Muita viisissäkymmenissä olevia, jotka eivät edelleenkään tarvitse lukulaseja?
Olen 48-vuotias, enkä tarvitse vieläkään silmälaseja. Tämä hämmentää minua, koska kaikki tuntemani vähintään 45-vuotiaat joutuvat käyttämään niitä.
Kommentit (29)
Olen 65 ja lukemiseen en tarvitse laseja.
+61v (M) ja ilman laseja mennään, saas nähdä miten käy 65v ajokortti lääkärinlausunnon kanssa, AB korttihan myönnetään puolisokeallekin...
Mä olen 51 ja mulla on kyllä monitehot, mutta en mä niitä käytä kuin autoa ajaessa ja jos jotain oikein pientä pränttiä pitää lukea vaikka shampoopullon kyljestä. Lehteä ym näen lukea ilmankin.
Luen tosi paljon, ikää 49. Ei lukulaseja, mutta kauas en näe. Pidän silmälaseja, mutta ajaessa vain. En koskaan oppinut pitämään niitä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Likinäköiset eivät tarvitse LUKUlaseja.
Mitä selität? Mulla ollu kaukolasit nuoruudesta asti. En ole koskaan voinut lukea ne päässä tai olemaan päätteellä, neulomaan ym. Sain lukulasit 51 vuotiaana. Toki näen lukea, kirjoittaa ilmankin. Mutta tuo väite on puppua.
Mitä tällä tiedolla tekee?
terv 56 vee mummeli joka ei tarvitse lukulaseja
Ikää 48 v enkä tarvi laseja, mutta en näe ihan niin tarkasti enää lähelle enkä kauas.
Silmissä plussaa noin 0,5 ja miinustakin noin 0,5
Kosteuttavat silmätipat auttavat. Vielä en ole laseja hakenut, kun näen kuitenkin. Ihan pienintä pränttiä en näe niin hyvin enää.
Olen 56 v eikä ole lukulaseja. Likinäköinen olen, mutta joudun ottamaan rillit pois, kun luen.