Mitä pöytään, kun on ulkomaisia vieraita?
Mitä laitat, kun tulee ulkomaalaisia syömään? Tarjoatko innolla perinneruokaa vai jotain, jota he suostuvat syömään?
Kommentit (34)
Olen tehnyt alkupaloiksi blinejä, mätiä, sipulia ja smetanaa ja pääruoka poronkäristys, perunamuusi ja puolukat sokerilla. Jälkiruoka leipäjuustoa ja lakkoja/lakkahilloa.
Alku palaksi saaristolais leipä kera kylmä savuste lohen ynnä tillin, sitten siskon makkara keitto ja ehkä veri palttua sopivan höysteen ohessa. Jälki ruokaksi puolukista valmistettu vispi puuro maito tilkkasen kanssa. Pon appetit!
Ihan perusruokaa. Tykkään kokata intialaista, joten varmaan sitä tarjoaisin, jos ei ole mitään sitä vastaan.
Tarjosin karjalanpaistia keitettyjen perunoiden kera, karjalanpiirakoita ja munavoita. Kyseessä oli vanhempi pariskunta, jolla oli toiveena saada perinteistä suomalaista ruokaa. Noita ruokia minun mummonikin tekivät lapsuudessani.
No tietenkin pottua keitettynä ja munakastike.
Karjalanpaistia. Tosi helppo ruoka, joka kypsyy monta tuntia uunissa miedolla lämmöllä ja on tosi hyvää.
Poikamiehenä olen vienyt firman piikkiin ravintolaan. Yksityisvieraita ulkomailta ei ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt alkupaloiksi blinejä, mätiä, sipulia ja smetanaa ja pääruoka poronkäristys, perunamuusi ja puolukat sokerilla. Jälkiruoka leipäjuustoa ja lakkoja/lakkahilloa.
Eli venäläistä ja lappalaista/saamelaista. Miksei mitään suomalaista?
Mustaamakkaraa, puolukkahilloa ja perunamuusia.
Paista paisti uunissa ja uunivihannekset samaan syssyyn paistumaan.
Karjalanpaistia tai uunikalaa. Molemmat tosi helppoa tehdä eikä mene aikaa kokkaamiseen.
V
Isäntä voi grillata kaiken hiilenmustaksi ja läpi kypsäksi suomalaiseen tapaan.
Ulos syömään jos ei kotona osata kokata.
Tai
Paista lohta ja tee kylmä kastike , smetanaa ja rommia , tilliä joukkoon ja siihen pressatut perunat. Katkarapuja vaihtoehtoisesti.
Testaa aterian jälkeen tykkäävätkö he salmiakista.