Onko täällä muita, joilla alkaa olla jo paniikki päällä työllistymisen suhteen?
Mulla on rahat loppu ja mistään työpaikoista ei kuulu pihaustakaan. Miksi pitikään just nyt jäädä työttömäksi, kun tuli kaikki tukien leikkaukset :(
Kommentit (70)
Saamattomia lutvakkeita nämä nykynuoret. Kyllä tekevälle töitä löytyy. Menee vain lähimmän tehtaan portista sisään ja suuntaa työnjohtajan pakeille. Tiukka kädenpuristus ja katsekontakti - työt voi aloittaa vaikka samana päivänä.
T. Kalevi 77v
Tällä viikolla ehtinyt tulla jo kaksi "valitettavasti tällä kertaa.." -sähköpostia. Ei tästä tule mitään :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan itsemurhien määrän nousevan ensimmäistä kertaa vuosikausiin. Kiitos kokoomus!
Onpahan vähemmän työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen kahden lapsen yh ja köyden jatkoksi meno mielessä päivittäin. En saa apua masennukseen eikä rahat enää riitä maksamaan 3 ihmisen asumista ja elämää yhden tuloilla. Suhteessa tukiin jne vuokrat ovat törkeitä kun pitää yksin maksaa asungo kolmelle.
Missä lasten isä? Elarit saat joka tapquksessa lapsilisien päälle. Jos on tiukkaa asutaan vähän ahtaammin. Teille riittää kaksio josta lapsille makkari yhteisesti ja sulle sänky olkkariin. Kun elää muiden rahoilla ei vietetä luksuselämää 5h kämpässä. Lapset ei tarvitse uusinta uutta joka vuosi edes eikä jatkuvasti uusia puhelimia jne. Kotiruoka kunniaan, teet patoja ja kiusauksia joisya riittää useammaksi päiväksi, leivän päälle ei tarvita viittä sorttia leikkeleitä ja juustoa. Harrastukset katkolle kunnes taloustilanne paranee. Näistä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan itsemurhien määrän nousevan ensimmäistä kertaa vuosikausiin. Kiitos kokoomus!
Valitettavasti vain joku Kokoomus ei sitä koskaan saa tietää, mikä jonkun kansalaisen teon taustalla vaikutti.
Ja kun kuunteli Orvon pitämää hallituksen ylistyspuhetta tänään, niin ei siellä kyllä mitään tunnuta välitettävänkään, kuinka ihmiset hedän toimiinsa reagoivat. SDP:n voittokin (eli kansalaisten protesti nykyhallitusta vastaan) merkitsee heille vain sitä, että pökköä pitää laittaa lisää pesään.
Olen ollut 15 vuotta työttömänä. Paniikkia ei ole ollut vuosikymmeneen. Jätin juuri opiskelutkin kesken, kun ei niihinkään ollut varaa. Palasin siis lähtöruutuun. Tässä sitä ollaan ja pihistellään. Joskus jää ruoka ostamatta, kun laskut painaa päälle, mutta ei se viikko syömättä niin paha ole.
Sivusta kyselen, että jos on yli 50-vuotias ja ollut poissa työelämästä lähes 15 vuotta, niin onko mitään asiaa työmarkkinoille enää?
Tavoite siis on että en työllisty. Puoliso elättää ja me pärjätään näin. Ärsyttää vaan kun tietyille syydetään rahaa ja ne tulee tänne valmiiseen pöytään. Siitä voisin napsaista itselleni osan.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kyselen, että jos on yli 50-vuotias ja ollut poissa työelämästä lähes 15 vuotta, niin onko mitään asiaa työmarkkinoille enää?
Tavoite siis on että en työllisty. Puoliso elättää ja me pärjätään näin. Ärsyttää vaan kun tietyille syydetään rahaa ja ne tulee tänne valmiiseen pöytään. Siitä voisin napsaista itselleni osan.
Ei todellakaan ole asiaa :D
Yhteiskunnassa on paljon ns. paskaduuneiksi kutsuttuja töitä, eli hommia, joita juuri kukaan ei halua tehdä omasta vapaasta tahdostaan. Näitä sitten kaikenlaisten pakollisten toimien kautta laitetaan mm. työttömät tekemään. Itse eivät päättäjät koskisi pitkällä tikullakaan sellaisiin duuneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä! Persut ja kokkareet tekivät jo poliittisen itsemurhan koijauksillaan. Seuraavien eduskuntavaalien jälkeen eivät ole enää tavan tallaajaa kiusaamassa.
Sitten on jotkut muut samassa pakkoraossa vanhenevan väestön, kasvavan valtionvelka ja jäätyneen talouden kanssa. Velkaa ei voi enempää ottaa, ja verojen nostaminen pienentää verotuloja.
Ja ne muut saavat vihat niskoilleen uusista leikkauksista.
Joo. 2.5. jourun töihin. Hyvästi vapaus); Ja vain n. 4800 / kk. :(
Vierailija kirjoitti:
Puoliso elättää ja me pärjätään näin. Ärsyttää vaan kun tietyille syydetään rahaa ja ne tulee tänne valmiiseen pöytään. Siitä voisin napsaista itselleni osan.
Miksi haluat "tietyiltäkin" napsaista osasi...? Sinähän olet samassa asemassa: puoliso elättää ja menet hänen kustantamaansa valmiiseen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen kahden lapsen yh ja köyden jatkoksi meno mielessä päivittäin. En saa apua masennukseen eikä rahat enää riitä maksamaan 3 ihmisen asumista ja elämää yhden tuloilla. Suhteessa tukiin jne vuokrat ovat törkeitä kun pitää yksin maksaa asungo kolmelle.
Missä lasten isä? Elarit saat joka tapquksessa lapsilisien päälle. Jos on tiukkaa asutaan vähän ahtaammin. Teille riittää kaksio josta lapsille makkari yhteisesti ja sulle sänky olkkariin. Kun elää muiden rahoilla ei vietetä luksuselämää 5h kämpässä. Lapset ei tarvitse uusinta uutta joka vuosi edes eikä jatkuvasti uusia puhelimia jne. Kotiruoka kunniaan, teet patoja ja kiusauksia joisya riittää useammaksi päiväksi, leivän päälle ei tarvita viittä sorttia leikkeleitä ja juustoa. Harrastukset katkolle kunnes taloustilanne paranee. Näistä lähtee.
Saamme toimeentulotukea joten elari otetaan siinä huomioon lapsen tulona. Kiitos vinkeistä olen ollut työtön kohta 5 vuotta joten uusinta uutta eikä vanhaa ole ostettu vuosiin. Taloyhtiön pesutuvassa pesen pyykit nytkin lOsella noro joten pyykkiä tulee telkkaria ei ole ollut 2 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mene ihmeessä. Lapsesi kiittävät ikuisista traumoista etenkin jos löytävät sinut.
Olen ollut niin pitkään työttömänä, että en nää oikein mitään ulospääsyä tästä. Olen taipuvainen burn outteihin ja kahden lapsen totaaliyksinhuoltajuus vie jo voimat. Minulle tarjottiin jokin aika sitten töitä, mutta tehtyäni erinäisiä laskelmia, kävi ilmi, että en voinut ottaa työtä edes vastaan! Olisin joutunut palkkaamaan hoitoapua ja työssä käyminen olisi ollut rahallisesti plus miinus nolla. Ei todellakaan motivoi tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole asiaa :D
Tätä minä toivonkin. Viimeksi kun olin työttömänä, olin 45-vuotias ja silloin olin ollut poissa työelämästä 8 vuotta. Kahta paikkaa tarjottiin, tosin toinen oli vuorotteluvapaan sijaisuus, mitä ei nykyään taida olla.
Minua on myös pyydetty töihin, vaikken ole mitään kontaktia ottanut. Siskoni on palvelutalossa töissä ja hänelle sanottiin, että pyydäpä siskosi (minut) käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, jotkut ovat työttömiä koko ikänsä. Silti asuvat asunnoissa ja syövät ruokaa.
Tää olis ehkä mun pahin painajainen. He tuskin makselevat opintolainan lyhennyksiä?
Ap
Laita ne lyhennykset jäihin. Maksat vaan korkoja tällöin. Työttömyys on validi syy ja pankit hyväksyy.
Hanki uusi verokortti. Saatat säästää siinä 40-80€/kk.
Eipä paljoa tarvitse työttömyyttä ihmetellä jos maan ykkösprioriteetti on ilmasto. Kaikki muu ihan v...illaan kuhan vaan saadaan kunnianhimoimoiset ilmastotoimet tehtyä.