Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla alkaa olla jo paniikki päällä työllistymisen suhteen?

Vierailija
08.04.2025 |

Mulla on rahat loppu ja mistään työpaikoista ei kuulu pihaustakaan. Miksi pitikään just nyt jäädä työttömäksi, kun tuli kaikki tukien leikkaukset :(

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinnni MENNÄ töihin . Jokaisella on samat mahollisuudet saattaa SUAMI NOUSUUN  !

Vierailija
22/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa, jotkut ovat työttömiä koko ikänsä. Silti asuvat asunnoissa ja syövät ruokaa. 

Tää olis ehkä mun pahin painajainen. He tuskin makselevat opintolainan lyhennyksiä?

Ap

Itse olen työttömänä ollut koko ikäni ja mielenterveys häiriöitä ja osastojaksoja mutta eläkkeelle en silti pääse. Käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ja käteen jää 590€ kuukaudessa vuokran ja laskujen jälkeen . Kyllä se ihan hyvin riittää kun on tarkka mitä ostaa. 

Niin. Minulle jää 390 euroa, koska opintolainan lyhennys ei ole Kelan mukaan pakollinen meno.

Ap

No se on kyllä liian vähän. Itselle jää pitkäaikaistyöttömänä 660e kun osaan säätää verojen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään paniikkia. Kunhan tämä lama menee ohi niin sitten ehkä taas jotain töitä.

M54

Vierailija
24/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt vähän päinvastoin. Olen erakoitunut, passivoitunut ja luovuttanut. Olen alkanut nauttimaan tästä syrjäytymisen tunteesta ja töihin meneminen ahdistaa ja tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta. Kotona maaseudun rauhassa on hyvä ja turvallinen olo. Haluan vain jäädä tänne.

Vierailija
25/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina ulosottoon, ei siinä muu auta. Sitten kun ulosotto perii tuista, niin sen Kela katsoo menona ja korvaavan summan saa toimeentulotukena. Ulosoton kanssa voi sopia maksusuunnitelman kun pääsee takaisin töihin.

Vierailija
26/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt vähän päinvastoin. Olen erakoitunut, passivoitunut ja luovuttanut. Olen alkanut nauttimaan tästä syrjäytymisen tunteesta ja töihin meneminen ahdistaa ja tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta. Kotona maaseudun rauhassa on hyvä ja turvallinen olo. Haluan vain jäädä tänne.

Sulla on pienet asumiskulut ja/tai joku jakamassa kuluja?

Vierailija
27/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minulla myös opintolaina maksettavana.

Vierailija
28/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä kuussa 2 työhaastattelussa. Toiseen paikkaan hakijoita 500 toiseen 120. Enpä usko tulevani valituksi😕 Vaikka haastattelut hyvin menikin.

Vierailija
29/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina ulosottoon, ei siinä muu auta. Sitten kun ulosotto perii tuista, niin sen Kela katsoo menona ja korvaavan summan saa toimeentulotukena. Ulosoton kanssa voi sopia maksusuunnitelman kun pääsee takaisin töihin.

Ulosotto ei peri työmarkkinatuesta.

Vierailija
30/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on pienet asumiskulut ja/tai joku jakamassa kuluja?

No pienet on asumiskulut, mutta tosiaan opintolainaa maksan myös. Mutta kun olen vain kotona, enkä osta mitään muuta kuin vähän ruokaa niin pärjään jotenkuten. Ihan köyhyydessä elän, mutta olen tosiaan luovuttanut.

Vierailija
31/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle alkaa myös iskeä paniikki, joulukuussa pitäisi ruveta maksamaan opintolainaa takaisin, onneksi ei mikään aivan järjetön summa. Määräaikaisia työsuhteita ollut valmistumisen jälkeen, tähän elämäntilanteeseen otan vaikka, minkä työn vastaan.

Vierailija
32/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut- taa että opiskelin toisen ammatin lainalla. Ei olisi kannattanut nyt pitää jo maksaa takaisin työttömänä alle 600 tuloilla melko mahdotonta. Parempi olisi ollut jäädä heti vain työttömäksi eikä ha itella edes mitään parempaa. 

Vierailija
33/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle alkaa myös iskeä paniikki, joulukuussa pitäisi ruveta maksamaan opintolainaa takaisin, onneksi ei mikään aivan järjetön summa. Määräaikaisia työsuhteita ollut valmistumisen jälkeen, tähän elämäntilanteeseen otan vaikka, minkä työn vastaan.

Kuulostaa tutulta tuo "paniikki"-tunne näin 90-luvun laman aikuisena läpi eläneenä.

Se paniikki menee ohi kyllä aika nopeasti, sitten elämä vain jatkuu.

Vierailija
34/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan paniikkikohtauksen aina, kun ajattelen työntekoa. Työnteko on kamalaa. 

Vierailija
35/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät taloudellisesti ne pitkät kun kela käsittelee sun hakemuksia eikä tuloja ole? Viimeksi sain korvausta 2kk 45€ yli kuukauden odottelun jälkeen. Kyllä meni köyhäksi eli en ala enää hommiin josta ei saa vähintään 2kk elantoa säästöön. Vähäkin säänöllinen tulo on parempi kuin se että mitään ei tule koska olit vähän töissä josta sait vähän palkkaa.

Vierailija
36/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinnni MENNÄ töihin . Jokaisella on samat mahollisuudet saattaa SUAMI NOUSUUN  !

Olen kiskonut niskani verille, mutta mihinkään töihin en ole saanut mennä. Kovasti olen yrittänyt.

Vierailija
37/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä mitään töitä ole. Nyt eletään vihreää unelmaa. Ei töitä = ei rahaa eikä tällöin myöskään saastutusta. Juhuu...

Vierailija
38/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paniikki. Omalla alalla työt ovat tavallisesti alkaneet maalis-huhtikuussa. Nyt ei pihaustakaan. Todella huolestuttavalta näyttää. Yksi 2kk pätkä on ehkä tiedossa, mutta sekin alkaisi vasta kesällä ja sen varaan en voi laskea koska tilanne elää. 

olen hakenut kaikkea mahdollista työtä. Hakijoita on aina 100-150 väliltä ja ilmoittavat, että palkkasivat jonkun jolla oli aiempaa kokemusta, tottakai. 

omalta alalta olisi kokemusta, mutta avoimia paikkoja ei vaan ole. 

Vierailija
39/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät taloudellisesti ne pitkät kun kela käsittelee sun hakemuksia eikä tuloja ole? Viimeksi sain korvausta 2kk 45€ yli kuukauden odottelun jälkeen. Kyllä meni köyhäksi eli en ala enää hommiin josta ei saa vähintään 2kk elantoa säästöön. Vähäkin säänöllinen tulo on parempi kuin se että mitään ei tule koska olit vähän töissä josta sait vähän palkkaa.

Kassan käsittelyaika on suunnilleen 3 viikkoa. 

Vierailija
40/70 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen saanut pimeitä töitä. Menis järki jos joutuis vaan kotona makoilemaan monta vuotta. Kalastan myös paljon ja myyn kalaa joten tekemistä riittää ja kalaa myymällä olen saanut 500 euroakin kuukaudessa lisää. Se vaan on niin ettei työsopimus töitä saa mutta onneksi on tuttuja jotka tarvii aina jotain remonttiapua. Viime viikolla autoin laiturin rakentamisessa yhdelle tutulle ja tienasin 200 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä