jos haluan tarkastella omia sairaalan papereitani... minne otan yhteyttä?
Kommentit (7)
Minä pyysin synnäriltä tiedot molemmista synnytyksistäni, syyksi kerroin synnytyskertomusten kirjoittamista lasten muistoksi. Ei ollut mitään ongelmia, sain kopiot kaikista ja kätilöt jopa auttoivat suomentamaan outoja termejä.
Kaikilla on oikeus saada potilastietonsa nähtäväksi, eikä siihen tarvi kertoa edes mitään syytä.
kirjallisesti. Ei voi tilata puhelimitse!
saa lomakkeita joilla voi tilata paperit kotiin. Saattaa kestää jopa muutaman kuukauden mutta paperit saat kyllä. Näin ainakin minä sain kun oli kaikkea epäselvyyttä. Odotella kyllä tosiaan piti kuukausia
olin tuolloin ollut juuri synnyttämässä TYKS:ssä tokaa kertaa (2005) ja pyysin synnärillä kätilöltä voisinko saada itselleni kopiot ensimmäisestä ja toisesta synnytyksestä, kun ne tapahtumat kuitenkin on aika lailla sumun peitossa ja vaikea muistaa myöhemmin. kätilö vaan sanoi että on just tullu jotkut uudet säännökset ettei voi saada kirjallisena, vaan ne käydään vaan suullisesti äidin kanssa läpi enne kotiuttamista. pitäis vissiin kuitenkin kysellä perään kun on sen verran jäänyt kaivelemaan toi juttu.
Vierailija:
olin tuolloin ollut juuri synnyttämässä TYKS:ssä tokaa kertaa (2005) ja pyysin synnärillä kätilöltä voisinko saada itselleni kopiot ensimmäisestä ja toisesta synnytyksestä, kun ne tapahtumat kuitenkin on aika lailla sumun peitossa ja vaikea muistaa myöhemmin. kätilö vaan sanoi että on just tullu jotkut uudet säännökset ettei voi saada kirjallisena, vaan ne käydään vaan suullisesti äidin kanssa läpi enne kotiuttamista. pitäis vissiin kuitenkin kysellä perään kun on sen verran jäänyt kaivelemaan toi juttu.
...Lahdessa ainakin menet kyseisen sairaalan arkistoon suoraan.