Onko täällä muita, joilla alkaa olla jo paniikki päällä työllistymisen suhteen?
Mulla on rahat loppu ja mistään työpaikoista ei kuulu pihaustakaan. Miksi pitikään just nyt jäädä työttömäksi, kun tuli kaikki tukien leikkaukset :(
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Hanki uusi verokortti. Saatat säästää siinä 40-80€/kk.
Säästäisin huimat 20 euroa ja ottaisin vaan turhan riskin mätkyille. Nykyinen veroprosentti on 25 ja uuden verokortin prosentiksi ehdotettiin 23.
Ap
Se mitä olen oppinut on että nykymaailmaan ei koskaan pidä hankkia lapsia. Työt voi menettää milloin vain, ja joudut elättämään heitä köyhyyteen asti saamatta mistään töitä. Onneksi olen vasta itse 25-vuotias ja hoksasin tämän.
Minä olen jo luovuttanut. Ainoa mahdollisuus oli jokin palkkatukityö mutta niistä rahoista on leikattu niin paljon ettei niitä paikkoja enää saa. Siispä olen loppuikäni työttömänä. Tai saatan joskus päästä eläkkeelle mutta sen varaan ei voi laskea. Luultavasti eläkkeet lopetetaan kun pääsen eläke ikäiseksi.
M.53
Pitäisi pian aloittaa vain joukkopako suomesta. Muissa maissa varmasti töitä saa eikä köyhyytetä järjettömillä veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, jotkut ovat työttömiä koko ikänsä. Silti asuvat asunnoissa ja syövät ruokaa.
Tää olis ehkä mun pahin painajainen. He tuskin makselevat opintolainan lyhennyksiä?
Ap
Makselen, mutta syntymästäni asti köyhänä en tiedä muusta kuin köyhäilystä, joten en stressaa, vaikka korkojen noustua käteen ei jää juuri mitään. Olen myös lopettanut työnhaun, että joku enemmän työttömyydestä kärsivä pääsisi töihin.
Ei paniikkia. Pitää sopeutua. Voi olla, että valintamme ei kohdistunut sinuun, on ainoa vastaustyyli työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle alkaa myös iskeä paniikki, joulukuussa pitäisi ruveta maksamaan opintolainaa takaisin, onneksi ei mikään aivan järjetön summa. Määräaikaisia työsuhteita ollut valmistumisen jälkeen, tähän elämäntilanteeseen otan vaikka, minkä työn vastaan.
Kuulostaa tutulta tuo "paniikki"-tunne näin 90-luvun laman aikuisena läpi eläneenä.
Se paniikki menee ohi kyllä aika nopeasti, sitten elämä vain jatkuu.
Ainakin 90-luvun laman jälkeen saatiin talous kasvuun ja Nokia myös. Ehkä samanlainen ihme saadaan jälleen kerran.
Mullakin on pieni paniikki jo nyt, vaikka valmistun vasta syksyllä. Valmistun käsityöammattiin ja jos jään heti valmistumisen jälkeen työttömäksi niin osaaminen koko ajan hiipuu ja parin vuoden päästä kukaan ei varmaan edes teoriassa haluaisi palkata minua, kun taidot ja nopeus ovat ruosteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi pian aloittaa vain joukkopako suomesta. Muissa maissa varmasti töitä saa eikä köyhyytetä järjettömillä veroilla.
Niin Suomeenhan on juuri joukkopako joistakin muista maista. Tosin mistä ovat juuri Suomen keksineet. Eihän täällä ole töitä kaikillekaan.
Ehkä Eu niitä tänne hoputtaa. Ja päättäjät ottavat kuin eivät uskalla kieltäytyä.
Kirjoittaja jolle vastasit viittaa todennäköisesti uussuomalaisiin, jotka nimenomaan haluaa kelan rahoille, koska vuohipaimenena joutuu tekemään työtä ja ei saa kelan rahoilla mennä diskoihin naisia ahdistelemaan jne