En suostu maksamaan kahvipaketista 10 euroa
Tai edes 8. Enkä ole edes köyhä. Käytän kymppejä paljon turhempiinkin asioihin. Mutta tähän en suostu.
Ostin joskus kofeiinitabletteja kiire-aamuja varten ja ne on syömättä. Koitan vierottaa itseni kofeiinista kokonaan ja aluksi syön noita tabletteja pahimpiin vieroitusoireisiin.
Ja jotain muuta kahvihetken tilalle...
Kommentit (52)
Minä en luovu kahvista. Ostin runsaasti tarjouskahveja ja niitä on vielä jäljellä melkein 10 pakettia. Sitten, kun loppuvat, metsästän uusia tarjouksia.
Ap. En minäkään maksaisi. Mutta jos haluaa kahvia, niin se vaan pitää maksaa.
Ihmettelen kahvin hinnannousua, kun varastot ovat viime vuotisia ja maahantuonti on tapahtunut viime vuonna ja silti "vanhan" kahvin hinta nousee järjettömästi.
On puhetta, että kahvisato , siis uusi, on jäänyt huonoksi ja ehkä jotkut kahvipensaat eivät ole kestäviä.
No mitenkä olisi 9.95 euroa joku sumppipakka lähtisi mukaan?
Ei oo pakko juoda kahvia jos ei halua maksaa. Jos tulee kriisitilanne, niin kahviaddikti on vuorokaudessa toimintakyvytön siitä kun kahvia ei enää saa.
Käytän itse pieniä määriä kofeiinia kun sitä tarvitsee, mutta kuoletan addiktion vähentämällä parina päivänä annoksia. Päätin pysyä poissa kofeiinikoukusta erään kokemuksen jälkeen, kun metsäkeikalla yhdellä alkoi keulia kahvinpuutteen vuoksi. En halua samaan tilanteeseen.
Lompakkokin kiittää. Jos kiinnostaa, niin tuossa ylhäällä yksinkertaisuudessaan koukun poistotapa. Jos käyttää kahvia niin välissä voi vaihtaa esim. kolajuomaan, jossa on vähemmän kofeiinia, niin ei tartte sormustimellisia hörppiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhestä paketista tulee vissiin 70 kuppia kahvia eli 30 annosta mulle (mukillinen). Hinta on siis noin 30 senttiä. Ei se vielä kuitenkaan kallista oo. Lasillinen tuoremehua maksaa euron ja limut on kalliita ja smoothiet maksaa 2-3 euroa. Itelle tulee hyvästä kahvista hyvä mieli ja jaksan tehdä töitä paremmin. Mitä muuta 30 sentillä muka saa?
24 pulloa Cokista, Spritea tai suomalaisia varten laimennettua Fantaa kympin luokkaa. Lasillisen hinnaksi tulee reilusti alle 20 senttiä, kun vähennetään pantin hinta. En kuitenkaan toistaiseksi maksa kahvipaketista yli 5 € enkä normi suklaalevystä yli 3 €. Eivät ole niin välttämättömyyksiä. Voinen olla ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Yhestä paketista tulee vissiin 70 kuppia kahvia eli 30 annosta mulle (mukillinen). Hinta on siis noin 30 senttiä. Ei se vielä kuitenkaan kallista oo. Lasillinen tuoremehua maksaa euron ja limut on kalliita ja smoothiet maksaa 2-3 euroa. Itelle tulee hyvästä kahvista hyvä mieli ja jaksan tehdä töitä paremmin. Mitä muuta 30 sentillä muka saa?
400 grammaa perunoita, hyvä lähtökohta päivän lounaalle!
Vierailija kirjoitti:
Piriä tilalle?
Ei tilalle mitään muuta kuin rahan säästöä.
Mitä vttua minä teen tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on täysin turhaa muutenkin ja terveydelle haitallista
Kertoisitko nämä haitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne haitat ovat kahdesta kupillisesta päivässä?
Mulla ne oli vatsan kivut jo löysyys, sekä nopeampi syke. Nämä huomasin vasta kun jätin kahvin pois eikä oireita enää ollut. Siihen asti ajattelin että ovat minulle ominaisia asioita.
Nopeampi syke, jonka lisäksi kohottaa verenpainetta...
Samat valittajat menee kahviloihin ja silmiään räpäyttämättä maksaa YHDESTÄ kupillisesta 5 euroa.
Ei oo kahvipaketti kallista. Sais vaikka tuplaantua ja muutaman kupin juo päivässä niin se on alle euron.
Kaikki on suhteellista. Röökin vetäjä laittaa savuna ilmaan askin päivässä, se on toista kymmentä euroa. Ja maksaa sitä, että menettää terveytensä.
Kahvista muka pula ja kaupan käytävät kahvia täynnä kuitenkin vanhaan malliin?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kahvi kahvilassa maksaa? Onko hinnat nousseet.
Kokoomuksen vaaliteltalla kuulemma 9 jöröö muki! (Miten ne voi olla noin vieraantuneita todellisuudesta?) Ei ne kokkareitten rikkaat tuu sinne teltalle kaffetta latkiin. Köyhä tulis mut hällä ei oo varaa moisiin hintsuihin! Tän lisäksi kuulemma Marie keksi maksoi 7 eemelii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne haitat ovat kahdesta kupillisesta päivässä?
Mulla ne oli vatsan kivut jo löysyys, sekä nopeampi syke. Nämä huomasin vasta kun jätin kahvin pois eikä oireita enää ollut. Siihen asti ajattelin että ovat minulle ominaisia asioita.
Nopeampi syke, jonka lisäksi kohottaa verenpainetta...
Itseasiassa tottuneella kahvinjuojalla syke saattaa jopa rauhoittua kun saa kupin kahvia,vaikka yleisestihän kofeiini nostaa sykettä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kahvi oikeasti niin tärkeää? Turhan kallista ja harvoin edes mieli tekee. Se on vain jonkinlainen rituaali. Pärjään hyvin ilmankin.
So du i!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kahvin hinnannousua, kun varastot ovat viime vuotisia ja maahantuonti on tapahtunut viime vuonna ja silti "vanhan" kahvin hinta nousee järjettömästi.
On puhetta, että kahvisato , siis uusi, on jäänyt huonoksi ja ehkä jotkut kahvipensaat eivät ole kestäviä.
Kahvin hinta määritellään raaka-aine markkinoilla, se on vähän niinku pörssitavaraa. Se on tuplat viime vuoteen nähden. Kaupoissa kahvi hinnoitellaan kuukausittan.
En minä löydä mitään huonoa kahvin juonnissa. Mutta hyvää laatua pitää olla. Ainakin minun verenkiertoni tykkää kahvista ja mieli on myös virkeämpi.