rivarikolmion ja elän oikein herroiksi omassa pihassa rentoutuen.
En kaipaile entisiä asuinpaikkoja, kuuluu entisiin elämänvaiheisiin, myöhemmin olisi mahdollisuus muuttaa asuntoon jossa aikoinaan asuin mutta en aio koska tulisi kallis remppa tehtäväksi. Parempi elää miten elämä nyt on.
Ei se Kallio enää ole samanlainen kuin 10 vuotta sitten. Tarkoitan tällä sitä, että sinä olet vanhentunut ja muuttunut, samoin muut. Uusi sukupolvi on nyt siellä. Nostalgia ei toimi käytännössä. Nauti muistoistasi, mutta keskity nykypäivään. Aikanaan kaipaat tätäkin päivää.
Kalliossa oli narkkeja ja alkoholisteja jo 80-luvulla. Ainoa lisä on ulkomaalaiset.
Jos asuisit Kalliossa, kauhistelisit narkkarimenoa ja viinaihmisiä. Ehkä kaikkia ei ole tarkoitettu toisilleen. Mutta voitko kokea hyvän värähtelyn jonkin toisen alueen kanssa joku päivä ja positiivisuutta. Joka on komeampi. Vai koetko että olet liian liimattu siihen alueeseen.