* * * LOKAlutusten keskiviikko * * *
En nähnyt tälle päivälle vielä pinoa, joten tässä se tulee.
Kommentit (23)
Vesirokkovirushan voi tarttua toiseen ihmiseen joka on sairastanut vesirokon vyöruusuna ja on todella vaarallinen sikiölle. Mietin tuota vesirokkorokotteen antamista esikoiselleni ettei hän saa tartuntaa päiväkodissa. Keväisin kuulemma vesirokko yleensä jyllää. Pelottaa todella.
Meidänkin pojan tarhassa on löytynyt vesirokkoa. Tänään on ensimmmäinen mukula poissa sen takia.
Luin lääkärikirjasta että tarttuminen on niin tehokasta että ei oikein voi estää millään ja itämisaika 2-3 viikkoa,että se voi siis olla jo tulossa vaikka oireita ei olisikaan. Kirjassa mainittiin myös,että se on haitallinen vain jos tarttuu juuri ennen synnytystä ja siitä sitten vastasyntyneeseen. Silloin voi vauva jopa kuolla. Mitään sikiövaurioista siinä ei mainittu. (käsittääkseni vain vihurirokko aiheuttaa sikiön ongelmia) En tiedä! Täytyy alkaa asiaa tutkimaan..
Mulla ei oikeastaan koskaan ole päässyt menemään vajaatoiminnan puolelle, koska arvoihin puututtiin lääkityksellä heti kun olivat vielä viitearvoissa. TSH oli hiukan koholla ja nyt nostettiin lääkitystä 50 mikrogrammaa. Ja kuukauden välein seurataan arvoja tän raskauden ajan.
Eikö sun arvoja seurata? Mua kehoitettiin heti ottamaan raskauden alussa uudet arvot koska ne voivat heittää paljonkin kun on tullut raskaaksi. Olen kuullut että arvot voivat heittää jopa vajaatoiminnasta liikatoimintaan asti! Eli ehdottomasti neuvolassa asiasta puhuisin ja pyytäisin lähetettä uusiin testeihin. Neuvolalääkärikö sua kohtaan oli välinpitämätön?
Tsemppiä!
Yrjö