Erika Vikman Versus KAJ: mitä veikkaatte?
Itse arvelen, että Erika menestyy viisuissa paremmin, näyttivät vedonlyöntitilastot mitä tahansa.
Perusteluni:
KAJ:n huumori ei pure kansainvälisesti kovin hyvin. Saunakulttuuri ei monia eteläeurooppalaisia hetkauta. Ja vaikka KAJ:n biisi on tarttuva ja melodinen, ei siinä ole samaa massasta eroavuutta kuin Erikan biisissä. Erikan biisi tuo mieleen Rammsteinin kuorotaustan kautta, KAJ:n biisi ei luo mitään tämänkaltaista yhteyttä, joka vetoaisi mihinkään tiettyyn fanikuntaan.
Olen aika varma, että Erika menestyy viisuissa paremmin kuin KAJ, mutta voittoon se tuskin riittää.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Sanotte mitä sanotte, mutta ruotsalaiset eivät KAJ:n noloa sekakieltä viisuissa äänestä.
Eihän ruotsalaiset edes saa äänestää oman maansa edustajaa.
Kummasti ne kuitenkin äänestivät KAJta Mellossa.
Erika jos pääsee edes finaaliin, niin jää hännille kuten The Rasmus jota täällä niin pidettiin varmana menestyjänä.
On sitten saatanan huonoja molemmat. Tietysti huonous ei välttämättä merkkaa menestyksen/menestymättömyyden kanssa euroviisuissa yhtään mitään.
Ei eroa Erikan biisi massasta mitenkään, toi on niin halpahintainen yritys olla kohahduttava ja seksikäs jne. On nähty moneen kertaan.
Kaj on iloinen ja persoonallisempi.
Erika eka ja Kaj kolmas on mun veikkaus. Väliin kiilaa Israel tai Itävalta.
Mtv-uutisten artikkelin mukaan Vikmanin voittopotentiaali on vedonlyöntitoimistojen mukaan vaivaiset 4%. Kaj on aivan ylivoimainen. Todella hyvä tieto. Kumipukupelleen ei siis uskota muualla kuin jossain perähikiällä.
Vierailija kirjoitti:
Kai KAJ voittaa Wikamanin.
Voittaa ilman muuta, Iso-Dee ei pääse nyt vaikuttamaan ellei lähde ulkomaille ja pistä rahat haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
KAJ
on hauska ja iloinen, kun taas vikmannin perseen esittelyä on nähty jo liiankin kanssa ja tusinoittain samaa lajia
Jep. Ja se party Englannissa oli jo aika horror. Tyrkku mikä tyrkky, p*rnokaupan katalogista suoraan.
Ei se biisikään ole kummoinen eikä Erika mitenkään erityisen hyvä ole laulajanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meitä hävettää Suomen naikkosen esitys. Katsomme viisuja melko konservatiivisen vanhemman skottipariskunnan kanssa. Ovat pitäneet meitä suomalaisia ujoina ja kiltteinä...🙄
Niinhän me olemmekin. Mutta osa suomalsisista kannattaa intersektionaalista feminismiä, joka suosii naisen vapautta esiintyä pyllybikineissä. Onkos kukaan muuten näny yhdelläkään rannalla miestä vastaavissa?
Itse ainakin kannustan KAJta tuon Erikan muka voimaantuneen soopan sijaan.
Aion äänestää KAJ'ta niin monta kertaa kuin se on mahdollista. Erikaa ei voi äänestää Suomesta. KAJ on raikas tuulahdus itseironisissa vintagepuvuissaan. He eivät provosoi mutta eivät silti ole mauttomia ja hajuttomia. Heidän sydämellinen karismansa ihmiset onnellisiksi kaikkialla Euroopassa, ja se on paljon.
Veikkaan että KAJ voittaa tai tulee kakkoseksi. Erika päässee top kymppiin.
Kylläpä Erika oli katkera ylen uutisten haastattelussa, kun kysyttiin mitä hän ajattelee, kun presidentti vieraili Vöyryllä ja sielä esiintyi tottakai Kai.
Ajattelin samaa, Erika jotenkin katkeran oloisesti sanoi jotain linnan juhlista mihin Kaj kutsutaan ja että toivottavasti heillä on siellä sitten hauskaa.
Erika mauttomine esiintymisineen jää toivottavasti pois ja ennen kilpailua, niin ei tarvitse suomalaisten hävetä.
Erika sanoi, että toivoisi suurmiehien kannattavan hänen kaltaista naistakin joku päivä. Vähän hän on ehkä nyt tullut sokeaksi omaan esitykseensä ja muuhunkin oheisrietasteluu . Ihan rauhassa saa olla miten on. Toivon vaan, että tämän päivän tytöt tietävät, että pärjää vaikka ihan toisenlaisella huumorilla..
Kaj'n hilpeä melodia jää tälläisen täydellisen epämusikaalisenkin ihmisen päähän kerrasta. Laulu viihdyttää ja tuo hyvän mielen, mikä on mun mielestäni aika olennainen asia.
Pidän myös siitä, että Kaj'n poikien laulu on laulamista, ei kirkumista eikä huutamista (vaikka tämä toki onkin melodioiden eikä esittäjien välinen kilpailu). Kun laulaa omalla luontaisella äänialallaan, tulos on hyvä.
Erikan kappaleen melodia ei ole syöpynyt mieleeni ollenkaan (kyllä, olen epämusikaalinen). Se tuntui ikävältä, että musiikin iskut eivät osu yhteen sanapainojen kanssa. Se on ich kómme, mutta hän laulaa ich kommé.
Niin laulujen välisestä kisasta kuin onkin kyse, minulla vaikuttavat myös ulkomusiikilliset asiat. Katson mieluummin täysissä pukeissa kuin alusvaatteisillaan esiintyviä laulajia.
Toivon toki, että molemmat onnistuvat hyvin, kovaa työtähän he tekevät. Oma veikkaukseni: Kaj on kolmen parhaan joukossa, Erika noin sijoilla 10 - 15.
Toivottavasti joku oikea artisti kunnon biisin kanssa voittaa eikä kumpikaan noista huumorihumppaesityksistä.
Kai KAJ voittaa Wikamanin.