Voiko lentää pitkän lennon jos jaloissa suonikohjuja?
Ei näitä koskan säre tai mitään mutta sellaisi möllyköitä jaloissa
Kommentit (30)
Kysy lääkäriltä.Voi saada tulpan. Itse samassa tilanteessa.
Kyllä mä olen lentänyt koko aikuisikäni.
Vierailija kirjoitti:
Kysy lääkäriltä.Voi saada tulpan. Itse samassa tilanteessa.
No mulla ois jo pian se lento. Että kerkeeäkö enää edes mitään sukkia antaa?
Kysy verisuoniin erikoistuneelta lääkäriltä mitä suosittelee kun näkee jalkasi ja terveydentilasi. Jos on esimerkiksi 50kg ylipainoa, tupakoit, kärsit korkeasta verenpaineesta ja olet huonokuntoinen, niin se vaikuttaa enemmän kuin suonikohjut itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Kysy verisuoniin erikoistuneelta lääkäriltä mitä suosittelee kun näkee jalkasi ja terveydentilasi. Jos on esimerkiksi 50kg ylipainoa, tupakoit, kärsit korkeasta verenpaineesta ja olet huonokuntoinen, niin se vaikuttaa enemmän kuin suonikohjut itsessään.
En ole mitään noita, olen hoikka. Meillä on vai suvussa tuota suonikohju vikaa.
Sukkia myydään Prismassa. Ja hätätilanteessa apteekista tai lentokentältä voi ostaa.
Pitää ainakin peittää hyvin. Ovat inhottavan näköisiä ja jotkut idarit eivät käytä pitkiä housuja.
Käyt jaloittemassa aina kun mahdollista, nukuthan yönkin kai sängyssä maaten? Ei se sen kummoisempi ole. Mutta liiku hyvin ennen ja jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sukkia myydään Prismassa. Ja hätätilanteessa apteekista tai lentokentältä voi ostaa.
Myydäänkö? Sopivatko samat sukat kaikille, esim sama vahvuus? Että voi vain omin päin ostaa? Kannattaako ostaa naisten vai miesten puolelta jos on tosi pitkä ihminen? mIhin asti sukat pitäisi ulottua?
Itsellä tuli iso suonikohju jo ekassa raskaudessa 21 vuotiaana. Sen jälkeen olen lentänyt kymmeniä kaukolentoja. Ei tulppia ainakaan vielä. Suonikohju on kasvanut, mutta ei oireile. Harkitsen kyllä arviota, suostuvatko sen julkisella poistamaan. Menee pakaran alta nilkkaan ja koholla/makkaralla koko matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Käyt jaloittemassa aina kun mahdollista, nukuthan yönkin kai sängyssä maaten? Ei se sen kummoisempi ole. Mutta liiku hyvin ennen ja jälkeen.
Tuskin se makaaminen on riski kun silloin just maataan :D Lenteässä istutaan ja eikö siinä ole joku eri paine, tai jotain. En tiedä, jostain luin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ainakin peittää hyvin. Ovat inhottavan näköisiä ja jotkut idarit eivät käytä pitkiä housuja.
Muistathan sinäkin peittää suusi kun tuollaista kakinhajuista ripulia sieltä valuu.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tuli iso suonikohju jo ekassa raskaudessa 21 vuotiaana. Sen jälkeen olen lentänyt kymmeniä kaukolentoja. Ei tulppia ainakaan vielä. Suonikohju on kasvanut, mutta ei oireile. Harkitsen kyllä arviota, suostuvatko sen julkisella poistamaan. Menee pakaran alta nilkkaan ja koholla/makkaralla koko matkalta.
Onhan se esteettinen vika suurilta osin. Itselläniki noita vaikka en ole lihva, en polta tai elä epäterveellisesti:/ Tai ollut edes raskaana.
noita painesukkia saa marketeista kanssa ne jalkaan ja kävelyä ennen lentoa ja lennon jälkeen,asperiini tms.lääkkeet voi ohentaa verta hieman.
Vierailija kirjoitti:
noita painesukkia saa marketeista kanssa ne jalkaan ja kävelyä ennen lentoa ja lennon jälkeen,asperiini tms.lääkkeet voi ohentaa verta hieman.
Ai esim tälläiset?
https://www.prisma.fi/tuotteet/100186150/vogue-support-travel-socks-tuk…
mutta onko väliä, mihin asti sukka oluttuu? Olen aika pitkä niin pitäisikö ostaa mieluummin miesten puolelta.... Ettei ole sitten enempi haittaa kuin hyötyä.
Laita tiukat treenitrikoot, mammamallia.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa herkkä pikku itkupilli. Luultavasti itse aivan saakelin ruma, tyhmän lisäksi.
En tiedä, mutta jotkut pitävä kompressiosukkia lentojen ajan. Voisit googlata, tuli äkkiä mieleen, mutten nyt ehdi enempää selvittää kun vaan käväsin palstalla!