Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44v mies ja haluan lisää lapsia enkä tiedä miksi.

Vierailija
04.04.2025 |

Kaksi lasta on ja nuorinkin lähtee jo ylä-asteelle. Mikä nyt vaivaa että yhtäkkiä tässä iässä alkaa haluta lisää lapsia. Juuri kun on saanut vapauden tehdä omia asioita. Juuri kun on alkanut saadaan yhteistä aikaa vaimon kanssa. Aika lasten kanssa on ollut mahtavaa mutta järjellä kun ajattelen, en jaksaisi enää kaikkea alusta. Silti, aivot on viimeisen vuoden aikana toistuvasti haluamaan lisää lapsia vaimon kanssa. En ymmärrä tätä ihmisen fysiologiaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen se sinun vaimosi on? Vai oletko miettinyt vaihtaa nuorempaan? En todellakaan kaipaa vaipanvaihtoja ja päiväkotirumbaa itse. Nuorimmainen täytti 18, ennen kuin täytin 50. Ja mulla on kavereita, jotka tulevat täyttämään 60 ennenkuin niiden lapset ovat edes täysi-ikäisiä. En ole kateellinen.

Vierailija
2/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ne siellä huutelevat, ei niitä tarvitse kuunnella ellei järki puolla huutelua. Mikä on vaimon mielipide?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella naismainen mies jonka pitäisi ymmärtää, että Suomi ei tarvitse yhtään lisää noin naismaisen miehen geenejä.

Hommaa kissa.

Vierailija
4/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, tuossa tunteessa ei ole järki mukana. Itse olen samaa ikäluokkaa ja tunnen ajoittain samoin. Minulla se johtuu siitä, että on hyvin haikeaa päättää yksi elämänvaihe. On masentavaa ajatella, että juuri mitään suuria valintoja ei enää ole tehtävänä. 

Vierailija
5/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo liittyy mielestäsi fysiologiaan?

Vierailija
6/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on myös 44v ja hän haluaisi lapsia myös lisää. 

Vierailija
7/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies 43 v, ja hän kans vihjaillut parin vuoden ajan, kuinka ihanaa kun olisi toinenkin lapsi.

Muksu 18 v. Minä 44 v. 

Ärsyttää, että mies on havahtunut vauvakuumeilemaan NYT, kun on juuri tosiaan alkanut jo olla tosi helppoa, olen viimein päässyt etenemään urallani ja nauttimaan vapaudesta olla ja harrastaa ilman lastenvahtien etsimistä. Lisäksi minä olen kyllä jo biologisesti ihan liian vanha, ja mukavuudenhaluinen alkamaan rumban uudelleen. 

Ja vielä sekin, että itse niin kovasti 10-15 vuotta sitten miehelle puhuin, että nauttisi nyt lapsen kanssa olemisesta ja osallistuisi enemmän, että hän tulee vielä kaipaamaan aikaa kun lapsi on pieni. Plus sanoin, että toinen lapsi pitää "tehdä" silloin, aikaa ei ole loputtomiin. 

Kuuroille korville kaikui. Ja nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Jos miehen halu saada lisää lapsia voimustuu, hänen on etsittävä uusi nainen. 

Vierailija
8/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava "miehen" kuvatus potee vauvakuumetta Vauva-sivuilla. Vaimosi vaihtaa sinut vielä satavarmasti oikeaan mieheen.

Vierailija
9/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella naismainen mies jonka pitäisi ymmärtää, että Suomi ei tarvitse yhtään lisää noin naismaisen miehen geenejä.

Hommaa kissa.

Joo tosiaan, historiallisesti isätön Suomi ei todellakaan kaipaa miehiä, jotka haluavat olla isiä ja pitävät isyydestä. Pois ne semmoiset äkkiä, jatketaan vaan vauhdilla kohti vääjäämätöntä tuhoa niiden miehekkäiden, isättömien miesten vanavedessä. 

Vierailija
10/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies muuttuu naiseksi kovaa tahtia.

Miesten testosteronitasot ovat tippuneet vuoden -86 jälkeen syntyneillä 25% verrattuna aikaisempiin sukupolviin.

Vierailija
11/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo ei mene ohi, niin mikä teitä estää vielä yrittämästä? Ehkä teidän kuuluu vielä saada lapsi.

Vierailija
12/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lisää lapsia.  minullakin on isot ja pienent lapset saman puolison kanssa.. Ilman näitä pienempiä olisinne olleet jo kovin pitkään kaksin.  Lapset kasvavat yllättävän nopeasti, vaikka monen mielestä ei siltä tunnu, mutta nyt jälkeenpäin tuntuu.

Vierailija
13/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies 43 v, ja hän kans vihjaillut parin vuoden ajan, kuinka ihanaa kun olisi toinenkin lapsi.

Muksu 18 v. Minä 44 v. 

Ärsyttää, että mies on havahtunut vauvakuumeilemaan NYT, kun on juuri tosiaan alkanut jo olla tosi helppoa, olen viimein päässyt etenemään urallani ja nauttimaan vapaudesta olla ja harrastaa ilman lastenvahtien etsimistä. Lisäksi minä olen kyllä jo biologisesti ihan liian vanha, ja mukavuudenhaluinen alkamaan rumban uudelleen. 

Ja vielä sekin, että itse niin kovasti 10-15 vuotta sitten miehelle puhuin, että nauttisi nyt lapsen kanssa olemisesta ja osallistuisi enemmän, että hän tulee vielä kaipaamaan aikaa kun lapsi on pieni. Plus sanoin, että toinen lapsi pitää "tehdä" silloin, aikaa ei ole loputtomiin. 

Kuuroille korville kaikui. Ja nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Jos miehen halu saada lisää lapsia voimustuu, hänen on etsittävä uusi nainen. 

Kuulostaa nyt kyllä ihan siltä, ettei miehesi niinkään halua lasta kuin sitä, että sinulla on lieka ja pallo jalassa seuraavatkin parikymmentä vuotta.

Vierailija
14/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä kuin vaan ehkäisy pois ja touhuamaan. Ehkä vielä ehtii, ehkä ei, mutta ainakin on yritetty. 

Vierailija
15/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kissa.

Joo tosiaan, historiallisesti isätön Suomi ei todellakaan kaipaa miehiä, jotka haluavat olla isiä ja pitävät isyydestä. Pois ne semmoiset äkkiä, jatketaan vaan vauhdilla kohti vääjäämätöntä tuhoa niiden miehekkäiden, isättömien miesten vanavedessä. 

Aikaisempien sukupolvien miehet eivät olisi edes kehdanneet puhua moisia. Nykajan mies on monelle naiselle enemmän shoppailukumppani, kuin miehen virkaa hoitava.

Vierailija
16/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa lisää veronmaksajia Suomeen 😂

Vierailija
17/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se matka kuolemaan. Kun lapset ovat isoja, matka kuoleman porteille tuntuu lyhyemmältä. Kun lapset ovat pieniä, elämä tuntuu pitkältä ja kuolema kaukaiselta. Kun lähestyy 50 vuotta, ollaan jo lähellä vanhuutta, sairauksia ja matka on vääjäämättä kääntynyt toivoista ja haaveista luopumisiin. Moni luopuu ensin vanhemmistaan, sukulaisistaan ja tieto siitä että se seuraava sukupolvi on sinun vuorosi. Sitä ei pääse karkuun. Se ei ole siis fysiologiaa vaan todellisuuden kohtaamista. Uusi lapsi sytyttää ihmisissä aina lisää elämää. Ja sitä kaipaa ihmiset jotka alkavat tiedostamaan oman kuolevaisuutensa. 

Vierailija
18/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kissa.

Aikaisempien sukupolvien miehet eivät olisi edes kehdanneet puhua moisia. Nykajan mies on monelle naiselle enemmän shoppailukumppani, kuin miehen virkaa hoitava.

Luulet, ettei entisaikojen miehet halunneet olla isiä? Huomaa kyllä, ettei sinulla ollut isää.

Vierailija
19/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, sulla on vain yksi elämä!

Lastenhoito toisella kierroksella on helpompaa koska asioita stressaa vähemmän ja rutiinit on hallussa. Toisaalta yövalvominen ym käy kunnon päälle. Kannattaa katsoa ettei töissä ole liika paineita, mielellään jopa vähentää työtunteja. Jaksatte paremmin.

Vierailija
20/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku lastetekoon, mars mars!