Avioero ja seurustelu
Mies on asumuserossa ja avioero on kesken, kesällä päättyy harkinta-aika. Ollaan tapailtu noin 1 kk,
missä vaiheessa on ok seurustella?
oletteko alkaneet seurustella ja uuteen parisuhteeseen jo harkinta-aikana? Tarkoitan niin että kumppania esittelee perheelle, ystäville jne.
Täytyykö odottaa lopullinen ero ennen kuin voi ehdottaa miehelle seurustellaanko ja ollaanko parisuhteessa. Itse en jaksaisi odottaa. Tuntuu tyhmältä odottaa jotain keinotekoista hetkeä kun toisen kanssa viettää paljon aikaa ja haluaisi jo suunnitella tulevaa.
mitään epäilystä ei ole siitä etteikö ero tapahtuisi, siihen luotan 100%.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, joka meni jo uuden kanssa kihloihin vaikka avioero ei ollut vielä lainvoimainen. Sen jälkeen heti naimisiin. Heistä tuli hyvä pari ja ovat olleet nyt yhdessä jo 15 vuotta.
Kiitos :) kaikenlaiset näkemykset kiinnostaa kuulla
toki ymmärrän myös miestä että jos hän haluaa edetä hitaammin se on luonnollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko syypää eroon?
Näin minä ajattelen sinusta kun käyt kynnöllä ukkomiehen luona. Naimisissa ollaan siihen asti kunnes ero on täysin loppuun viety.
Kyllä sitä on erottu henkisesti siinä vaiheessa, kun eropaperit on laitettu vireille. Ne paperityöt tulkoon perässä myöhemmin. Silloin, kun päätettiin nyt erotaan, niin kyllä se oli molemmille selvä asia ja kumpikin alkoi elää omaa elämäänsä samantien.
Miehet ne puhuu mitä vain jotta saisivat pimpsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se mies itse ehdota seurustelua, jos on tosissaan kiinnostunut eikä vain halua eron jälkeistä panoa.
Tätä mietin, että tilanne kuitenkin varmaan sellainen että pitää odottaa miehen aloite seurusteluun koska erossa varmaan käsiteltävää. En vaan itse jaksaisi odottaa. Puhuttu on ja puheiden mukaan ja tekojen (yhteydenpito ym) en ole mikään pano. Hänellä ei ollut seksitön liitto mistä erosi niin ei ole elänyt vuosia missään puutteessa ja muitakin ottajia olisi jos haluaisi pelkkää seksiä hakisi.
apNo miksi etsisi muita kun sulla on lettu valmiiksi jänelle levällään. Kassejaan se käy tyhjäämässä.
Todella kyyninen näkemys rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko syypää eroon?
Näin minä ajattelen sinusta kun käyt kynnöllä ukkomiehen luona. Naimisissa ollaan siihen asti kunnes ero on täysin loppuun viety.
Kyllä sitä on erottu henkisesti siinä vaiheessa, kun eropaperit on laitettu vireille. Ne paperityöt tulkoon perässä myöhemmin. Silloin, kun päätettiin nyt erotaan, niin kyllä se oli molemmille selvä asia ja kumpikin alkoi elää omaa elämäänsä samantien.
Näin olen käsittänyt eron olevan heilläkin. Ap
Oletko kysynyt? Vai kuvitteletko vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Itse aloin seurustella heti kerrottuani exälle erosta. Sen verran kylmä liitto oli ollut ja kaikki erotyö tehty jo viimeisten avioliittovuosien aikana.
Ihan lähimmilleni kerroin uudesta suhteesta heti. Mies kertoi vasta useita kuukausia myöhemmin omille läheisilleen. Kyllä suhde oli jo seurustelusuhde eron harkinta-ajan aikana, ja tunteet oli vahvat.
Näin mies on kertonut myös, hän oli se joka halusi eron ja se oli pitkän ajan päätös mikä oli tehtävä ja hän oli paljon pidemmällä asian käsittelyssä siitä syystä. Lapsia ei kuvioissa
. Ap
Onhan, sinä.
Lettua saa jakaa heti. Kirkollisia toimituksia vasta kun vihervassareiden keksimät sovitteluajat ovat ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko syypää eroon?
Omalta osalta sitä eroa mietittiin kuitenkin pitkään ja lopullinen päätös oli helpotus, että tässä tämä sitten oli. Ihan typerää odottaa jotain avioeropapereita. Olin jo käsitellyt koko eron ennen sitä lopullista päätöstä. Siinä pikkasen harmitti, ettei erottu jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se mies itse ehdota seurustelua, jos on tosissaan kiinnostunut eikä vain halua eron jälkeistä panoa.
Tätä mietin, että tilanne kuitenkin varmaan sellainen että pitää odottaa miehen aloite seurusteluun koska erossa varmaan käsiteltävää. En vaan itse jaksaisi odottaa. Puhuttu on ja puheiden mukaan ja tekojen (yhteydenpito ym) en ole mikään pano. Hänellä ei ollut seksitön liitto mistä erosi niin ei ole elänyt vuosia missään puutteessa ja muitakin ottajia olisi jos haluaisi pelkkää seksiä hakisi.
apNo miksi etsisi muita kun sulla on lettu valmiiksi jänelle levällään. Kassejaan se käy tyhjäämässä.
Todella kyyninen näkemys rakkaudesta.
Ei se mitään rakkautta miehelle ole olet sille laastari jota kyntää. Sopivasti tarjolla. Sinä taas olet ihastunut ukkomieheen, sekään ei ole rakkautta.
Jos se rakastaisi sinua ja olisi kunnollinen mies, niin se kunnioittaisi sinua sekä kaikkia muita osapuolia sen verran, että odottaisi siihen asti ,että ero on todellakin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko syypää eroon?
Oletko kysynyt? Vai kuvitteletko vain?
Olen siis kysynyt ja puhuttu paljon. Ap
Ihan perusjätkä sinne menee minne muna osoittaa. Onnea teidän tulevaisuuteenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko syypää eroon?
Omalta osalta sitä eroa mietittiin kuitenkin pitkään ja lopullinen päätös oli helpotus, että tässä tämä sitten oli. Ihan typerää odottaa jotain avioeropapereita. Olin jo käsitellyt koko eron ennen sitä lopullista päätöstä. Siinä pikkasen harmitti, et
Tätä mieskin sanoo, että harmittaa ettei aiemmin eronnut. Ap
Olen ehkä itse outo, mutta en pitänyt mitään kiirettä siirtyä uuteen suhteeseen ennen kuin koko ero oli hoidettu papereita myöten. Halusin myös olla sinkku ekaa kertaa elämässäni, kun aiempi parisuhde alkoi jo teininä
Onpas katkeraa puhetta täällä. Tapasin aviomieheni tuossa tilanteessa, onnellisesti yhdessä jo yhdeksän vuotta. Aina hyvän miehen joku pian poimii.
Vierailija kirjoitti:
Onpas katkeraa puhetta täällä. Tapasin aviomieheni tuossa tilanteessa, onnellisesti yhdessä jo yhdeksän vuotta. Aina hyvän miehen joku pian poimii.
...ja sama toisinpäin, sama tilanne oli siis itselläkin.
sama
Harkinta-aika päättyy kesällä, eli eropaperit on kirjoitettu luokkaa tammi-helmikuussa. Te olette "tapailleet kuukauden" eli maaliskuun alusta. Mies oli siis sinkkuna peräti noin kuukauden.
Kutsu vain suoraan itseäsi laastariksi, koska se sinä olet. Vähän käy sääliksi että olet niin naiivi ettet sitä kyse näe, mutta elämä opettaa. Kaiken mitä mies sanoo ja erostaan selittää ottaisin erittäin varovaisesti, tuossa tilanteessa useimmat puhuvat silkkaa gaggaa, kunhan uppoaa väliaikaispildeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä itse outo, mutta en pitänyt mitään kiirettä siirtyä uuteen suhteeseen ennen kuin koko ero oli hoidettu papereita myöten. Halusin myös olla sinkku ekaa kertaa elämässäni, kun aiempi parisuhde alkoi jo teininä
Mun mielestä ei mitään outoa. Mutta joskus kai ihmiset saattaa silti tavata jossain ja tutustua ja ihastua vaikka sitä ei niin suunnittele. Ja osa, etenkin miehet mun mielestä, lähtee herkästi deittisovelluksiin niin eihän se ero tule heti esille ei se missään tinderin profiilissa lue
Kun rakastuimme mieheni kanssa, hänen vaimonsa odotti heidän toista lasta. Mutta se ei ollut este meidän aloittaa vakavaa seurustelua. Meillä kaikilla on kuitenkin oikeus olla onnellinen muiden tunteista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Ihan läpsystä vaihto oli. Ei lapsia heillä. Hyvin on sujunut kaikki ja ollaan onnellisia.
🇺🇦🇮🇱
Tästä puuttuu täysin vaihtoehto, että ei saa aloittaa uutta suhdetta. Sehän avioliiton saatesanoissa on luvattu Jumalalle. Toki ei-uskovat päätyvät usein avioeroon melko pienistäkin syistä. Useimmiten "nainen kasvoi ulos" miehestään.