Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin tuntuu että nykyautot ei ole niin laadukkaita kun edes 15 vuotta sitten.

Vierailija
05.04.2025 |

Kaikki tehdään mahdollisimman halvalla ja laadusta tingitään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, älä heittele päättömiä kommentteja.

Vierailija
2/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt merkit myydään lähinnä vanhoilla laatu mielikuvilla ja todellisuus tänä päivänä jo aivan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyt merkit myydään lähinnä vanhoilla laatu mielikuvilla ja todellisuus tänä päivänä jo aivan muuta.

Toyota on yksi näistä ja kyllä minulla on uudehko hybridi toyota ja en kyllä puolustele sen laatua ja viimeistelyä joka on samaa luokka teslan kanssa eli yhtä huonoa.

Vierailija
4/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele, älä heittele päättömiä kommentteja.

Nykyajan autoissa on tolkuttoman kalliita osia. Miten normaaliin perheautoon voi tulla 20 000 euron remppa? Aikoinaan tuollaiset hintapommit olivat ainoastaan eksoottisissa urheiluautoissa tms.

Vierailija
5/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,kyl mä toissapäivänä taas silitin autoni rattia kuinka onkaan ihana auto. Onkos nyt nelisen vuotta vanha..

Vierailija
6/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistajat joutuvat investoimaan paljon tuotekehitykseen, joten kovalla hinnalla yritetään myydä mahdollisimman halpaa. Jopa BMW M5 tason autoista tuon huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt merkit myydään lähinnä vanhoilla laatu mielikuvilla ja todellisuus tänä päivänä jo aivan muuta.

Toyota on yksi näistä ja kyllä minulla on uudehko hybridi toyota ja en kyllä puolustele sen laatua ja viimeistelyä joka on samaa luokka teslan kanssa eli yhtä huonoa.

No ei ehkä vilä yhtä huonoa mutta kyllä toyotan laatu on heikentynyt selvästi parissakymmessä vuodessa.

Vierailija
8/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai,kyl mä toissapäivänä taas silitin autoni rattia kuinka onkaan ihana auto. Onkos nyt nelisen vuotta vanha..

Itse pyyhin viime viikonlopulla. Nyt lähes 20 vuotta vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen syytä.

Vierailija
10/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt merkit myydään lähinnä vanhoilla laatu mielikuvilla ja todellisuus tänä päivänä jo aivan muuta.

Toyota on yksi näistä ja kyllä minulla on uudehko hybridi toyota ja en kyllä puolustele sen laatua ja viimeistelyä joka on samaa luokka teslan kanssa eli yhtä huonoa.

No ei ehkä vilä yhtä huonoa mutta kyllä toyotan laatu on heikentynyt selvästi parissakymmessä vuodessa.

Miten perustelet tämän? Viimeisin 20 vuoden aikana Toyotassa on tapahtunut iso muutos siinä mielessä että tänä päivänä lähes kaikki myytävät uudet Toyotat ovat täyshybridejä tai sähköautoja. Tämä on luonnollisesti lisännyt myös autojen varustelua kun esimerkiksi automaattivaihteisto on nykyään vakiona. Vikaherkkyyttä tämä varusteiden lisääntyminen ei kuitenkaan ole lisännyt ja Toyota on edelleen erittäin luotettava auto. Edes hybridiakkujen vikaantumisia ei tunneta kovinkaan paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen syytä.

EUn syytä. Sähköautouskovaisuus ei ollut hyväksi. Tuo epäonnistui ja nyt kaikki maksavat hintaa.

Vierailija
12/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele, älä heittele päättömiä kommentteja.

Paljon kriittisiä osia tehty muovista metallin sijaan. Tarpeeton määrä rajallisen käyttöiän omaavia elektronisia komponentteja. Pakokaasun kierrätystä imuilmaan joka kuluttaa ja likaa konetta. Suorasuihkutus minkä sivutuotteena imusarja karstoittuu järjettömästi. Start-stop eli lukematon määrä kuluttavia startteja normiajossa. Tukkeutuvia hiukkassuodattimia. Dieseleissä adblue ureatankit jotka jäätyvät rikki kunnon pakkasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4v ikäinen Lexus ja on laadukas. Mikään ei nitise tai natise ja kaikki jämäkästi paikoillaan. Pintamateriaalit laadukasta eikä halpaa ämpärimuovia. Aikaisemmin ollut Nissan, Toyota, Mitsubishi, Kia, Mazda ja ero Lexukseen kuin yöllä ja päivällä. 

Vierailija
14/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 4v ikäinen Lexus ja on laadukas. Mikään ei nitise tai natise ja kaikki jämäkästi paikoillaan. Pintamateriaalit laadukasta eikä halpaa ämpärimuovia. Aikaisemmin ollut Nissan, Toyota, Mitsubishi, Kia, Mazda ja ero Lexukseen kuin yöllä ja päivällä. 

Lexus on toyota sinua on huijattu,,tuosta tuli muuten mieleeni että japanissahan aikanaan lexus ls400 myytiin nimellä toyota celsior joka siis tismalleen sama auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kestävyydellä? teknistä kestävyyttä eli mahdollisimman pitkää käyttöikää, täydellistä vikavapautta vai laatumielikuvaa?

On ihan totta, että joissakin Aasian merkeissä käytetään yhä halpaa ämpämuovia. Tämä ei luo kovin laadukasta laatumielikuvaa, mutta sillä ei ole tekemistä auton teknisen kestävyyden kanssa. 

Ehkä suurimpana riskinä näen varsinkin ensimmäisten sukupolvien hybridit. Niissähän on ikään kuin kaksinkertainen riski rikkoutuville osille, kun on sekä akusto että polttomoottori. Toisaalta toyota on osoittanut, että tästäkin voidaan tehdä suhteellisen luotettava konstruktio, eikä akustonkaan uusimisen tarvitse olla välttämättä hirveän kallista. Mutta riskinsä niissä on, kun ei voi tietää, onko se akuston uusinta 1000 euroa, 5000 euroa vai 15 000 euroa. 

Täyssähkö autot kai ovat pääosin melko luotettavia sähkövoimalinjansa osalta, vaikkakin äärimmäisen kalliita korjata jos vikaantuvat. Muusta teknisestä kestävyydestä en osaa sanoa. Usein varsin suuri omamassa oletettavasti kuluttaa alustan osia ja isokokoisia renkaita melko reippaaseen tahtiin. 

Polttomoottoriautojen viimeinen vuosikymmen eli noin 2015+ sisältää kyllä huomattavan määrän tyyppivikaisia moottoreita, lisäksi on dieseleiden adblue ongelmat. Tarkkana saa olla minkä mallin ja moottorin valitsee. 

Uudemmissa autoissa on ylipäätään enemmän tekniikkaa ja antureita. Oletettavasti nämä ikääntyessään tuottavat harmia käytettyjen omistajille, kun ei voi koskaan tietää, tarkoittakaako jokin varoitusvalo todellista vikaa vai ainostaan jonkin anturin toimintahäiriötä. 

 

 

Vierailija
16/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tarkoitat kestävyydellä? teknistä kestävyyttä eli mahdollisimman pitkää käyttöikää, täydellistä vikavapautta vai laatumielikuvaa?" 

Jokin vanha mk2 Volvo V70 tai MB E-sarja (ehkä ei enää uusimmat versiot) eivät takuulla ole halvimpia tai vikavapaimpia autoja ylläpitää, mutta hyvin pidettynä niillä ajetaan helposti 500 000 - 1 000 000 km.

Vanhemmat Toyotat ja Hondat voivat olla teknisesti vikavapaita, mutta useimmissa moottorit väsähtää 300-400 000 paikkeilla, jos alusta ei ole ruostunut puhki jo sitä ennen.

Monet VAG-konsernin autot taas on esimerkiksi sisustaltaan ja laatuvaikutelmaltaan melko korkeatasoisia, mutta tekninen vikavapaus ja näin ollen pitkäikäisyys eivät useinkaan toteudu.

 

Vierailija
17/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, älä heittele päättömiä kommentteja.

Paljon kriittisiä osia tehty muovista metallin sijaan. Tarpeeton määrä rajallisen käyttöiän omaavia elektronisia komponentteja. Pakokaasun kierrätystä imuilmaan joka kuluttaa ja likaa konetta. Suorasuihkutus minkä sivutuotteena imusarja karstoittuu järjettömästi. Start-stop eli lukematon määrä kuluttavia startteja normiajossa. Tukkeutuvia hiukkassuodattimia. Dieseleissä adblue ureatankit jotka jäätyvät rikki kunnon pakkasella.

Kyllä sen stop startin saa poiskytkettyä dieselpena ei näitä kusikoneita osta.

Vierailija
18/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, älä heittele päättömiä kommentteja.

Paljon kriittisiä osia tehty muovista metallin sijaan. Tarpeeton määrä rajallisen käyttöiän omaavia elektronisia komponentteja. Pakokaasun kierrätystä imuilmaan joka kuluttaa ja likaa konetta. Suorasuihkutus minkä sivutuotteena imusarja karstoittuu järjettömästi. Start-stop eli lukematon määrä kuluttavia startteja normiajossa. Tukkeutuvia hiukkassuodattimia. Dieseleissä adblue ureatankit jotka jäätyvät rikki kunnon pakkasella.

Just näin!

Vierailija
19/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun autoihin alkoi tulla elektroniikkaa, käytännössä 2000 luvun vaihteessa, autot ei kestä enää samalla tavalla ajoa. Osassa saattaa olla jopa ns. hajoamaan suunniteltuja komponentteja että saadaan vauhditettua osamyyntiä.

Vierailija
20/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt merkit myydään lähinnä vanhoilla laatu mielikuvilla ja todellisuus tänä päivänä jo aivan muuta.

Toyota on yksi näistä ja kyllä minulla on uudehko hybridi toyota ja en kyllä puolustele sen laatua ja viimeistelyä joka on samaa luokka teslan kanssa eli yhtä huonoa.

No ei ehkä vilä yhtä huonoa mutta kyllä toyotan laatu on heikentynyt selvästi parissakymmessä vuodessa.

Miten perustelet tämän? Viimeisin 20 vuoden aikana Toyotassa on tapahtunut iso muutos siinä mielessä että tänä päivänä lähes kaikki myytävät uudet Toyotat ovat täyshybridejä tai sähköautoja. Tämä on luonnollisesti lisännyt myös autojen varustelua kun esimerkiksi automaattivaihteisto on nykyään vakiona. Vikaherkkyyttä tämä varusteiden lisäänt

valitettavaa, erittäin valitettavaa tuo että se automaattivaihteisto pistetään siihen vakiona. Siellä ei arvosteta ollenkaan kuskeja, jotka osaavat ja haluavat ajaa.