Mitkä asiat vaikuttaa siihen kuinka paljon saa asumis- ja toimeentulotukea?
Kyse työttömästä henkilöstä. 2 lasta asuu luonaan vuoroviikoin.
Kommentit (9)
Kelaan voi soittaa ja he soittavat takaisin, niin sinun ei tarvitse jonottaa eikä maksaa kallista puhelua. Tee lista kysymyksistä valmiiksi. Soittavat takaisin vajaan tunnin kuluessa.
Jos ei ole tuloja niin toimeentulotukitaso on 595 + kotikunnan määrätty hyväksytty asumismeno. Sisältää asumistuen.
Lapset ei vaikuta asiaan jos ei ole lähivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tuloja niin toimeentulotukitaso on 595 + kotikunnan määrätty hyväksytty asumismeno. Sisältää asumistuen.
Lapset ei vaikuta asiaan jos ei ole lähivanhempi.
Jos on omaisuutta niin ei voi saada toimeentulotukea, vaan on myytävä omaisuus ja elettävä sillä.
Tulot ja menot. Siinäpä ne päällimmäiset.
Asumistukeen vaikuttaa kaikkien asujien tulot. Lisäksi toimeentulotukeen saattaa vaikuttaa puolison tulot. Kaikkien saman talouden säästöt vaikuttavat molempiin.
Jos olet epävarma, mene itse Kelaan ja kysy. Tai pyydä Kelaa soittamaan. Siellä neuvovat hyvin ja mielellään. Itsekin olen soittanut.
Tulot, varallisuus ja mahdollinen ulosotto
Onneksi pian kaikki on helpompaa kun on vain: ei saa.
Ai minun tulot kiinnostavat noin paljon. Kysyisit suoraan. En saa toimeentulotukea. Saan kohtuu hyvää ansiosidonnaista, jolla pärjään erittäin hyvin ja jokusen euron saan myös asumistukea, mutta en sitä oikeastaan edes tarvitsisi. Hain kuitenkin.
Kelan nettisivut auttaa.