Mikä olisi hyvä pikkukaupunki/kylä n. 2h säteellä Helsingistä?
Tulevaisuudessa voisi olla kiva asua omakotitalossa. Ei tule koskaan olemaan sellaiseen varaa pk-seudulta, eikä haluakaan... Työt kulkee mukana, joten niitä ei tarvitse paikkakunnalta löytyä. Ei tarvitse olla liian realistinen, haaveilen vasta.
Mieluiten sisämaasta, järvi pitäisi olla, kaipaan uimista. Palveluista riittää että olisi ruokakauppa, lapsia ei ole niin sellaisille ei tarvitse mitään. Terveyskeskus jos jossain kohtuullisen matkan päässä.
Kommentit (164)
Jokioinen tai Forssan molemmat rauhallisia maaseutukaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Salo saa alapeukkuja? Keskusta on ruma, mutta tuntumassa oleva urhelupuisto on mahtava, monipuolinen.
Kivoja asuinalueita, joissa koulut päiväkodit ja muut palvelut. Luonto ja luontopolut lähellä.1.) sisäänlämpiävä paikka, ihmiset ilkeitä
2.) Nokian lähdön jälkeen palvelut ajettu alas
3.) korkea kunnallisveroprosentti
4.) ruma kaupunki
5.) kauhea murre
Itse muutin Saloon viime keväänä, kun perin vanhempieni omakotitalon. En tosin asu siinä keskusta-alueella, vaan Kokkilassa merellisissä maisemissa. Täällä ainakin on mukavia ihmisiä, tosin olen itse sen verran introvertti että mitään ystäviä en ole etsinytkään enkä kaipaa, riittää että mulle ollaan kohteliaita ja asiallisia. Itselleni Salossa on kaikki riittävät palvelut, en tiedä mitkä palvelut täältä nyt sitten puuttuisi? Murretta en osaa pitää rumana, koska olen syntynyt Turussa, murre on aika lailla sama :D Salon keskusta ei ole tosiaan niitä kauneimpia kaupunkikeskustoja, mutta kun en itse siellä asu ja käyn vain silloin tällöin, niin eipä haittaa. Ja Turussa tulee myös usein käytyä kun on puolen tunnin automatkan päässä.
Hämeenlinna :), on järviä, Hämeenlinnaa, Vanajanlinnaa, Aulankoa.
Täällä järvenrannalla lähellä kaikkea, mutta omassa rauhassa on tunne, että on tullut kotiin, eikä ole enää kiire minnekään. Kesäisin ei voi lähteä matkoille, kun täällä on parempi :).
Tervetuloa vaan kaikki fiksut ihmiset ;)
Vierailija kirjoitti:
Asun kylässä johon on alle tunnin matka Hesasta, ja kaikki tärkeät palvelut kävelymatkan päässä. Mutta en kerro mikä ja missä se kylä on. Täällä alkaa olla ihan tarpeeksi porukkaa ennestään. Me tykätään asua täällä ihan keskenämme.
Tästäpä olikin paljon apua ap:lle. Miksi edes vastasit?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuntia millä laitteella?
Ufolla.
Vuosaari, pohjois- haaka, mellumäki, mellukylä, Kontula
Tampere. Mutta eipä täällä omakotitaloihin ole kenelläkään varaa. Katso huutokaupasta ulosmitattuja kiinteistöjä, niin sieltä löytyy.
Kuhmoinen - kirkonkylällä kaikki peruspalvelut, suosittu mökkikunta, Päijänne ja 350 muuta järveä, Isojärven kansallispuisto, kesäaikaan paljon tapahtumia, Nysse-bussiyhteys Tampereelle sekä Lahti-Himos-linja.
Pyhtää. Reilun tunnin ajomatka motaria pitkin. Merenrannallakin vielä.
.