Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PSSD ja elämänkumppanin löytyminen

Vierailija
06.04.2025 |

Olen mielestäni hyvässä kunnossa oleva nainen, ok näköinenkin, enkä edes vielä 40vuotta ja olen kärsinyt pssd:sta monta vuotta. Ssri- lääkitystä söin silloin vain pari kuukautta ja tämä oli lopputulos. Eli kykenen sen harrastamiseen, mutta en koe saavani samanlaista nautintoa kuin ennen. Tämä liittyy muihinkin elämän osa-alueisiin. Käyn töissä ja muutenkin elämä sujuu ok. Koen kuitenkin että voisin osata vielä rakastaa kumppania. Rakastan myös lapsiani. Etsin luotettavaa turvallista kalliota johon voin nojata ja haluan myös itse olla se tuki ja turva. Ja haluan että kumppani ymmärtäisi sen, että luultavasti tämä on pysyvää. Löytyykö mistään sellaista ihmistä, joka hyväksyisi tämän? Vai hyväksynkö kohtaloni ja vietän loppuelämäni ilman kumppania? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä vielä vaihtoehtoja jäljellä.

1. Mies jota seksi ei kiinnosta tai joka on impotentti.

2. Jos sinä kuitenkin olet valmis harrastamaan seksiä miehen iloksi ja pystyt vaikka näyttelemään, ettei se ole täysin vastenmielistä/vain velvollisuuden täyttämistä, niin eiköhän se olisi monille miehille OK.

3. Et harrasta seksiä, mutta annat miehelle luvan harrastaa seksiä muualla.

Vierailija
2/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pssd?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pssd?

Mielialalääkkeet aiheuttavat usein tunnottomuutta sukukalleuksissa ja niin muodoin vaikeutta saada orgasmia. Jos vaiva jää krooniseksi lääkkeiden lopettamisen jälkeenkin, on kyseessä aakkossoppa.

Vierailija
4/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vuoden verran ollut ilman seksiä kun kumppani popsii ssri lääkkeitä. Olen viittä vaille että haluanko erota vai en. Minulle seksi on yksi tärkrimmistä asioista suhteessa sen tuoman läheisyyden takia. En vain pysty seurustelemaan ilman sitä. Olemme puhuneet asiasta, mutta menemme tietysti hänen oman mielenterveytensä edellä. Mutta pakko myöntää, että olen aivan loppu ja haluaisin vaikka keneltä sitä seksiä.

Vierailija
5/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää koko lääketeollisuus ja pistää vihaksi, että se vie ihmisen seksi halut.

Vierailija
6/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt vuoden verran ollut ilman seksiä kun kumppani popsii ssri lääkkeitä. Olen viittä vaille että haluanko erota vai en. Minulle seksi on yksi tärkrimmistä asioista suhteessa sen tuoman läheisyyden takia. En vain pysty seurustelemaan ilman sitä. Olemme puhuneet asiasta, mutta menemme tietysti hänen oman mielenterveytensä edellä. Mutta pakko myöntää, että olen aivan loppu ja haluaisin vaikka keneltä sitä seksiä.

Minäkin popsin aikoinani ja se aiheutti tuota tunnottomuutta, mistä ei luonnollisestikaan etukäteen varoiteltu. Haluttomutta ei aiheuttanut. Jos olisin ollut tietoinen, että voi tulla pysyväksi jäävä haitta, niin en olisi edes kokeillut moisia (itselleni) turhia nappuloita. 😬 Onneksi ei jäänyt pysyviä vaikutuksia.

Vierailija
7/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon törmännyt tutkimukseen, jossa häiriöön on annettu sähköimpulssihoitoa. Mulla on kokemusta sisään laitettavasta tens-laitteesta. Sillä onnistuu sähköttää klitoristakin. Omalla kohdallani ollut vaikutusta seksuaalisiin toimintoihin.

Vierailija
8/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä nainen vai mies ja onko tosiaan tässä tapauksessa seksi loppunut ihan kokonaan kaikissa muodoissa? T: m 26 v 

Vierailija
9/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Itsekin olen ennen ko lääkkeitä ollut seksuaalisesti hyvin halukas ja ymmärrän että "normaaleilla" ihmisillä on haluja. Juuri tämän vuoksi on hyvin vaikeaa löytää ihmistä, joka on hyvin ymmärtäväinen tämän asian suhteen. 

En halua avointa suhdetta, taudit pelottaa ja en koe sitä omien arvojen mukaiseksi. En tuomitse avoimia suhteita, mutta läheltä nähtyäni kyseistä toimintaa, niin kyllä se usein aiheuttaa mielipahaa jollekkin osapuolelle.

Lääkärit ei ymmärrä ja tarjoaa jotain seksuaaliterapiaa. Se ei ole siitä kiinni. Testosteronihoitoa on ehdotettu, siinäkin on riskinsä. Mutta ehkä kokeilen sitäkin. En olisi koskaan aloittanut ssri- lääkkeitä, jos olisin tiennyt että se voi aiheuttaa pysyvää haittaa lääkkeen lopetuksen jälkeen. 

Ap

Vierailija
10/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä nainen vai mies ja onko tosiaan tässä tapauksessa seksi loppunut ihan kokonaan kaikissa muodoissa? T: m 26 v 

Olen mies ja naiseni lopetti seksin kokonaan kaikissa muodoissa kyllä.

Vierailija
11/11 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi naisena elää parisuhteessa, jossa tietäisin kumppanin kärsivän läheisyyden ja seksin puutteesta. Ottakaa asia rohkeasti esille. Itse tiedän että seksi kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Itse etsin varmaan jo jotain normista poikkeavaa suhdetta.

AP