Erika Vikman Versus KAJ: mitä veikkaatte?
Itse arvelen, että Erika menestyy viisuissa paremmin, näyttivät vedonlyöntitilastot mitä tahansa.
Perusteluni:
KAJ:n huumori ei pure kansainvälisesti kovin hyvin. Saunakulttuuri ei monia eteläeurooppalaisia hetkauta. Ja vaikka KAJ:n biisi on tarttuva ja melodinen, ei siinä ole samaa massasta eroavuutta kuin Erikan biisissä. Erikan biisi tuo mieleen Rammsteinin kuorotaustan kautta, KAJ:n biisi ei luo mitään tämänkaltaista yhteyttä, joka vetoaisi mihinkään tiettyyn fanikuntaan.
Olen aika varma, että Erika menestyy viisuissa paremmin kuin KAJ, mutta voittoon se tuskin riittää.
Kommentit (141)
Kyllä mä tykkään riettaasta naisesta enemmän kuin jostain saunarenkuttajista.
Noita puolialastomia naisia on jo niin nähty. Ei pelkästään Euroviisuissa, vaan muuallakin musiikin maailmassa. Eli mitään uutta Erika ei viisuihin sinänsä tuo. Enpä usko Erikan voittoon, koska ei ole mitään voittaja-ainesta. Finaaliin päässee ja siitä eteenpäin tie onkin sitten jo melko lailla hankalaa, jos meinaa kisan voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatusleikki: Kuunnelkaa Erikan ja KAjn biisit ilman videoita ja huomioimatta sanoja. Kumpi on "musiikillisesti" mielestänne parempi? Rehellisesti? Yrittäkää unohtaa konteksti, ja yrittäkää kuvitella tilanne, jossa ette ymmärrä sanoista mitään.
Kumpi kappale olisi mielestänne parempi?
KAJ:N.
Kaj:n lastenlaulu on hauska, mutta ei sillä voiteta. Ei kyllä Erikakaan voita. Mielestäni jörjestys on Itävalta, Tsekki, Suomi, Norja, Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Jäävät sijoille 6-12. Voittaja tulee Italiasta, Ranskasta tai Englannista. Näissä maissa tehdään musiikkia.
Näistä ainoa, jolla on tänä vuonna ok biisi on Ranska.
tuo yksi, kaksi, kolme neljä on muuten myös plagioitu alku Santtu Karjalaisen biisistä.
KAj tietysti. Ovat suositumpia ja fiksun oloisia. Erika taas lähinnä pumpattava Barbara
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset antaa rutkasti ääniä Ruotsille.
Tuskin
Itse ainakin äänestän Viron kappaletta
Mä en arvaile, mä tiedän. Seksi myy aina mutta sanoma puuttuu. Naisen orgasmi on iso asia, suorastaan tajunnan räjäyttävä. Siitä puhe mistä puute. Euroviisut voittaa taas joku tylsä balladi. En laittaisi roposiani likoon näiden kahden yritelmille vaan vankalle ja vankkumattomalle biisille joka ravisuttaa sielunmaisemaa ja tarjoaa ennennäkemättömän spektaakkelimaisen kokemuksen joka rikkoo villimmätkin toiveet.
Vierailija kirjoitti:
KAJ
on hauska ja iloinen, kun taas vikmannin perseen esittelyä on nähty jo liiankin kanssa ja tusinoittain samaa lajia
Kappaleet puhuttelevat eri äänestäjäkuntia. Paljastaville ja provosoiville esityksille on aina omaa kannattajakuntaansa. Tänä vuonna EBU on antanut ohjeistuksensa sen suhteen, että kuinka paljon saa paljastaa. EBU puuttui yhtenä vuonna taustatanssijoiden minihameiden alla oleviin stringeihin ja stringit vaihdettiin pakaraa paljastaviin Brazilian-mallisiin alushousuihin. Konservatiiviset EBU-maat ovat esittäneet Euroviisuille omat ehtonsa ja itse asiassa ne eikä Euroviisut ole Erika Vikmanin pakaranpeittopyynnön takana.
KAJ vetoaa enemmän konservatiiveihin ja heihin, joille sauna ja saunominen on uudehko ja cool juttu. Pisteitä voi tulla myös skandinaavisesta kielestäkin. KAJ:n suosio voi perustua myös siihen, että kappale on rytmikäs ja tanssittava sekä siihen, ettei se provosoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj voittoon ilman muuta! Hävettää Vikmanin orgasmi kun lapsetkin ovat katsomassa.
On osallistujamaita joissa suorastaan halveksutaan wikmanin käytöstä, ei tipu ääniä.
Albania lähetti viime vuonna Ronelan kappaleella Sekret ja kyllä senkin lavashow oli jopa seksuaalisempi kuin Erika Vikmanin show. Erika Vikman ei erittele omassa kappaleessaan tai showssaan sitä, että kenen kanssa kohti orgasmia ollaan matkalla.
Vierailija kirjoitti:
KAJ on saanut eri maiden tubettajissa, jotka syynäävät euroviisukappaleita, samanlaisen reaktion aikaan kuin Käärijä aikanaan sai. Mutta Erikankin biisistä on aika paljon tykätty.
Jännäksi menee. Uskon, että kumikin pärjää kisoissa.
KAJ:n voittoa kyllä enempi itse toivon. Taitaa olla eka kerta historiassa, kun suomalaiset toivovat Ruotsin eikä Suomen voittavan. 😂
Suomi-pojat voittaisivat viisut ja Ruotsi maksaisi seuraavat - sopii minulle! Yle ohjaa äänestystuotot Mieli ry:lle.
Vierailija kirjoitti:
AV-mammat haukuu Erika kulkee!
Haukkujat taitavat olla av-pappoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset antaa rutkasti ääniä Ruotsille.
Tuskin
Itse ainakin äänestän Viron kappaletta
Sehän on lapsellinen laulu ja show. Ihmeellistä, ettei osata tehdä kappaletta, jolla ei ehdoin tahdoin provosoida jonkun maan asukkaita. Tällä kertaa italialaisia. Edes show ei kappaletta pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaj:lla musiikillisesti aineksia, mutta eniten epäilyttää kun kisat juuri viime vuonna olivat Ruotsissa Loreenin sinne voittamina, nyt tänä vuonna Sveitsissä niin heti ensi vuonnako tapahtuma jälleen palaisi länsinaapuriin? Eli olisiko suuri yleisö vähän jo kyllästynyt tuohon yhteen ja samaan maahan
Todellisuudessa suurimmat äänestäjäjoukot eivät ole viisuturisteja ja heille on aivan sama, missä viisut pidetään, kunhan kaikki toimii kunnolla. Ruotsalaiset osaavat hoitaa homman. Italia oli ihana viisumaa, mutta taivas varjele italialaisten säätämistä pitämissään viisuissa. Lavalle rakennettua aurinkoa ei saatu kertaakaan loistamaan ja oli paljon muutakin, joka ei mennyt Italian viisuissa nappiin. Viisuvoittojen määrästä napisevat ovat myös pieni, mutta äänekäs, vähemmistö.
He ovat aktiivisia viisufoorumeilla ja siksi saa kuvan, että suurtenkin joukot laskelmoisivat että äänestetäänpä tuota ja tuota maata, ettei tämä sitten voita. Joka vuosi viisujen kärkeen on saatu niitä ihan oikeasti vetovoimaisia ja kansoja puhuttelevia biisejä, jotka nykyään päätyvät myös Pohjois-Amerikan hittilistoillekin. Viisuista kiinnostuneiden määrä kasvaa vuosi vuodelta. Moni Suomessa viisuja haukkuva muistelee suunnilleen joitain 1990-luvun lopun tai 2000-luvun alun viisuja, jotka olivat aivan toista kuin nykyviisut ovat.
Vierailija kirjoitti:
KAj tietysti. Ovat suositumpia ja fiksun oloisia. Erika taas lähinnä pumpattava Barbara
Erika on loistava live esiintyjä. 🥰
KAJn oddsit nousseet 40% kenraalin jälkeen, ja Australian laskeneet 20%, eli alkaa näyttää aika hyvältä KAJn voiton kannalta.
Millä eväillä Erika menestyisi? Ei ole ääntä eikä vaatteita.