Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun alettais taas rakentaa asuntoja, joissa on keittiöt! Vihaan avokeittiöitä!

Vierailija
07.04.2025 |

Todella vaikea löytää asuntoa, jossa olis kunnon keittiö. En voi sietää sitä, että keittön kalusteet on vaan lämäisty olohuoneessa yhdelle seinälle. Halpaa, rumaa ja epäkäytännöllistä rakentamista, joka ei palvele kuin rakennusyhtiöiden etua, mutta on saatu markkinoitua kansalle trendikkäänä.

Kommentit (242)

Vierailija
201/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vähän huithapeli, joten en todellakaan viitsi vahtia ja muistuttaa, että omat sotkut pitää siivota heti. En myöskään halua katsoa niitä koko ajan, eivät häiritse minua, kun niitä ei näe.

Vierailija
202/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAMA, vihaan sitä että keittiön sotkut näkyy olohuoneeseen

Jos vaikka siivoaisit?

Tämä. Yleensä ne sotkut siivotaan kokkailun jälkeen

Vielä fiksumpaa on siivota samalla kun kokkailee.

Joo meillä mummoilla ja muilla sinkuilla se siivoaminen on yksi tapa kuluttaa aikaa, jota meillä on. Perheellisellä sitä vapaata ei niinkään ole kuin yömyöhällä, eikä aina silloinkaan. Ne, jotka nyt kirjoittavat, että kyllä minä ehdin lypsää lehmät, kantaa puut ja vedet, viljellä, kuopsuttaa, ruopsuttaa ja pellon laidalla pyöräyttää jälkikasvun, sanon vaan, että joopajoo. Tunnen kyllä himosiivoojan, joka odottaa käsi ojossa lasiani, kun juon vettä, että ehtii napata sen tiskikoneeseen, etten vaan laita sitä kiillotetulle tiskipöydälle sotkemaan kai lähinnä hänen mielenrauhaansa. Sama henkilö pöyhii sohvatyynyt, kun nousen pois sohvalta. Kun nyt palataan pirttiasumiseen, niin voisi vuolla puulusikan ja kullekin naula seinään lusikkaa varten. Pysyy järjestys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset 2h+k olivat ennen 1h+k

Nykyiset kolmiot ovat entisiä yksiöitä kahdella makuualkovilla.

Vierailija
204/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka siivoaisit?

Keittiötä käytetään muulloinkin kuin ruokaa valmistettaessa. Sen lisäksi jos perheessä on muitakin kuin yksi eikä kaikki ole ole yhtä siistejä, joutuu siinä koko ajan korjaamaan toisten jälkiä tai vahtimaan, että jokainen siivoaa jälkensä. Itse en jaksaisi tuollaista kyyläystä.

Meidän perheessä minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa. Hyvin ovat tavoille oppineet. On ihan oma malli ollut esimerkkinä. Kun minä laitan ruuan, mies kattaa pöydän, pojat korjaa jäljet syönnin päälle, toki myös me vanhemmat. Myös miehe

Ja sitten heräsit.

Vierailija
205/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei aleta rakentaa. Rakennusliike haluaa voittoa ja avokeittiöt ovat rakennusliikkeiden keksimä asia. Yhdessä huoneessa olohuone sekä keittiö, mutta myydään samaan hintaan kuin olisivat erillään

Paljonko se kipsilevyseinä siinä olkkarin ja keittiön välissä oikeasti toisi lisäarvoa? 

Kun myin omaa kolmiotani (erilliskeittiöllä ilman ovea), niin kaksikin eri ostajaehdokasta miettivät ensimmäiseksi, että saisiko sen keittiön ja olohuoneen välisen seinän poistettua ja tehtyä tilasta avoin.

Vähän aikaa asuttuaan rakentavat seinän takaisin. Laittavat vielä olenkin. Tuttavat  rakentavat seinän saarekkeen yläosaan, kyllästyttyään avoimmuuden ihanuuteen.

Vierailija
206/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää onneksi rakenneta avokeittiöitä. 

Todellakin rakennetaan, kaikkiin asumismuotoihin.

Eri. Luin myös jostakin, että on palattu keittiöiden rakentamiseen. Mutta ne vaativat varmaan lisärahoitusta ja mahdollisuutta vaikuttaa suunnitteluun jo varhaisessa vaiheessa. Ei näihin gryndereiden halpis-kopperotaloihin sellaisia tehdä.

Vierailija
207/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka siivoaisit?

Keittiötä käytetään muulloinkin kuin ruokaa valmistettaessa. Sen lisäksi jos perheessä on muitakin kuin yksi eikä kaikki ole ole yhtä siistejä, joutuu siinä koko ajan korjaamaan toisten jälkiä tai vahtimaan, että jokainen siivoaa jälkensä. Itse en jaksaisi tuollaista kyyläystä.

Meidän perheessä minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa. Hyvin ovat tavoille oppineet. On ihan oma malli ollut esimerkkinä. Kun minä laitan ruuan, mies kattaa pöydän, pojat korjaa jäljet syönnin päälle, toki myös me vanhemmat. Myös miehe

Olet nyt sekoittanut oman elämäsi amerikkalaiseen saippuasarjaan. Niissä  loppukohtauksessa jouluaattona alkaa taivaalta leijailla suuria lumihiutaleita ja kadonnut koira palaa perheen suukoteltavaksi. Kaikki halaavat ja lumi leijailee.

Vierailija
208/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu 5v itse suunnittelemassa talossa ja meillä on kulmakeittiö olohuoneen jatkeena. 55 neliötä tämä keittiö/olohuone yhdistelmä ja ollaan tykätty ihan hirveästi. Keittiössä tulee vietettyä kumminkin päivän aikana paljon aikaa, niin mukava seurustella samalla muun perheen kanssa kun koululaisetkin tulevat tekemään läksyjään siihen. Pienin askartelee ja puuhailee omiaan näköetäisyydellä. 

Vierailija
209/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä mummoilla ja muilla sinkuilla se siivoaminen on yksi tapa kuluttaa aikaa, jota meillä on. Perheellisellä sitä vapaata ei niinkään ole kuin yömyöhällä, eikä aina silloinkaan. Ne, jotka nyt kirjoittavat, että kyllä minä ehdin lypsää lehmät, kantaa puut ja vedet, viljellä, kuopsuttaa, ruopsuttaa ja pellon laidalla pyöräyttää jälkikasvun, sanon vaan, että joopajoo. Tunnen kyllä himosiivoojan, joka odottaa käsi ojossa lasiani, kun juon vettä, että ehtii napata sen tiskikoneeseen, etten vaan laita sitä kiillotetulle tiskipöydälle sotkemaan kai lähinnä hänen mielenrauhaansa. Sama henkilö pöyhii sohvatyynyt, kun nousen pois sohvalta. Kun nyt palataan pirttiasumiseen, niin voisi vuolla puulusikan ja kullekin 

En ole himosiivoaja mutta pidän järjestyksestä ja siisteydestä. 4 lapsesta, 3 taloraksasta, töistä ja molempien työreissuista huolimatta. Ikinä en ole yöllä siivonnut tai ruokaa tehnyt, illalla kyllä haudutellut seuraavalle päivälle valmiiksi.

Ja erityisesti keittiö on paikka missä en pidä sotkusta! 

Kuten jo aiemmin kirjoitin täällä siivoan samalla kun teen ruokaa joten ruuan valmistuessa on hellalla vain se pata tai pannu. Tiskit heti koneeseen pois silmistä. Juhlissakin vie pari minuuttia ruokalajien välillä laittaa osa koneeseen ja loput siististi tiskipöydälle. Eikä ne näy ruokaikutilan pöytään tai sohvalle

Vierailija
210/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosta keittiöstä täälläkin haaveillaan. Kunnon keittiö on kodin sydän.

Meillä on ollut jokaisessa talossamme (3) iso AVOkeittiö 20-30m2.

Ehdottomasti koko kodin ja kaikkien juhlien sydän! 

Kaapistot 3 seinällä, iso saareke jota rakastan. Erillinen ruokailutila muutaman askeleen päässä.

En viihtyisi erillisessä keittiössä

Puhut eri asiasta, kuin nämä nykyiset kopperot, joissa on yhden ns. monitoimihuoneen yksi seinä ns. keittotila. Tiskit, roskat, sapuskat, jääkaapit astiat ja keittiötarvikkeiden ja kuivaruuan säilytykset siinä telkkarin vieressä, sohvaa vastapäätä. Valtavat keittiö, saareke, ruokailutilat ovat ihan eri juttu. 

Kuulepa. Mun poikani asuu Helsingissä v.2022 rakennetussa talossa. Noin 20-neliöinen huone jossa yhdellä seinällä keittiö. Kyllä, on jääkaapit ym olemassa siinä telkkarin ja sohvan lähellä.

Minä taas asun 1930 rakennetussa talossa. Tuvassa on 20 neliötä ja yhdellä seinällä keittiö, kuten on jo sen 100 vuotta ollut. Kyllä, on jääkaapit olemassa siinä telkkarin ja sohvan lähellä.

Että ei tämä todellakaan mikään uusi juttu ole 😄

Vierailija
211/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokeittiöllä saadaan kolmion hinta kaksiosta,samoilla neliöillä ja rakennuskustannuksilla.

Tämä! 

Ei tarvi rakentaa sisäseiniä, ovia, ikkunaa. Kätevää ja halpaa! Asunnon hinta kuitenkin 4000+ €/m2. Josta iso osa leivottu tietysti yhtiölainaan. Herkullista!

Vierailija
212/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin samassa talonyhtiössä katsastamassa myynnissä olleet. Ostin sen, josta ei ollut "päivitetty" toimivasta erilliskeittiöllisestä asunnosta "avaraa". ja "tilantuntuista". Kun ei se tila oikeasti lisäänny, vaikka seinät poistetaan, pitää vaan tehdä kaikki eri elämäntoiminnot typerästi yhdessä huoneessa  Puhuin samalla 30 000 hinnanalennusta, kun oli sitä "remppakuntoisuutta", ja asunnosta "voi tehdä niin ihanan avaran kuin naapurissa", kuten välittäjä markkinoi. Kyllä ihmiset on tyhmiä, mutta mulle sopii.

Vierailija
213/242 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei aleta rakentaa. Rakennusliike haluaa voittoa ja avokeittiöt ovat rakennusliikkeiden keksimä asia. Yhdessä huoneessa olohuone sekä keittiö, mutta myydään samaan hintaan kuin olisivat erillään

Paljonko se kipsilevyseinä siinä olkkarin ja keittiön välissä oikeasti toisi lisäarvoa? 

Kun myin omaa kolmiotani (erilliskeittiöllä ilman ovea), niin kaksikin eri ostajaehdokasta miettivät ensimmäiseksi, että saisiko sen keittiön ja olohuoneen välisen seinän poistettua ja tehtyä tilasta avoin.

Minulla on myös kolmiossa erillinen keittiö ja haluaisin kaataa seinän, mutta se ei käsittääkseni ole tässä mahdollista, joten pärjätään tällä.

Minä kaadatin seinän. Keittiö oli ahdas, jos sinne laittoi ruokapöydän. Jos ruokapöydän laittoi olohuoneeseen, niin siitä tuli ahdas ja keittiössä oli turhaa tilaa. Voihan joku tuleva omistaja rakentaa seinän, mutta tuskin haluaa sitä alkuperäiseen paikkaan.

Vierailija
214/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että kaikille päiväuni? Joissakin perheissä välittäminen näkyy, myös meidän perheessä. 

Vierailija
215/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä amerikkalaisista saippuasarjoista mitään. Onko sinun haaveesi, joka ei toteudu. Sain aamulla suukon mieheltäni ja halauksen 18 vuotiaalta pojaltani. Ai niin ja kun 28 vuotias poikani tulee pitkän matkan takaa kylään saan halsuksen ja suukon ja niin myös pojanpojalta. Minkäs teet?!

Vierailija
216/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen Aravasäännöissä oli että keittiön ja vessan välillä piti olla kaksi ovea. Jossain vaiheessa se muuttui.

Ja monia muita sääntöjä oli rakentamiseen liittyen ennen, ei saanut rakentaa ikkunattomia maakuhuoneita, Kalasatamaan tai Jätkäsaareen valmistuu nykyään sellaisia asuntoja myös joissa ei ole ikkunaa makuuhuoneessa, ei ennen olisi hyväksyttä.

Ikkunaton makuuhuone on nimeltään alkovi. 

Vierailija
217/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ikähaitarissa ap on? 

Vierailija
218/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosta keittiöstä täälläkin haaveillaan. Kunnon keittiö on kodin sydän.

Meillä on ollut jokaisessa talossamme (3) iso AVOkeittiö 20-30m2.

Ehdottomasti koko kodin ja kaikkien juhlien sydän! 

Kaapistot 3 seinällä, iso saareke jota rakastan. Erillinen ruokailutila muutaman askeleen päässä.

En viihtyisi erillisessä keittiössä

Puhut eri asiasta, kuin nämä nykyiset kopperot, joissa on yhden ns. monitoimihuoneen yksi seinä ns. keittotila. Tiskit, roskat, sapuskat, jääkaapit astiat ja keittiötarvikkeiden ja kuivaruuan säilytykset siinä telkkarin vieressä, sohvaa vastapäätä. Valtavat keittiö, saareke, ruokailutilat ovat ihan eri juttu. 

Kuulepa. Mun poikani asuu Helsingissä v.2

Sata vuotta sitten näitä asuntoja kutsuttiin hellahuoneiksi ja niissä saattoi asua kokonainen perhe. 

Vierailija
219/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on vähän huithapeli, joten en todellakaan viitsi vahtia ja muistuttaa, että omat sotkut pitää siivota heti. En myöskään halua katsoa niitä koko ajan, eivät häiritse minua, kun niitä ei näe.

Onko tämäkin amerikkalaisesta saippuasarjasta? En oikeasti usko, että tuollaisia vätyksiä on olemassa! Mun isä 77v, mies 59v, veli 55v jne ikää alaspäin poikiani ja siskon poikia myöten hallitsee jälkien siivoamisen. Ei voida olla ainoa saippuasarja perhe lumisateineen.

Vierailija
220/242 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka siivoaisit?

Vielä fiksumpaa on siivota samalla kun kokkailee.

Joo meillä mummoilla ja muilla sinkuilla se siivoaminen on yksi tapa kuluttaa aikaa, jota meillä on. Perheellisellä sitä vapaata ei niinkään ole kuin yömyöhällä, eikä aina silloinkaan. Ne, jotka nyt kirjoittavat, että kyllä minä ehdin lypsää lehmät, kantaa puut ja vedet, viljellä, kuopsuttaa, ruopsuttaa ja pellon laidalla pyöräyttää jälkikasvun, sanon vaan, että joopajoo. Tunnen kyllä himosiivoojan, joka odottaa käsi ojossa lasiani, kun juon vettä, että ehtii napa

Ei kukaan ole palaamassa mihinkään menneen maailman tunkkaisiin käytäntöihin, kuten 60-lukulaisiin erilliskeittiöihin.