Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei kiinnosta asunto

Vierailija
08.04.2025 |

Tai minun tapauksessani talo, jos siinä on tosi vanhanaikainen keittiö ja kylpyhuone. Tarkoittaa minulle yhteensä noin 30 000 euron remonttia, ehkä jopa kalliimpaakin. On ihan turha lähteä tinkimään 30 tonnia, joten siksi talo ei kiinnosta minua.

Esim. Alueella, jonne olen muuttamassa, talot ovat halvempia kuin monessa muussa paikassa. Jos talolle on laitettu hinnaksi vaikka 120 000 €, ja kph ja keittiö ovat remontin tarpeessa, pitäisi hinnan olla ennemminkin 90 000 €. Toki hinnat laitetaan yleensä vastaamaan arvoa, mutta kyseisellä alueella ei esimerkiksi ole palveluja joka nurkan takana, joten sen luulisi näkyvän myös hinnassa. Jos lähimpään kauppaan on pari kilometriä matkaa, ei voi mielestäni puhua todella hyvästä sijainnista. Pari kilometriä ei ole pitkä matka, mutta ei myöskään sellainen, että käväisenpä nopeasti spontaanilla kauppareissulla ilman autoa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos hinnassa on jotain järkeä, niin sitten ei haittaa rumat kylppärit ja keittiöt. 

Vierailija
2/3 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ostaja voi perustella miksi haluaa hinnan alennuksen, myyjä voi suostua tai olla suostumatta. Jos keittiö on vanha ja kulahtanut, siinä on hyvät perustelut. Mut jos keittiö on uudehko ja ei vaan ostajaa miellytä, niin ei myyjän tarvitse sellaiseen tarjoukseen käydä kiinni,voi odottaa jos joku haluaa ostaa sellaisenaan. Me tehtiin reilusti alakanttiin tarjous, myyjä hitusen korotti ja kaupat tuli. Rempattiin keittiö,sauna,suihku,kodinhoito huone,kaksi vessaa ja piha meni uusiksi. Ei tässä ollu ulkokatossa edes lumiesteitä. Varmasti ainakin 80 000e menny vuosien aikana remontteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi nyt on, pari km kauppaan fillarilla on käyty äkkiä jos pitää päivittäin kauppaan rynniä. Minulla on 8 km kauppaan ja käyn kerran viikossa, riittää minulle. Sitten tosta talosta. Ostin itse wanhan talon jossa toinen kylppäri oli aivan rämä. Toinen oli joku vuosi sitten rempattu. Keittiö oli kaamea joku 60-lukulainen. Ihanaa, ajattelin,voin itse teetättää just sellaisen köökin kuin haluan ja niin teinkin. Puusepän kanssa siinä keskusteltiin monet kerrat ja keittiö tehtiin lattiaa myöden uusiksi. Ei ollut erityisen kalliskaan mielestäni. Toisen kylppärin remppasin vasta kaksi vuotta myöhemmin, ihan kaikki putkia myöden uusiksi. Samalla tehtiin vielä ulkoa mentävään "pesutupaan" suihkutila. Vanhat talot ovat ihania ja tilavia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän