Perjantaina piti olla työhaastattelu mutta ilmoitettiin paikalla että paikka on jo täytetty
Myöhemmin iltapäivällä ilmoitus on julkaistu uudelleen työmarkkinatoriin. Mitä ihmettä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli vain yksi hyvä hakija, joka perui.
Ja silti ap kutsuttiin haastatteluun?
Ei kuulosta sellaiselta firmalta, jonne valitsematta jättämistä kannattaisi jäädä harmittelemaan.
Näin on minullekin, haastatteluun olin menossa, tuntia ennen peruttiin kun paikka täytettiin toisella hakijalla. Viikon päästä oli paikka uudestaan haussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä haastatella vain yhtä, joten monesti kutsutaan ns. täytehaastateltavia.
Henkilötietoja vain keräävät ja myyvät eteenpäin. Tätä on Suomi 2025.
Vierailija kirjoitti:
Henkilötietoja vain keräävät ja myyvät eteenpäin. Tätä on Suomi 2025.
Siksi itse laiten hakemuksiin aina feikit tiedot
Näitähän käy. Mut kutsuttiin kerran haastatteluun, jonne pääsi vain omalla autolla. Ei ollut bensaa tarpeeksi, joten lainasin kympin kaverilta sitä varten. Perillä sanottiin, että paikka on täytetty. Vitutti.
Minua haastateltiin kerran puhelimessa ja sanottiin, että hyvä mahdollisuudet. Kehotettiin jo selvittämään nykyiseltä työnantajalta irtisanomisasioista ja luvattiin kohta kutsua paikan päälle. Ei kuulunut mitään, vaan nettiin ilmestyi uusi hakuilmoitus samaan työpaikkaan. Soitin ja kysyin mikä homma, niin kuulemma minun koulutuksellani ei ollut mitään mahdollisuuksia kyseiseen työpaikkaan. Melkoista pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotkut kutsuu kai huvikseen! ehkäpä tuli parempaa menoa... niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, niin paikkoihin ei tule tuhansia hakemuksia, mutta ei välttämättä edes sitä ainuttakaan jolla olisi se 20vuoden kokemus ja pätevyys jo 25vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minua haastateltiin kerran puhelimessa ja sanottiin, että hyvä mahdollisuudet. Kehotettiin jo selvittämään nykyiseltä työnantajalta irtisanomisasioista ja luvattiin kohta kutsua paikan päälle. Ei kuulunut mitään, vaan nettiin ilmestyi uusi hakuilmoitus samaan työpaikkaan. Soitin ja kysyin mikä homma, niin kuulemma minun koulutuksellani ei ollut mitään mahdollisuuksia kyseiseen työpaikkaan. Melkoista pelleilyä.
Tällainen työnantajien ylimielisyys yleistyi 90-luvun laman aikana. Silloin suorastaan naureskeltiin firmoissa työnhakijoille. Ehkä tämä on nyt palannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä haastatella vain yhtä, joten monesti kutsutaan ns. täytehaastateltavia.
Mistä voi tietää olevansa ns. täytehaastateltava? Eihän kukaan sellainen halua olla ja tuhlata omaa aikaansa.
Samat ihmiset saattavat vastata firman rekryistä ja pelleillä siinä. Vapaa-ajallaan kirjoittelevat tällekin palstalle, kuinka laiskoja työttömät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää olevansa ns. täytehaastateltava? Eihän kukaan sellainen halua olla ja tuhlata omaa aikaansa.
Eihän sitä voikaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli paljastaa kyseinen firma, mutta en kehtaa. Sanon sen verran, että oli Heinolassa.
Tuntuu olevan nykyaikaa tuollainen ihme pelleily, mutta ehkä ihan hyvä vaa, ettei ole sitten "päässyt".
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan nykyaikaa tuollainen ihme pelleily, mutta ehkä ihan hyvä vaa, ettei ole sitten "päässyt".
GDPR:ään vedoten voi poistattaa tiedot järjestelmästä.
Törkeää toimintaa. Minulle sanottiin kerran viestillä, kun eivät valinneeet työhön, että nyt vain reippaasti hakemaan muita paikkoja ja kerryttämään työkokemusta. Ihan kuin olisin ollut jokin maailman laiskin ihminen, vaikka työnhakua tein joka kuukausi ja merkkasin aina sen oikean paikkamäärän työmarkkinatorille.
Toisekseen miten sitä voi kerryttää jos ei pääse koskaan kerryttäämään sitä, kun moneen työpaikkaan ei riitä vähäinen kokemus,vaikka osaamista olisi ja vastassa ylimielisesti työttömistä ajattelevat pikkupomo.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksihän sitten ei ap:ta kutsuttu uuteen haastatteluu vaan avattiin paikka uusiksi?