Kiitos v...un Trump, eläkesäästöt sulaa silmissä
Koko alkuvuosi on tultu globaalisti alamäkeä epävarmuuden vuoksi tuon pellen valinnan johdosta. Viime viikolla sitten rysähdettiin noin 10%. Tänään on Hong Kong pörssi romahtanut historiansa suurimman päivälaskun 16%. Nyt sitten lähti kultakin romahtamaan.
Miten tässä eläkesäästöjään suojaa, kun hajauttaminenkaan ei toimi. Kiitos hemmetin porkkananaama tulliesi kanssa.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vain myyjät olemaan loppu, kukaan ei enää myy vaan on mielummin bagholder vaikka maailman tappiin, että saa omansa pois?
Moni varmaan myynyt pois riskiosakkeensa ja istuu nyt käsien päällä. Isot pelurit puolestaan ovat alkaneet jo ostella alihintaisia osakkeita. Mutta jos tänään vedetään taas mattoa jalkojen alta, piensijoittajat alkavat taas myydä.
Olisit käyttänyt ne rahat itseesi etkä työntänyt toisten sijoitushuijareiden taskuun. Minä olen sijoittanut itseeni kaikki minun rahat, eikä kaduta pätkääkään. Olen saanut paljon hauskoja kokemuksia ja elämyksiä. Minä elän vain yhden kerran, enkä elä tätä yhtä ja ainokaista elämääni rahan takia.
20v päästä se ole mikhään, katoppa käyriä, aina menee ylös ja alas. Nyt vaan silmät kiinni ja älä tee mitään. Tai siis nythän on oaras aika ostaa.
Vierailija kirjoitti:
20v päästä se ole mikhään, katoppa käyriä, aina menee ylös ja alas. Nyt vaan silmät kiinni ja älä tee mitään. Tai siis nythän on oaras aika ostaa.
Tämä, hitto jos nyt ois rahaa enemmän sitä saisi tehtyä eläkerahat hetkessä. Ostaisin nyt kaikella mitä on laittaa.
Nyt sotateollisuutta alennuksesta.
Eilen oli kyllä tilaisuus rikastua. Onnittelut niille, joilla oli fyffeä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli kyllä tilaisuus rikastua. Onnittelut niille, joilla oli fyffeä.
Rheinmetallin osake nousi päivän sisällä 28 %. Ei ois paha päivätuotto jos ois treidannut. Ja tänään vielä lisää nousussa.
Siis miten ihmiset on noin pihalla vieläkin siitä mitä täällä on vuosisadat meitä huijattu. Ottakaa nyt selvää asioista ja historiasta, myös siltä osin, mitä normaalit historiankirjat kirjoittavat.
Ei tämä hetki ole muuta kun vapautus siitä.
Jenkki-tuotteet boikottiin...
-Apple
-Microsoft (Linux tilalle)
-Coca-Cola
-Whirlpool
-Tesla
-HD
-X
Piti hyödyntää kurssinousua. Realisoin tappioita 500 eurolla. Nyt vähän huojentuneempi olo, koska käteiskassa kasvoi samalla yli 10k. Yritän myydä myös toisen vastaavan possan, mutta siinä minimivaatimus nollatulos.Olin siis viime torstaina liian hätäinen. Odottelin koko päivän kurssireaktioita ja kun niitä ei liiemmin tullut, iskin lopulta käteni isosti saveen klo 18.20.
Ei nykyihminen kestäisi päivääkään ilman amerikkalaisia tuotteita. Ne omistaa kuitenkin lähes kaiken.
Olisit sijoittanut pääomasuojattuihin.
Vierailija kirjoitti:
Jenkki-tuotteet boikottiin...
-Apple
-Microsoft (Linux tilalle)
-Coca-Cola
-Whirlpool
-Tesla
-HD
-X
Noista kotona 3 vuotta vanha Ipad. Tykkään, että on hyvä vehje.
Töissä Microsoft.
Muista tuotteista/palveluista ainoa paheeni on Facebook. Aika vaikea luopua.
Vapaa-ajalla on tullut juotua kalifornialaisia Chardonnay-valkkareita. Niitä voisi ehkä boikotoida jatkossa ja siirtyä ranskalaisiin Rieslingeihin.
En jaksa uskoa siihen, että tämä menee ohitse nopeasti. Ostin viime viikolla aot:lle Norttia ja Mantaa yhteensä 33 300 eurolla ja nyt ne kaikki on myyty pois. Tappiota tuli yhteensä 1490 euroa, eli reilut -4.5%. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun tulee takkiin, eli pieni hinta mielenrauhasta.
Ja tulihan noita Trump-tappioita kuitattua jo maaliskuussa, esim. Pfizerista tuli takkiin 1200 euroa, tarkkaan ottaen reilut -8%. Jos olisin jatkanut omistamista, tilanne olisi paljon pahempi, valuuttakurssimuutos mukaan lukien tilanne olisi nyt -17%. Pakko hyväksyä, että poliittisille virtauksille ei voi oikein mitään, ja että intuitiota kannattaa uskoa.
Ostin Norttia ja Mantaa myös ost:lle yhteensä 20 tonnilla, mutta noiden kanssa aion elää vähintään ensi kevääseen saakka. Luotetaan siihen, että ovat viimeistään osinkok**man aikaan plussalla.
Ei ole kivat ajat kaltaiselleni sijoittajalle, joka ollut mukana kuvioissa alle vuoden.
Kyllähän se siltä näyttää, että huomenna tullaan lujaa alas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se siltä näyttää, että huomenna tullaan lujaa alas.
Mihin tämä näkemys perustuu?
Kukaan ei tunnu oikeasti tietävän sijoittamisesta mitään, nordnetin keskusteluissakin vaan näitä "ostohousut jalkaan"-ölisijöitä jotka aina ostamassa halpoja osakkeita ja paska lappu jos ei nousekaan.
Alkaa vain myyjät olemaan loppu, kukaan ei enää myy vaan on mielummin bagholder vaikka maailman tappiin, että saa omansa pois?