Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä satuilet motivaatiotekijöiksi työhaastatteluissa?

Vierailija
05.04.2025 |

Minä väitän haluavani työpaikan yrityksen arvojen takia.

Niitä ei edes tarvitse tarkistaa, kun kaikissa firmojen nettisivuilla lukee samat asiat.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvan kiinnostavuutta voi yrittää väittää kiinnostavaksi tai firman toimialaa tai tuotetta, vaikka eihän oikeasti hakiessa edes tiedä mistään mitään.

Vierailija
2/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollainhan rekryfirmojen täytyy hommiaan perustella. Sitähän tämä sirkus on.

Eihän kukaan tee työtä palkan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae työpaikkoja, joita minulla ei ole motivaatiota hakea. Jos teen rahasta niin sitten haen paikkaan, missä minun ei odotetakaan olevan mikään firman "brand abassador" ja sepittävän kuinka hyvät arvot riistokapitalistifirmalla on

Haen todennäköisesti vain paikkaa, joka on mielenkiintoinen ja kehittää asioita hyvään suuntaan. Eikä tuo ole mitään satua.

Vierailija
4/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No satuilet nitä sisäisen motivaation tekijöitä koska ne sitouttaa ihmisen. Jos latelet ulkoisia niin se olla hoono juttu.

Vierailija
5/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palkkaisin sen, joka sanoo rehellisesti, että tarvitsee rahaa, eikä lässytä jostain arvoista, kun ei ne kuitenkaan hakijaa kiinnosta.

t. HR-pomo

Vierailija
6/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palkkaisin sen, joka sanoo rehellisesti, että tarvitsee rahaa, eikä lässytä jostain arvoista, kun ei ne kuitenkaan hakijaa kiinnosta.

t. HR-pomo

Ei ole tullut vielä kertaakaan vastaan tuollaista rekrytoijaa vaan jokainen on halunnut minun valehtelevan. Kokemusta noin 200 haastattelusta.

T: Ei ep

Vierailija
7/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en satuile vaan sanon suoraan että kyllästyttää olla työtön ja köyhä, haluan työpaikan rahan takia että voin rakentaa elämääni paremmaksi.

8/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska mä rrakastan tätä paikkaa!" Eikä ollu satuilua 😍😎

Vierailija
9/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse satuilla. Kerron miten on.

Vierailija
10/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan yrityksen mainetta ja tämä avoin työtehtävä on unelmieni täyttymys.

Noin olen kerran kokeilumielessä sanonut. En saanut töitä. En vieläkään tiedä oikeaa vastausta tuohon motivaatiokysymykseen. Oikeasti mä olen hakenut hommaa, koska haluaisin sitä tehdä. Thats it.

Vierailija
11/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan omalta osaltani ....jne (tähän jotain yleistä löpinää...)

Vierailija
12/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron rehellisesti että vuoden pesti riittää, niin pääsee takaisin ansiosidonnaiselle.

M56

Vierailija
13/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut satuilla. Työpaikka oli koulutusta vastaava ja työmatka lyhyt, halusin lähemmäs. Sain viran.

Vierailija
14/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut mitään muita motivaatiotekijöitä kuin se, että luulen osaavani jotain tehdä ja jonkinlaista halukkuutta sen tekemiseen, jos nyt kerran olen vaivautunut paikkaa hakemaan.

Vierailija
15/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja työkkäristä pakottivat.

Vierailija
16/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeksi vaihdoin tähän nykyiseen työhöni, minulla oli kaksi vankkaan perustetta. Edellinen työpaikkani oli päätetty lakkauttaa. Toisekseen olin tehnyt lopputyöni aiheesta, mikä sivusi vahvasti uutta työtäni. Se siis kertoi pitkäaikaisesta kiinostuksestani juuri tätä työtä kohtaan.

Vierailija
17/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi haluat juuri meidän firmaamme töihin?"

- no siksi että teillä on paikka auki jossa osaamisvaatimukset on sopivat, doh?

- no mä oon lapsesta asti haaveillut just teidän firmassanne työskentelystä, nähnyt suorastaan unia näillä harmailla konttorikäytävillä kävelystä kohti kokoushuonetta ja siellä odottavaa palaveriviineriä. Tuo perus martelan konttorituoli on myös ollut aina mielihuonekalujani kuten tää tavallisen harmaa työpöytä parilla laatikostolla ja dellin/hp:n/lenovon perustietokone työvälineenä. Lisäksi ikkunasta näkyvä naapuritalon harmaa seinä vastaa omia haaveita just täsmälleen. Luen aamulla ja illalla kertaalleen nettisivuilta läpi firmanne arvot ja en malta odottaa pääsyä konttorituoliin niitä toteuttamaan.... (etc, teksti jatkuu 249 sivua)

Vierailija
18/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. HR-pomo

Ei ole tullut vielä kertaakaan vastaan tuollaista rekrytoijaa vaan jokainen on halunnut minun valehtelevan. Kokemusta noin 200 haastattelusta.

T: Ei ep

Jos et ole töissä 200 haastattelun jälkeen niin ehkä sinun kannattaisi ruveta valehtelemaan?

Vierailija
19/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin voidaan haudata tämä boomereiden työpaikkaleikit ja voitaisiin alkaa rehellisesti toteamaan että työnhakija hakee palkkaa korvaukseksi työpanoksesta ja työantaja haluaa saada voittoa työntekijästä jotta yritys menestyy?

Vierailija
20/22 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. HR-pomo

Minulle on edelleen suuri mysteeri miksi on olemassa henkilöstö hallinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme