Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla alkaa olla jo paniikki päällä työllistymisen suhteen?

Vierailija
08.04.2025 |

Mulla on rahat loppu ja mistään työpaikoista ei kuulu pihaustakaan. Miksi pitikään just nyt jäädä työttömäksi, kun tuli kaikki tukien leikkaukset :(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kyselen, että jos on yli 50-vuotias ja ollut poissa työelämästä lähes 15 vuotta, niin onko mitään asiaa työmarkkinoille enää?

Tavoite siis on että en työllisty. Puoliso elättää ja me pärjätään näin. Ärsyttää vaan kun tietyille syydetään rahaa ja ne tulee tänne valmiiseen pöytään. Siitä voisin napsaista itselleni osan.

Puoliso elättää ja me pärjätään näin. Ärsyttää vaan kun tietyille syydetään rahaa ja ne tulee tänne valmiiseen pöytään. Siitä voisin napsaista itselleni osan.

Miksi haluat "tietyiltäkin" napsaista osasi...? Sinähän olet samassa asemassa: puoliso elättää ja menet hänen kustantamaansa valmiiseen pöytään.

Kirjoittaja jolle vastasit viittaa todennäköisesti uussuomalaisiin, jotka nimenomaan haluaa kelan rahoille, koska vuohipaimenena joutuu tekemään työtä ja ei saa kelan rahoilla mennä diskoihin naisia ahdistelemaan jne

Vierailija
62/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki uusi verokortti. Saatat säästää siinä 40-80€/kk.

Säästäisin huimat 20 euroa ja ottaisin vaan turhan riskin mätkyille. Nykyinen veroprosentti on 25 ja uuden verokortin prosentiksi ehdotettiin 23. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä olen oppinut on että nykymaailmaan ei koskaan pidä hankkia lapsia. Työt voi menettää milloin vain, ja joudut elättämään heitä köyhyyteen asti saamatta mistään töitä. Onneksi olen vasta itse 25-vuotias ja hoksasin tämän.

Vierailija
64/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo luovuttanut. Ainoa mahdollisuus oli jokin palkkatukityö mutta niistä rahoista on leikattu niin paljon ettei niitä paikkoja enää saa. Siispä olen loppuikäni työttömänä. Tai saatan joskus päästä eläkkeelle mutta sen varaan ei voi laskea. Luultavasti eläkkeet lopetetaan kun pääsen eläke ikäiseksi.

M.53

Vierailija
65/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pian aloittaa vain joukkopako suomesta. Muissa maissa varmasti töitä saa eikä köyhyytetä järjettömillä veroilla.

Vierailija
66/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa, jotkut ovat työttömiä koko ikänsä. Silti asuvat asunnoissa ja syövät ruokaa. 

Tää olis ehkä mun pahin painajainen. He tuskin makselevat opintolainan lyhennyksiä?

Ap

Makselen, mutta syntymästäni asti köyhänä en tiedä muusta kuin köyhäilystä, joten en stressaa, vaikka korkojen noustua käteen ei jää juuri mitään. Olen myös lopettanut työnhaun, että joku enemmän työttömyydestä kärsivä pääsisi töihin.

Vierailija
67/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paniikkia. Pitää sopeutua. Voi olla, että valintamme ei kohdistunut sinuun, on ainoa vastaustyyli työpaikoista.

Vierailija
68/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle alkaa myös iskeä paniikki, joulukuussa pitäisi ruveta maksamaan opintolainaa takaisin, onneksi ei mikään aivan järjetön summa. Määräaikaisia työsuhteita ollut valmistumisen jälkeen, tähän elämäntilanteeseen otan vaikka, minkä työn vastaan.

Kuulostaa tutulta tuo "paniikki"-tunne näin 90-luvun laman aikuisena läpi eläneenä.

Se paniikki menee ohi kyllä aika nopeasti, sitten elämä vain jatkuu.

Ainakin 90-luvun laman jälkeen saatiin talous kasvuun ja Nokia myös. Ehkä samanlainen ihme saadaan jälleen kerran.

Vierailija
69/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on pieni paniikki jo nyt, vaikka valmistun vasta syksyllä. Valmistun käsityöammattiin ja jos jään heti valmistumisen jälkeen työttömäksi niin osaaminen koko ajan hiipuu ja parin vuoden päästä kukaan ei varmaan edes teoriassa haluaisi palkata minua, kun taidot ja nopeus ovat ruosteessa.

Vierailija
70/70 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi pian aloittaa vain joukkopako suomesta. Muissa maissa varmasti töitä saa eikä köyhyytetä järjettömillä veroilla.

Niin Suomeenhan on juuri joukkopako joistakin muista maista. Tosin mistä ovat juuri Suomen keksineet. Eihän täällä ole töitä kaikillekaan.

Ehkä Eu niitä tänne hoputtaa. Ja päättäjät ottavat kuin eivät uskalla kieltäytyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi