Miten opitaan soittamaan kanteletta?
Onko Sibelius Akatemia ainoa paikka opiskella kunnolla?
Kommentit (13)
Minä kanteleen omistajana olen ollut kanteleen soiton kurssilla.
Oma kantele ei ole pakollinen, jotta voi kurssilla oppia.
Viisikielisellä aloitetaan.
Kanteleen soitto on vähän kuin banjon soitto, mutta tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä kanteleen omistajana olen ollut kanteleen soiton kurssilla.
Oma kantele ei ole pakollinen, jotta voi kurssilla oppia.
Viisikielisellä aloitetaan.
Ei musiikkiopistossakaan aloiteta viisikielisellä.
Vierailija kirjoitti:
Muskarissa.
Nyt tarkoitetaan varmaan ihan normaalia isoa kannelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä joissain muissakin musiikkioppilaitoksissa on kanteleensoitonopetusta. Harrastustyyppisesti voi aikuinen aloittaa kansalaisopiston kursseilla. Yksityisopetustakin varmaankin on saatavissa. Suomessa oli ainakin ennen Kanteleliitto - jokin sentapainen luultavasti on yhä olemassa, siis tiedotuskanavana nyt ajattelen.
Enpä ole yhdessäkään kansalaisopistossa nähnyt kanteleensoiton opetusta.
Sibelius-akatemiaan voi hakea pedioppilaaksi.
Miten ajattelit sinne Akatemialle päästä, jos et ole suorittanut musiikkiopistoa kanteleella?
Työväenopisto pitää kai aloittelijan kurssia Helsingin alueella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä joissain muissakin musiikkioppilaitoksissa on kanteleensoitonopetusta. Harrastustyyppisesti voi aikuinen aloittaa kansalaisopiston kursseilla. Yksityisopetustakin varmaankin on saatavissa. Suomessa oli ainakin ennen Kanteleliitto - jokin sentapainen luultavasti on yhä olemassa, siis tiedotuskanavana nyt ajattelen.
Enpä ole yhdessäkään kansalaisopistossa nähnyt kanteleensoiton opetusta.
No itse olin Tampereella Ahjolan kursseilla. Muistelen, että oli Ahjola. Onhan tuosta aikaa.
Se kirjoitetaan Sibelius-Akatemia.
1. Osta kannel
2. Opettele
3. Mene tunneille
4. Profit?