Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin jo että liikunnasta tuli uusi elämäntapa. 1 v. 8 kk jaksoin.

Vierailija
08.04.2025 |

Harrastin 4-6 x viikossa monipuolisesti liikuntaa. Aloitin rauhallisesti ja lisäsin hiljalleen kertoja, just niinkuin pitääkin. 

Nyt tullut kuitenkin totaalinen motivaatiostoppi, en ole tehnyt yli kuukauteen oikein mitään. Ei huvita, ei sitten yhtään. 

Muutaman kerran jaksoin vielä motivaationpuutteesta huolimatta käydä väkisin liikkumassa, kun ajattelin, että se lähteminen on vaan vaikeeta, mutta sitten kun vaan menen ja teen, olen tyytyväinen ja treeni kulkee.

Hah, hitot. Päti joskus, muttei päde nyt. 

Koko ajan kun vilkuilet vaan kelloa, treeni tuntuu tervanjuonnilta non-stop, ja mietit että olispa tää jo ohi, niin eipä muuten saa itseään enää liikkeelle... 

Ärsyttää. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä liikunnasta tykkäät? En mä sais motivoitua itseäni 3-5 krt vkossa uimaan ja 4 krt lihaskuntoiluun, jos en tykkäisi. 

Vierailija
22/24 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo sitä tarkoita, ettei mikään liikunta koskaan enää kiinnostaisi. Treenitauko on väillä ihan ok, ei kannata ottaa liian vakavasti. 

Tämä vähän lohdutti. Vaikka toisaalta yli kuukauden tauko treeneistä, on jo aika pitkä. Kunto kerkiää laskemaan jo oleellisesti. Ja ei, mun kunto ei todellakaan kasvanut nopeasti, kuten yleensä ihmisille toitotetaan. Ihan sai töitä tehdä useamman kuukauden, ennenkuin huomasin mitään muutosta voimassa tai jaksamisessa...

Veetuttaa että saman työn saa aloittaa kohta uudestaan. Jos motivaatio nyt joskus siis palaa. 

Ap

Hei juuri julkaistun tutkimuksen mukaan lihaksillakin on muisti. Sen muistin ansiosta tauko ei ole mikään katastrofi. Joo, lihaskunto huononee tauon aikana, mutta tauon jälkeen se palautuu nopeasti aiemmalle tasolleen. Eli et joudu tekemään samaa duunia alusta alkaen vaan se aiemmin tekemäsi työ kantaa aika pitkälle. Googlaa Juha Hulmi lihastohtori ja lue lisää :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 4-6 kuulostaa työssä käyvälle mustakin paljon, toki kävely ei ole niin raskaasta päästä, mutta sali ja uinti ja työt siihen, niin miten on kerkeääkö tuossa palautumaan jos joka viikko paahtaa menemään. Miten on ammattilaiset??

Vierailija
24/24 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä liikunnasta tykkäät? En mä sais motivoitua itseäni 3-5 krt vkossa uimaan ja 4 krt lihaskuntoiluun, jos en tykkäisi. 

Näistä kaikista harrastamistani lajeista minä tykkäsin, aiemmin. Nyt kun tämä motivaatiopula iski, en tykkää jostain syystä enää yhtään. 

Ryhmä-/joukkueliikkuja en ole koskaan ollut, eli eipä oikein jää mitään lajeja nyt sitten enää jäljelle.

Noh, elättelen toiveita että motivaatio joskus tulee takaisin, ja palaan sitten näiden lajieni pariin paremmalla onnella. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi