Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erika Vikman Versus KAJ: mitä veikkaatte?

Vierailija
08.04.2025 |

Itse arvelen, että Erika menestyy viisuissa paremmin, näyttivät vedonlyöntitilastot mitä tahansa.

Perusteluni:

KAJ:n huumori ei pure kansainvälisesti kovin hyvin. Saunakulttuuri ei monia eteläeurooppalaisia hetkauta. Ja vaikka KAJ:n biisi on tarttuva ja melodinen, ei siinä ole samaa massasta eroavuutta kuin Erikan biisissä. Erikan biisi tuo mieleen Rammsteinin kuorotaustan kautta, KAJ:n biisi ei luo mitään tämänkaltaista yhteyttä, joka vetoaisi mihinkään tiettyyn fanikuntaan.

Olen aika varma, että Erika menestyy viisuissa paremmin kuin KAJ, mutta voittoon se tuskin riittää.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ

on hauska ja iloinen, kun taas vikmannin perseen esittelyä on nähty  jo liiankin kanssa ja tusinoittain samaa lajia

Onhan jo uutisoitu, että asu vaihtuu (tai päivittyy). Ja musiikilla on joka tapauksessa isompi merkitys kuin esiintymisasuilla.

Niin? Erikalla ei ole sen jälkeen mitään muuta annettavaa kuin tylsä biisi.

Vierailija
22/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ ehdottomasti. Erikan biisistä ei saa ollenkaan selvää sanoista !!!! Yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusleikki: Kuunnelkaa Erikan ja KAjn biisit ilman videoita ja huomioimatta sanoja. Kumpi on "musiikillisesti" mielestänne parempi? Rehellisesti? Yrittäkää unohtaa konteksti, ja yrittäkää kuvitella tilanne, jossa ette ymmärrä sanoista mitään.

Kumpi kappale olisi mielestänne parempi?

No Erikan oon kuunnellu pari kertaa, Kajn ehkä parisataa kertaa.

Hauska kun viittasit että Ich Komme on kunnianhimoinen, yliyrittäminen kuvaa sitä musiikillisesti todella hyvin.

Vierailija
24/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ich komme ei vaan iske, vaikka olen yrittänyt. Minusta siinä kappaleessa huudetaan kauheasti, lausutaan komme jotenkin oudosti, melodia on oudon töksähtelevä, eikä biisi oikein koskaan lähde käyntiin. Se vain loppuu. Sanomaakaan ei oikein ole. Sääli, Cicciolina oli menevä. 

Bara bada bastu on hauska, hyvin esitetty, positiivinen ja jäsenten välinen dynamiikka toimii. 

Vierailija
25/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Erika pärjää paremmin - voi jopa voittaa. Kappale on kunnianhimoisempi ja huomattavasti vaikeampi laulaa (kokeilkaapa). Erika on lavalla kuin rokkitähti stadionkeikalla ja promoaa ahkerasti. Olen seurannut paljon youtuben reaktiovideoita ja nekin lupaavat hyvää. Samoin my top 37 rankkaukset. Kajkin on mahtava: iloiset, hyvin laulavat miehet ja helppo hauskanpitobiisi temmeltää mukana. Hyvä Suomi!!!!!! 

Vierailija
26/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Erika pärjää paremmin - voi jopa voittaa. Kappale on kunnianhimoisempi ja huomattavasti vaikeampi laulaa (kokeilkaapa). Erika on lavalla kuin rokkitähti stadionkeikalla ja promoaa ahkerasti. Olen seurannut paljon youtuben reaktiovideoita ja nekin lupaavat hyvää. Samoin my top 37 rankkaukset. Kajkin on mahtava: iloiset, hyvin laulavat miehet ja helppo hauskanpitobiisi temmeltää mukana. Hyvä Suomi!!!!!! 

Kovin valikoivasti ole sitten niitä ranking-listoja katsellut. Erika oli huipulla silloin kun juuri muita ei ollut vielä valittu. Se, että jokin kappale on kunnianhimoisempi laulaa, ei tarkoita että se olisi parempi. 

Vierailija
27/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ sijoittuu paremmin. Tarttuva renkutus joka ei herätä paheksuntaa, osaavat laulaa paremmin, ja ruotsalainen osaaminen lavatoteutuksessa. Saattavat jopa voittaa koko roskan.

Kyllä Erikakin finaaliin pääsee, mutta en usko että kärkiviisikkoon on asiaa.

Vierailija
28/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä hävettää Suomen naikkosen esitys. Katsomme viisuja melko konservatiivisen vanhemman skottipariskunnan kanssa. Ovat pitäneet meitä suomalaisia ujoina ja kiltteinä...🙄

Vierailija
29/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bara bada bastu" on aikamme "Den glider in".

Joka radio kanavalla soiva maailman ärsyttävin rillin rallin ralli. Suomen maalaisjuntit tietysti ovat aivan mehuissaan tästä karseasta skeidasta. Junttiuden määritelmiin kuuluu rakkaus paskaan iskelmään ja muihin rallatuksiin.

Ei mitään toivoa menestyä euroviisuissa jos ei Ruotsi taas osta jury ääniä itä Euroopasta kuten tekivät 2023.

Erika on aivan eri tasolla. On sentään jotain yritystä biisissä. Ja juntit tietysti dissaavat.

Itse tykkään Australian ja Maltan biiseistä. Haluan hauskaa enkä mitään Loreen tyylisiä tylsiä itku jollotuksia. Mutta jotain tasoa pitää olla. Kaj on aivan hölö pölö huttua. Ei mitään tasoa biisissä.

Vierailija
30/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä hävettää Suomen naikkosen esitys. Katsomme viisuja melko konservatiivisen vanhemman skottipariskunnan kanssa. Ovat pitäneet meitä suomalaisia ujoina ja kiltteinä...🙄

Mitä väliä sillä on mitä konservatiivinen skottipariskunta ajattelee? Se biisi on surkea, mutta ei se kenestäkään ilkeää tee. 

Vierailija
31/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka radio kanavalla soiva maailman ärsyttävin rillin rallin ralli. Suomen maalaisjuntit tietysti ovat aivan mehuissaan tästä karseasta skeidasta. Junttiuden määritelmiin kuuluu rakkaus paskaan iskelmään ja muihin rallatuksiin.

Ei mitään toivoa menestyä euroviisuissa jos ei Ruotsi taas osta jury ääniä itä Euroopasta kuten tekivät 2023.

Erika on aivan eri tasolla. On sentään jotain yritystä biisissä. Ja juntit tietysti dissaavat.

Itse tykkään Australian ja Maltan biiseistä. Haluan hauskaa enkä mitään Loreen tyylisiä tylsiä itku jollotuksia. Mutta jotain tasoa pitää olla. Kaj on aivan hölö pölö huttua. Ei mitään tasoa biisissä.

Bara bada bastussa puhutaan kaveruudesta ja stressinlievityksestä, Det glider in kertoo voitonhimosta ja tsemppaamisesta. Sanoisin että ovat toistensa vastakohdat. 

Vierailija
32/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se iänikuinen kuoro siellä myös ranteita pyörittelemässä? Vinkki: Suomen euroviisuvoitossa ei ollut turhia hoilaajia lavalla.

Vierailija
33/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin pääsee toiselle kierrokselle, joku muu kuitenkin vie voiton. 

Vierailija
34/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samoilla linjoilla kuin ap. Tykkään kyllä kovasti KAJ:n rallattelusta ja tyypit ovat ihanan aitoja ja karismaattisia. Sauna on kuitenkin aiheena aika paikallinen eikä tällaiset oman kulttuurin esittelybiisit ole yleensä pärjänneet. Niitä on Itä-Euroopan puolelta usein yritetty eikä niillä ole pärjätty. Pitää olla aihe, johon kaikki voi samaistua ja joka yhdistää ihmisiä. Rakkaus, rauha ja vaikkapa Käärijän nuori ilta yökerhossa ovat sellaisia. Uskonnollisetkin jutut tietyissä muodoissa toimivat. Aika monta hallelujaata on näissä kisoissa kuultu.

Erikan biisiä en ole kuullut kokonaan, mutta kuulemani pätkän perusteella en erityisemmin pidä. Epäilen myös, että seksi ei oikeastaan kelpaa aiheeksi, vaikka universaali asia onkin. Ei ole universaalia käsitellä sitä avoimesti. Seksikkyydellä voi toki maustaa esitystä ja siihen voi viitata, jos biisin aiheena on vaikka intohimoinen rakkaus, mutta tällainen on tyylillisesti ihan eri asia.

Vierailija
35/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ

on hauska ja iloinen, kun taas vikmannin perseen esittelyä on nähty  jo liiankin kanssa ja tusinoittain samaa lajia

Onhan jo uutisoitu, että asu vaihtuu (tai päivittyy). Ja musiikilla on joka tapauksessa isompi merkitys kuin esiintymisasuilla.

Repesin. Musiikilla ei näissä kisoissa pötkitä mihinkään. Pitää olla vähintään parrakas nainen.

Vierailija
36/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin pääsee toiselle kierrokselle, joku muu kuitenkin vie voiton. 

Näin minäkin luulen :(

Vierailija
37/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä AP, kiitos keskustelusta!

Minulle Suomen ja Ruotsin biisit ovat Top 2, en vain ole osannut asettaa niitä järjestykseen. Kumpi tahansa noista voittaa, niin olen siihen ehdottomasti tyytyväinen.

Vierailija
38/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bara bada bastussa puhutaan kaveruudesta ja stressinlievityksestä, Det glider in kertoo voitonhimosta ja tsemppaamisesta. Sanoisin että ovat toi

Ovat sanomaltaan eri juu mutta molemmat on samaa oksettavaa humppaa. Juuri sellaista lavatanssi orkesteri tasoista hevon huttua jota Suomi juntta rakastaa. Ne siirtyi aikanaan lasten lauluista iskelmään ja humppaan kun mikään monimutkaisempi musiikki olis junteille liian vaikeaa

Vierailija
39/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP, kiitos keskustelusta!

Minulle Suomen ja Ruotsin biisit ovat Top 2, en vain ole osannut asettaa niitä järjestykseen. Kumpi tahansa noista voittaa, niin olen siihen ehdottomasti tyytyväinen.

No eipä ole kauheasti toivoa että kumpikaan voittais

Vierailija
40/141 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ ehdottomasti. Erikan biisistä ei saa ollenkaan selvää sanoista !!!! Yhtään. 

Ehkä pitää huutaa KOMME!!!! koska häneltä tuli. Olisi sen suomeksikin voinut sanoa, kuten entinen puutarhuri: Multa tuli.😂